Zdravím vás a předem děkuju za radu....
Jak poznám kdy je motor plně ohřatý ?
Když nastartuju tak motor je studený a čárky na otáčkoměru začínají u 4tis. a poté pomalu ubývají ale mě se zastaví u 4,5tis. Podle mého by měli po úplném zahřátí zcela zmizet... Jak to tedy je ? díky
MUF_IV píše:Asi bbej dotaz, ale to je u benzinu nebo u nafty? Já u nafty žádný zmeny v carkach nepozoroval...
Já mám 525d takže naftu Když nastartuju tak tam mám čárky na 3900 a pak padají dolu a po ujetí zhruba 20km (podle venkovní teploty) pak zůstanou dvě čárky pod 4500
Mám jeden dotaz ještě ohledně té teploty. Teď jsem to pozoroval častěji a zjistil jsem, že motor se mi úplně zahřeje někdy po 15km a někdy taky až třeba po 30km je to normální?
Venkovní teplota byla vždy 3 až 4st. a trasa vždy stejná.
Pavel525 píše:Mám jeden dotaz ještě ohledně té teploty. Teď jsem to pozoroval častěji a zjistil jsem, že motor se mi úplně zahřeje někdy po 15km a někdy taky až třeba po 30km je to normální?
Venkovní teplota byla vždy 3 až 4st. a trasa vždy stejná.
jestli mas u toho vzdycky stejnou spotrebu a stejne studene auto na zacatku, je to divne... jinak muze byt jinak rano teply motor ze vcerejsiho dne (prochladly jen z noci vs cely den apd) a taky na to muzes vic slapat a a zahreje se rychleji...
Za kolik km se ohřeje vám? Já jezdím cca 20km do práce prakticky po rovině a prostě někdy se mi to plně ohřeje a někdy ne.
PS:teď když je venku chladněji tak se prakticky za tuto vzdálenost nikdy na plno neohřeje (20km)
Pavel525 píše:Za kolik km se ohřeje vám? Já jezdím cca 20km do práce prakticky po rovině a prostě někdy se mi to plně ohřeje a někdy ne.
Koukám, že to máte všichni nějak moc z kopce. Jezdím 525tds r.2000 a po 3 kilometrech teploměr uprostřed a topím. Teda před vyjetím tak 2 minutky na volnoběh ohřívám, ale pak držím otáčky max. do 2000tis/min, ale teplota je tam na to šup. Asi mi dobře funguje viskozní spojka na větráku páč ji za studena zastavím rukou.
Za kilometr to už taky topí, ale aby se mi auto plně ohřálo už po třech kilometrech tak to se mi teda nestalo užádného auta, možná tak v parních letnich dnech.
Pavel525 píše:Za kilometr to už taky topí, ale aby se mi auto plně ohřálo už po třech kilometrech tak to se mi teda nestalo užádného auta, možná tak v parních letnich dnech.
šmárjá, co to máte za auta... že vy máte na chladiči kus hadru? Jezdím do práce cca 20km, vč jednoho kopečku, ale auto topí až za cca 5km, to jasně slyším (do kopečku), že konečně sepne větrák a začíná se to trošku ohřívat, teplota motoru je v tu chvíli na cca 4250 ot.
Pavel525 píše:Za kilometr to už taky topí, ale aby se mi auto plně ohřálo už po třech kilometrech tak to se mi teda nestalo užádného auta, možná tak v parních letnich dnech.
šmárjá, co to máte za auta... že vy máte na chladiči kus hadru? Jezdím do práce cca 20km, vč jednoho kopečku, ale auto topí až za cca 5km, to jasně slyším (do kopečku), že konečně sepne větrák a začíná se to trošku ohřívat, teplota motoru je v tu chvíli na cca 4250 ot.
Tak, netvrdím, že se ohřeje celý motor. Tak se stane až dosáhne provozní teploty i olej. A to může být tak po ujetí i 10 km. Ale po 20 km aby se neohřála ani voda mi nepřijde jako v pořádku. Skutečně teplota vody na budíku mi leze před očima nahoru. Pokud je v pořádku viskóza a termostaty, tak se to musí ohřát rychle.
Pavel525 píše:Za kilometr to už taky topí, ale aby se mi auto plně ohřálo už po třech kilometrech tak to se mi teda nestalo užádného auta, možná tak v parních letnich dnech.
šmárjá, co to máte za auta... že vy máte na chladiči kus hadru? Jezdím do práce cca 20km, vč jednoho kopečku, ale auto topí až za cca 5km, to jasně slyším (do kopečku), že konečně sepne větrák a začíná se to trošku ohřívat, teplota motoru je v tu chvíli na cca 4250 ot.
Na chladiči nic nemám, ale auto opravdu brzo začne topit nevím přesně jestli je to 1km nebo 2 (mám auto v garáži), ale někdy po ujetí 20km mám čárku ještě nad 4500ot a někdy už dvě pod 4500ot tedy plně zahřáto.
By to chtělo dodělat nějakou sadu budíků, protože tohle je u E60 k uzoufání, jestli jezdí motor trvale podchlazen nikdo nepozná. S tím ohřívaním, u nafty bych se tomu nedivil, já osobně na to šlapu tak po 15km kdy mám jistotu že je prohřátá i převodovka.
SEMRY píše:By to chtělo dodělat nějakou sadu budíků, protože tohle je u E60 k uzoufání, jestli jezdí motor trvale podchlazen nikdo nepozná. S tím ohřívaním, u nafty bych se tomu nedivil, já osobně na to šlapu tak po 15km kdy mám jistotu že je prohřátá i převodovka.
najlepsie riesenie sa mi zda meranie teploty oleja, ako u M. Jednoducho vysrat sa na spotrebomer a pouzit tento budik na meranie teploty oleja.
Prave pracujem na preprogramovani budikov aby to tak fungovalo, a samozrejme sa bude musiet vymenit aj stupnica ale pravdepodobne to bude mozne len na benzinovych motoroch. No uvidime.
mně přijde, že se mi to špatně zahřejvá..Mám 525d E61 rok výroby 2004 a musím najet po městě tak 30km abych to zahřál na plno....je mi to divný..kamarád má 530d automat E61 a má auto zahřátý za 5 - 8 km...tak mi to vysvětlete včem je to jiný a kde je problém ??????????????????
chtěl jsem prubnout to jak je popsané na youtube....a nejde mi to..postupoval jdem přesně sečetl jsem vin...nacvakal podle něj..a nic se mi tam neukázalo ....ku*va