Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Teplota motoru e60

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
matik
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 07.08.2010 00:00

#1 Příspěvek od matik »

Zdravím vás a předem děkuju za radu....
Jak poznám kdy je motor plně ohřatý ?
Když nastartuju tak motor je studený a čárky na otáčkoměru začínají u 4tis. a poté pomalu ubývají ale mě se zastaví u 4,5tis. Podle mého by měli po úplném zahřátí zcela zmizet... Jak to tedy je ? díky :wink:
Uživatelský avatar
Pavel525
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 03.12.2011 01:00
Bydliště: Jižní Čechy kousek od ČB

#2 Příspěvek od Pavel525 »

Mělo by to být v pořádku mě se taky zastaví zhruba dvě čárky pod 4500ot. :D Zmizet určitě nemají.
matik
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 07.08.2010 00:00

#3 Příspěvek od matik »

Díky moc :wink: ....
originalbmwparts
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 08.09.2011 00:00
Klubové ID: 2853

#4 Příspěvek od originalbmwparts »

MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#5 Příspěvek od MUF_IV »

Asi bbej dotaz, ale to je u benzinu nebo u nafty? Já u nafty žádný zmeny v carkach nepozoroval... :roll:
SEMRY
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: pon 18.08.2008 00:00
Bydliště: Praha / Pelhřimovsko /// E30 325iC /// E60 550i
Klubové ID: 2429
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od SEMRY »

Po face už to tam ani čárky nemá, nemít u V8 teploměr mě neskutečně vytáčí.
Uživatelský avatar
Pavel525
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 03.12.2011 01:00
Bydliště: Jižní Čechy kousek od ČB

#7 Příspěvek od Pavel525 »

MUF_IV píše:Asi bbej dotaz, ale to je u benzinu nebo u nafty? Já u nafty žádný zmeny v carkach nepozoroval... :roll:
Já mám 525d takže naftu :lol: Když nastartuju tak tam mám čárky na 3900 a pak padají dolu a po ujetí zhruba 20km (podle venkovní teploty) pak zůstanou dvě čárky pod 4500
Uživatelský avatar
Pavel525
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 03.12.2011 01:00
Bydliště: Jižní Čechy kousek od ČB

#8 Příspěvek od Pavel525 »

Mám jeden dotaz ještě ohledně té teploty. Teď jsem to pozoroval častěji a zjistil jsem, že motor se mi úplně zahřeje někdy po 15km a někdy taky až třeba po 30km je to normální?
Venkovní teplota byla vždy 3 až 4st. a trasa vždy stejná.
clay
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 04.05.2011 00:00
Bydliště: Praha Východ

#9 Příspěvek od clay »

Pavel525 píše:Mám jeden dotaz ještě ohledně té teploty. Teď jsem to pozoroval častěji a zjistil jsem, že motor se mi úplně zahřeje někdy po 15km a někdy taky až třeba po 30km je to normální?
Venkovní teplota byla vždy 3 až 4st. a trasa vždy stejná.
jestli mas u toho vzdycky stejnou spotrebu a stejne studene auto na zacatku, je to divne... jinak muze byt jinak rano teply motor ze vcerejsiho dne (prochladly jen z noci vs cely den apd) a taky na to muzes vic slapat a a zahreje se rychleji...
Uživatelský avatar
Pavel525
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 03.12.2011 01:00
Bydliště: Jižní Čechy kousek od ČB

#10 Příspěvek od Pavel525 »

Za kolik km se ohřeje vám? Já jezdím cca 20km do práce prakticky po rovině a prostě někdy se mi to plně ohřeje a někdy ne.
PS:teď když je venku chladněji tak se prakticky za tuto vzdálenost nikdy na plno neohřeje (20km)
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Kugelig »

Pavel525 píše:Za kolik km se ohřeje vám? Já jezdím cca 20km do práce prakticky po rovině a prostě někdy se mi to plně ohřeje a někdy ne.
Koukám, že to máte všichni nějak moc z kopce. Jezdím 525tds r.2000 a po 3 kilometrech teploměr uprostřed a topím. Teda před vyjetím tak 2 minutky na volnoběh ohřívám, ale pak držím otáčky max. do 2000tis/min, ale teplota je tam na to šup. Asi mi dobře funguje viskozní spojka na větráku páč ji za studena zastavím rukou.
Uživatelský avatar
Pavel525
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 03.12.2011 01:00
Bydliště: Jižní Čechy kousek od ČB

#12 Příspěvek od Pavel525 »

Za kilometr to už taky topí, ale aby se mi auto plně ohřálo už po třech kilometrech tak to se mi teda nestalo užádného auta, možná tak v parních letnich dnech. :lol:
clay
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 04.05.2011 00:00
Bydliště: Praha Východ

#13 Příspěvek od clay »

