Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

přehřívání

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#21 Příspěvek od Pavel H »

Pivson píše:Tak dneska vyzkoušeno,

při jízdě je ručička cca 1 mm za středem. Při staní na míště jsem to chvilku škádlil a ričička vylezla až k další čárce.¨
To že je kousek za středem je tím teplem a nefunkční visco

Visco jsem zastavil normálně novinama, nezrychlovala nezpomalovala pořád stejnej běh.
Po zastavení se pomalu rozbíhala.

Takže je KO :-(

Začalo to dělat v těhlech vedrech
Jojo, ma to za sebou :-(
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 570
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Pivson »

Už se tady mazlím s novou visco

:lol: :lol: :lol:
Přílohy
DSC03419.jpg
DSC03419.jpg (39.15 KiB) Zobrazeno 228 x
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#23 Příspěvek od Pavel H »

Pivson píše:Už se tady mazlím s novou visco

:lol: :lol: :lol:
To bude chladit samo :-)
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#24 Příspěvek od Maxiczech »

Visco jsem už také měnil. :( Minulý rok. Jinak s těma novinama je to docela masakr. To musí být okolo bordelu. A co pak ten rozpálený motor? To jsou rady, to bych blil. :wink: Pokud se motor zahřeje tak, aby sepnula visco, tak je mnohem rozumější vypnout motor a pokusit se otočit vrtulý za chladičem. Pokud s ní hneš a máš teplotu v červeném políčku, tak je v prdeli. Pokud s ní nehneš, tak je sepnutá a je O.K. Jinak by při extremní teplotě měla být puštěná i sahara před chladičem. Na tu bych nesahal, ta spíná bez ohledu na to, zda-li je motor zapnutý či vypnutý. Reaguje vyloženě na teplotu motoru.. 8)
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#25 Příspěvek od Pavel H »

Maxiczech píše:Visco jsem už také měnil. :( Minulý rok. Jinak s těma novinama je to docela masakr. To musí být okolo bordelu. A co pak ten rozpálený motor? To jsou rady, to bych blil. :wink: Pokud se motor zahřeje tak, aby sepnula visco, tak je mnohem rozumější vypnout motor a pokusit se otočit vrtulý za chladičem. Pokud s ní hneš a máš teplotu v červeném políčku, tak je v prdeli. Pokud s ní nehneš, tak je sepnutá a je O.K. Jinak by při extremní teplotě měla být puštěná i sahara před chladičem. Na tu bych nesahal, ta spíná bez ohledu na to, zda-li je motor zapnutý či vypnutý. Reaguje vyloženě na teplotu motoru.. 8)
Laskavě tu neplácej nesmysly!!! Pokud se motor zastaví, tak visko nemůže fungovat. Funguje, jen pokud se otáčí. Je tam labyrint kanalků, kterými proudí kapalina (specialní olej) a na základě toho spíná nebo rozpíná - záleží na teplotě. Na zastaveném motoru nic nezjistíš.
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#26 Příspěvek od Pavel H »

A mimochodem si to s tema novinama zkus. Zadny velky bordel z toho neni. Kdyz je studena, tak ji zastavis hned a kdyz je sepla, tak ji proste nezastavis a nemusis drtit noviny az k prstum. Nic mezi neni.
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#27 Příspěvek od Maxiczech »

Pavel H píše:
Maxiczech píše:Visco jsem už také měnil. :( Minulý rok. Jinak s těma novinama je to docela masakr. To musí být okolo bordelu. A co pak ten rozpálený motor? To jsou rady, to bych blil. :wink: Pokud se motor zahřeje tak, aby sepnula visco, tak je mnohem rozumější vypnout motor a pokusit se otočit vrtulý za chladičem. Pokud s ní hneš a máš teplotu v červeném políčku, tak je v prdeli. Pokud s ní nehneš, tak je sepnutá a je O.K. Jinak by při extremní teplotě měla být puštěná i sahara před chladičem. Na tu bych nesahal, ta spíná bez ohledu na to, zda-li je motor zapnutý či vypnutý. Reaguje vyloženě na teplotu motoru.. 8)
Laskavě tu neplácej nesmysly!!! Pokud se motor zastaví, tak visko nemůže fungovat. Funguje, jen pokud se otáčí. Je tam labyrint kanalků, kterými proudí kapalina (specialní olej) a na základě toho spíná nebo rozpíná - záleží na teplotě. Na zastaveném motoru nic nezjistíš.
Možná si my dva někdy porozumíme.. :lol: Nevím jak u tvého vozidla, ale u e-39 je to následovně: Visco spíná dle teploty. A vůbec nezáleží na tom, zda-li je motor puštěn či ne. :roll: Je to na bázy přítlačného mechanismu, ovluvnivňující teplotou. Tudíž.. pokud je motor studený, tak visco není sepnutá a lze s ní v pohodě při vypnutém motoru točit. :wink: Pokud má motor teplotu takovou, že visco sepne, tak s ní prostě nehneš a když natočíš motor, tak jede na plno i vrtule a naopak. Nic o žádných olejových kanálkách nevím. V Baworu sundali vrtuly i s visco, to je ta matka, jak je ve stredu vrtule upevněná na motoru. :lol: Mám pocit, že má snad obrácený závit. :) Vrtuly sundal od visco, vdechnul tam novou a zase v pohodě natočil zpět před chladič. 8) Nikde žádný olej ani kanálky. Pouze záležitost kovů, rozpínající se dle teploty. 8) Měj se krásně. Papa.. :lol: :lol: Ty mi seš taky nějakej labyrint.. :lol:
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#28 Příspěvek od Pavel H »

