Pavel H píše:Maxiczech píše:Visco jsem už také měnil.

Minulý rok. Jinak s těma novinama je to docela masakr. To musí být okolo bordelu. A co pak ten rozpálený motor? To jsou rady, to bych blil.

Pokud se motor zahřeje tak, aby sepnula visco, tak je mnohem rozumější vypnout motor a pokusit se otočit vrtulý za chladičem. Pokud s ní hneš a máš teplotu v červeném políčku, tak je v prdeli. Pokud s ní nehneš, tak je sepnutá a je O.K. Jinak by při extremní teplotě měla být puštěná i sahara před chladičem. Na tu bych nesahal, ta spíná bez ohledu na to, zda-li je motor zapnutý či vypnutý. Reaguje vyloženě na teplotu motoru..

Laskavě tu neplácej nesmysly!!! Pokud se motor zastaví, tak visko nemůže fungovat. Funguje, jen pokud se otáčí. Je tam labyrint kanalků, kterými proudí kapalina (specialní olej) a na základě toho spíná nebo rozpíná - záleží na teplotě. Na zastaveném motoru nic nezjistíš.
Možná si my dva někdy porozumíme..

Nevím jak u tvého vozidla, ale u e-39 je to následovně: Visco spíná dle teploty. A vůbec nezáleží na tom, zda-li je motor puštěn či ne.

Je to na bázy přítlačného mechanismu, ovluvnivňující teplotou. Tudíž.. pokud je motor studený, tak visco není sepnutá a lze s ní v pohodě při vypnutém motoru točit.

Pokud má motor teplotu takovou, že visco sepne, tak s ní prostě nehneš a když natočíš motor, tak jede na plno i vrtule a naopak. Nic o žádných olejových kanálkách nevím. V Baworu sundali vrtuly i s visco, to je ta matka, jak je ve stredu vrtule upevněná na motoru.

Mám pocit, že má snad obrácený závit.

Vrtuly sundal od visco, vdechnul tam novou a zase v pohodě natočil zpět před chladič.

Nikde žádný olej ani kanálky. Pouze záležitost kovů, rozpínající se dle teploty.

Měj se krásně. Papa..

Ty mi seš taky nějakej labyrint..