Pavel525 píše:Za kilometr to už taky topí, ale aby se mi auto plně ohřálo už po třech kilometrech tak to se mi teda nestalo užádného auta, možná tak v parních letnich dnech. :lol:
šmárjá, co to máte za auta... že vy máte na chladiči kus hadru? :) Jezdím do práce cca 20km, vč jednoho kopečku, ale auto topí až za cca 5km, to jasně slyším (do kopečku), že konečně sepne větrák a začíná se to trošku ohřívat, teplota motoru je v tu chvíli na cca 4250 ot.
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od Kugelig »

clay píše:
Pavel525 píše:Za kilometr to už taky topí, ale aby se mi auto plně ohřálo už po třech kilometrech tak to se mi teda nestalo užádného auta, možná tak v parních letnich dnech. :lol:
šmárjá, co to máte za auta... že vy máte na chladiči kus hadru? :) Jezdím do práce cca 20km, vč jednoho kopečku, ale auto topí až za cca 5km, to jasně slyším (do kopečku), že konečně sepne větrák a začíná se to trošku ohřívat, teplota motoru je v tu chvíli na cca 4250 ot.
Tak, netvrdím, že se ohřeje celý motor. Tak se stane až dosáhne provozní teploty i olej. A to může být tak po ujetí i 10 km. Ale po 20 km aby se neohřála ani voda mi nepřijde jako v pořádku. Skutečně teplota vody na budíku mi leze před očima nahoru. Pokud je v pořádku viskóza a termostaty, tak se to musí ohřát rychle.
Uživatelský avatar
Pavel525
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 03.12.2011 01:00
Bydliště: Jižní Čechy kousek od ČB

#15 Příspěvek od Pavel525 »

clay píše:
Pavel525 píše:Za kilometr to už taky topí, ale aby se mi auto plně ohřálo už po třech kilometrech tak to se mi teda nestalo užádného auta, možná tak v parních letnich dnech. :lol:
šmárjá, co to máte za auta... že vy máte na chladiči kus hadru? :) Jezdím do práce cca 20km, vč jednoho kopečku, ale auto topí až za cca 5km, to jasně slyším (do kopečku), že konečně sepne větrák a začíná se to trošku ohřívat, teplota motoru je v tu chvíli na cca 4250 ot.
Na chladiči nic nemám, ale auto opravdu brzo začne topit nevím přesně jestli je to 1km nebo 2 (mám auto v garáži), ale někdy po ujetí 20km mám čárku ještě nad 4500ot a někdy už dvě pod 4500ot tedy plně zahřáto.
SEMRY
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: pon 18.08.2008 00:00
Bydliště: Praha / Pelhřimovsko /// E30 325iC /// E60 550i
Klubové ID: 2429
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od SEMRY »

By to chtělo dodělat nějakou sadu budíků, protože tohle je u E60 k uzoufání, jestli jezdí motor trvale podchlazen nikdo nepozná. S tím ohřívaním, u nafty bych se tomu nedivil, já osobně na to šlapu tak po 15km kdy mám jistotu že je prohřátá i převodovka.
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#17 Příspěvek od Kugelig »

SEMRY píše:By to chtělo dodělat nějakou sadu budíků, protože tohle je u E60 k uzoufání, jestli jezdí motor trvale podchlazen nikdo nepozná. S tím ohřívaním, u nafty bych se tomu nedivil, já osobně na to šlapu tak po 15km kdy mám jistotu že je prohřátá i převodovka.
On by to nemusel být problém sbastlit tímto: http://www.e-pristroje.cz/pictures/tepl ... 563-01.jpg
a k tomu odpovídající displej: http://www.e-pristroje.cz/teplomery-kontrolni.html
A měřit rovnou teplotu oleje.
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO
Klubové ID: 1836

#18 Příspěvek od airbone »

najlepsie riesenie sa mi zda meranie teploty oleja, ako u M. Jednoducho vysrat sa na spotrebomer a pouzit tento budik na meranie teploty oleja.

Prave pracujem na preprogramovani budikov aby to tak fungovalo, a samozrejme sa bude musiet vymenit aj stupnica ale pravdepodobne to bude mozne len na benzinovych motoroch. No uvidime.
Afekt
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pát 08.08.2008 00:00
Bydliště: Pardubice

#19 Příspěvek od Afekt »

mně přijde, že se mi to špatně zahřejvá..Mám 525d E61 rok výroby 2004 a musím najet po městě tak 30km abych to zahřál na plno....je mi to divný..kamarád má 530d automat E61 a má auto zahřátý za 5 - 8 km...tak mi to vysvětlete včem je to jiný a kde je problém ??????????????????
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#20 Příspěvek od rooc »

chtěl jsem prubnout to jak je popsané na youtube....a nejde mi to..postupoval jdem přesně sečetl jsem vin...nacvakal podle něj..a nic se mi tam neukázalo ....ku*va :-)
Odpovědět