Maxiczech píše:
Pavel H píše:
Maxiczech píše:Visco jsem už také měnil. :( Minulý rok. Jinak s těma novinama je to docela masakr. To musí být okolo bordelu. A co pak ten rozpálený motor? To jsou rady, to bych blil. :wink: Pokud se motor zahřeje tak, aby sepnula visco, tak je mnohem rozumější vypnout motor a pokusit se otočit vrtulý za chladičem. Pokud s ní hneš a máš teplotu v červeném políčku, tak je v prdeli. Pokud s ní nehneš, tak je sepnutá a je O.K. Jinak by při extremní teplotě měla být puštěná i sahara před chladičem. Na tu bych nesahal, ta spíná bez ohledu na to, zda-li je motor zapnutý či vypnutý. Reaguje vyloženě na teplotu motoru.. 8)
Laskavě tu neplácej nesmysly!!! Pokud se motor zastaví, tak visko nemůže fungovat. Funguje, jen pokud se otáčí. Je tam labyrint kanalků, kterými proudí kapalina (specialní olej) a na základě toho spíná nebo rozpíná - záleží na teplotě. Na zastaveném motoru nic nezjistíš.
Možná si my dva někdy porozumíme.. :lol: Nevím jak u tvého vozidla, ale u e-39 je to následovně: Visco spíná dle teploty. A vůbec nezáleží na tom, zda-li je motor puštěn či ne. :roll: Je to na bázy přítlačného mechanismu, ovluvnivňující teplotou. Tudíž.. pokud je motor studený, tak visco není sepnutá a lze s ní v pohodě při vypnutém motoru točit. :wink: Pokud má motor teplotu takovou, že visco sepne, tak s ní prostě nehneš a když natočíš motor, tak jede na plno i vrtule a naopak. Nic o žádných olejových kanálkách nevím. V Baworu sundali vrtuly i s visco, to je ta matka, jak je ve stredu vrtule upevněná na motoru. :lol: Mám pocit, že má snad obrácený závit. :) Vrtuly sundal od visco, vdechnul tam novou a zase v pohodě natočil zpět před chladič. 8) Nikde žádný olej ani kanálky. Pouze záležitost kovů, rozpínající se dle teploty. 8) Měj se krásně. Papa.. :lol: :lol:
Ach jo. Ty kanalky jsou uvnitr toho hliniku co je vyfoceny o kus vyse Pivsonem. Nelze to rozebrat. Tedy lze, ale to ti tady nebudu popisovat. Proste je to vymena kus za kus. Uz jsem jich vymenil asi tak sto za dobu co opravuju auta, tak vim o cem mluvim. Zdar.
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 570
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Pivson »

Pavel H píše:
Maxiczech píše:
Pavel H píše: Laskavě tu neplácej nesmysly!!! Pokud se motor zastaví, tak visko nemůže fungovat. Funguje, jen pokud se otáčí. Je tam labyrint kanalků, kterými proudí kapalina (specialní olej) a na základě toho spíná nebo rozpíná - záleží na teplotě. Na zastaveném motoru nic nezjistíš.
Možná si my dva někdy porozumíme.. :lol: Nevím jak u tvého vozidla, ale u e-39 je to následovně: Visco spíná dle teploty. A vůbec nezáleží na tom, zda-li je motor puštěn či ne. :roll: Je to na bázy přítlačného mechanismu, ovluvnivňující teplotou. Tudíž.. pokud je motor studený, tak visco není sepnutá a lze s ní v pohodě při vypnutém motoru točit. :wink: Pokud má motor teplotu takovou, že visco sepne, tak s ní prostě nehneš a když natočíš motor, tak jede na plno i vrtule a naopak. Nic o žádných olejových kanálkách nevím. V Baworu sundali vrtuly i s visco, to je ta matka, jak je ve stredu vrtule upevněná na motoru. :lol: Mám pocit, že má snad obrácený závit. :) Vrtuly sundal od visco, vdechnul tam novou a zase v pohodě natočil zpět před chladič. 8) Nikde žádný olej ani kanálky. Pouze záležitost kovů, rozpínající se dle teploty. 8) Měj se krásně. Papa.. :lol: :lol:
Ach jo. Ty kanalky jsou uvnitr toho hliniku co je vyfoceny o kus vyse Pivsonem. Nelze to rozebrat. Tedy lze, ale to ti tady nebudu popisovat. Proste je to vymena kus za kus. Uz jsem jich vymenil asi tak sto za dobu co opravuju auta, tak vim o cem mluvim. Zdar.
no síla

Tu starou se pokusím rozebrat pokud to dokažu a udělám foto
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#30 Příspěvek od Pavel H »

Pivson píše:
no síla

Tu starou se pokusím rozebrat pokud to dokažu a udělám foto
Pokud mas soustruh, tak to nebude problem.
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#31 Příspěvek od Maxiczech »

Dobrá, dobrá. Píšu jen své zkušenosti. Prostě jsem visku nechal měnit a nikde žádné labyrinty ani kanálky. :lol: Na tož olej. 8O A kde že to má být? Mám tu starou v garáži. Já jí snad půjdu pod drobnohledem prozkoumat.. :?
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#32 Příspěvek od Pavel H »

Maxiczech píše:Dobrá, dobrá. Píšu jen své zkušenosti. Prostě jsem visku nechal měnit a nikde žádné labyrinty ani kanálky. :lol: Na tož olej. 8O A kde že to má být? Mám tu starou v garáži. Já jí snad půjdu pod drobnohledem prozkoumat.. :?
Jen utikej.
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#33 Příspěvek od Maxiczech »

Pavel H píše:
Maxiczech píše:Dobrá, dobrá. Píšu jen své zkušenosti. Prostě jsem visku nechal měnit a nikde žádné labyrinty ani kanálky. :lol: Na tož olej. 8O A kde že to má být? Mám tu starou v garáži. Já jí snad půjdu pod drobnohledem prozkoumat.. :?
Jen utikej.
Fakt tam jdu a najdu jí. Ostatně, ono ji vcelku nic není. Měl jsem špatně dotaženou vrtuly na visce, tak jsem nechal měnit celou viscu. Kdybych to bejval věděl, tak bych to byl dělat nenechal.. :lol: Nesháníte někdo visco? :lol: :lol:
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#34 Příspěvek od Pavel H »

Maxiczech píše:
Pavel H píše:
Maxiczech píše:Dobrá, dobrá. Píšu jen své zkušenosti. Prostě jsem visku nechal měnit a nikde žádné labyrinty ani kanálky. :lol: Na tož olej. 8O A kde že to má být? Mám tu starou v garáži. Já jí snad půjdu pod drobnohledem prozkoumat.. :?
Jen utikej.
Fakt tam jdu a najdu jí. Ostatně, ono ji vcelku nic není. Měl jsem špatně dotaženou vrtuly na visce, tak jsem nechal měnit celou viscu. Kdybych to bejval věděl, tak bych to byl dělat nenechal.. :lol: Nesháníte někdo visco? :lol: :lol:
Tak co ty smudlo? Nasel?
delawega
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: stř 01.02.2006 01:00

#35 Příspěvek od delawega »

presne tak... vo visco je specialny olej ktory je vo vnutry a samo je tam este bimetal ktory sa teplotou rozsiruje..ked dosiahne konkretnu teplotu, spoji sa kov na pevno a vrtula ide s otackami motoru. ak rozoberes visco a das ju znova dokopy na 99.9 percent nebude fungovat pretoze ak sa dostane ten olej von, nemas ho cim nahradit a hodnoty rozpinania bimetalu su narusene...takze uz aj ten olej ktory tam je ked strati svoje vlastnosti visco spojka nemusi spravne fungovat 8)
Kubastds
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: čtv 05.01.2006 01:00

#36 Příspěvek od Kubastds »

jen mam dotaz me se to hřeje když jedu nad 130 nebo když tomu dávám. v kolone se to nehne přez pul... takže asi chladic co??? mam tds v automatu bez klimatizace
matej525
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1947

#37 Příspěvek od matej525 »

A je možný že jí mám porouchanou tak, že je furt sepnutá? Moje nový tds (e39) zhruba od 2000 otáček dost hučí jak meluzína a to mi starý tds (e34) nedělalo. Řek bych že to musí dělat viskovrtule a musí to taky docela zvyšovat spotřebu když se tomu takhle zvyšuje odpor tou vrtulí, no ne?

A je kompatibilní viskospojka mezi 34 a 39? Asi by mohla bejt, ne?

dík
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#38 Příspěvek od mequi »

Tady je test viskospojky. Je sice na E36 ale princíp je myslím stejný. http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=73200 A podle etk viskospojky nejsou stejné E34 a E39 - jiné objednávací číslo.
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice
Klubové ID: 3041

#39 Příspěvek od e155 »

Dá se to zastavení viskospojky novinama vyzkoušet i v zimé? Má šanci se samotná spojka natolik ohřát, aby se sepla naplno a nešla zastavit?
matej525
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1947

#40 Příspěvek od matej525 »

pokud řešíš to samé co já, tj, že se ti zdá pořád sepnutá, je to jednoduchý - pokud po nastartování (a samozřejme provozním zahřátí) pojedeš na víc otáček (stačí třeba 3 tisice) a slyšíš hučení meluzíny tak máš visku zadřenou stejně tak jako já. výsledek je, že se trvale namáhá osa vodní pumpy a v extremním případě (hrabání se za sněhu aniž by se vše ještě pořádně prohřálo) tak vrtule uletí, rozseká kryt okolo vrtule, vodní hadice a podobně a udělá ti nepěknou díru v kapotě :))
Odpovědět