Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
automat - výměna oleje
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 80
- Registrován: čtv 06.01.2011 01:00
- Bydliště: Rokycany
- Kontaktovat uživatele:
a olej to saje z vany přes filtr? nebo z měniče do filtru a do vany? Tvrdil mi jeden chlapík že to mam vypustit, chvilku nastartovat aby to vytlačilo olej z měniče, ale né uplně všechno. To se mi dělat popravdě ani nechce.
Myslel jsem že bych připojil někam hadici s flaškou oleje. jako v tom videu. Oleje mam 4 litry, takže když neco pude bokem tak neva. A měnič budu už v tom případě mít taky plnej novýho.
Když to nepude, tak to jen vyleju dam filtr a pak to hold vyměnim zase dřív.
Myslel jsem že bych připojil někam hadici s flaškou oleje. jako v tom videu. Oleje mam 4 litry, takže když neco pude bokem tak neva. A měnič budu už v tom případě mít taky plnej novýho.
Když to nepude, tak to jen vyleju dam filtr a pak to hold vyměnim zase dřív.
No teda nevim, ale já osobně bych měl docela strach natočit to bez oleje... Někde jsem četl, že stačí chvilka běhu hydroměniče na sucho a je po něm. No a když ten olej vypustíš tak je taky jasné, že převodovka pojede na sucho, když si nebude moc co sát.
Já jsem to udělal tak, jak tu psali někteří výše - vypustil starý olej, nalil nový, pak najezdil pár (set) kiláků, vypustil, vyměnil filtr a nalil další náplň. A další výměna bude následovat po 30 000 km a uvidím co z toho vyteče
Já jsem to udělal tak, jak tu psali někteří výše - vypustil starý olej, nalil nový, pak najezdil pár (set) kiláků, vypustil, vyměnil filtr a nalil další náplň. A další výměna bude následovat po 30 000 km a uvidím co z toho vyteče
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 80
- Registrován: čtv 06.01.2011 01:00
- Bydliště: Rokycany
- Kontaktovat uživatele:
hm, rozhod jsem se že to teda udělam nejednodušeji, tak jak řikáš, vyleju starej, dam novej, pojezdim a pak dam filtr a novej olej.
olej jsem koupil tenhle - http://www.oleje-shop.cz/product/liqui- ... -1100-500l
Nicméně budu nad tim ještě přemejšlet, když budu mít ten starej filtr, tak bych na něj udělal konecovku na hadici a tu bych pak dal do flašky s olejem, pak nastartuju a nasalo by mi to novej olej rovnou z flašky a starej mi vyteče do kýble.
olej jsem koupil tenhle - http://www.oleje-shop.cz/product/liqui- ... -1100-500l
Nicméně budu nad tim ještě přemejšlet, když budu mít ten starej filtr, tak bych na něj udělal konecovku na hadici a tu bych pak dal do flašky s olejem, pak nastartuju a nasalo by mi to novej olej rovnou z flašky a starej mi vyteče do kýble.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 394
- Registrován: pát 26.09.2008 00:00
teď sem řešil čidlo otáček na automatu, tak sem se ptal i na výměnu oleje - kdyby náhodou někdo potřeboval z okolí Český Lípy.
Firma je ve Skalce u Doks - 1. česká opravna ATP:
5 l oleje.............430 ,- / 1 l
Filtr kit.............1200 ,-
Hodina práce.....375 ,-
Sám se ani nevěděl, že tu takovohle firmu máme, ptal sem se i na interval výměny a doporučují 40 000 km.
Firma je ve Skalce u Doks - 1. česká opravna ATP:
5 l oleje.............430 ,- / 1 l
Filtr kit.............1200 ,-
Hodina práce.....375 ,-
Sám se ani nevěděl, že tu takovohle firmu máme, ptal sem se i na interval výměny a doporučují 40 000 km.
kokta píše:Čau, mam dilema s výměnou oleje, mám E39 530d, převodovka GM, najeto cca 400 tis. bez výměny oleje a jakéhokoli servisu, teď nevim, jestli má cenu ten olej měnit. Převodovka funguje normálně, občas lehce škubne. Neznáte někoho z Plzně, koho byste mi na to mohli doporučit? Né Bůčka, toho už znam.
v tvém případě bych to nedělal, známej udělal podobnou věc u stejného auta s GM skříní a chvíli po výměně byl konec filmu


Neporadi někdo v okoli Olomouce někoho kdo tomu rozumi a dokaže za normalni love udělat mi vyměnu oleje?
Mam typ: ZF5HP19
Možna bych to dokazal udělat i sam, nevidim na tom nic až tak složiteho ale přece jenom nikdy jsem to nedělal, a vite jak to je, vždycky když něco dělate poprve tak se něco posere
Jinak když mam převodovku ZF5HP19 tak tam je olej Dextron III ? v BMW mi řekli že tam patři olej ESSO LT 71141 a že mi ho velice radi prodaji, že tam ma byt 9litru a že se ma koupit 18litru aby se mohl udělat vyplach. Radči jsem se neptal kolik za ten olej chtěji peněz
Mam typ: ZF5HP19
Možna bych to dokazal udělat i sam, nevidim na tom nic až tak složiteho ale přece jenom nikdy jsem to nedělal, a vite jak to je, vždycky když něco dělate poprve tak se něco posere

Jinak když mam převodovku ZF5HP19 tak tam je olej Dextron III ? v BMW mi řekli že tam patři olej ESSO LT 71141 a že mi ho velice radi prodaji, že tam ma byt 9litru a že se ma koupit 18litru aby se mohl udělat vyplach. Radči jsem se neptal kolik za ten olej chtěji peněz

Tak chlapi ja mam najeto na automatu 413 tis. km. E39 530 dA / 1998. Vymenu mi v BMW pri 200 tis. nedoporucili, protoze pry se za chvili automat stejne rozsype a byly by to zbytecne vynalozene penize. Tak jsem ji nedelal a automat bezi dale bez vymeny, doplneni. No muze to byt taky tim, ze u me prevlada dalnici provoz, coz automat az zase tak nezatezuje. Tak snad jeste nejaky ten kilometr vydrzi. A vymena kazdych 40 tis. km je docela nesmysl. Pri predpokladane zivotnosti 200 az 250 tis. km. by se mela podle me udelat nekdy v polovine intervalu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 65
- Registrován: pon 30.01.2012 01:00
- Bydliště: Haná
M3maniac píše:kokta píše:Čau, mam dilema s výměnou oleje, mám E39 530d, převodovka GM, najeto cca 400 tis. bez výměny oleje a jakéhokoli servisu, teď nevim, jestli má cenu ten olej měnit. Převodovka funguje normálně, občas lehce škubne. Neznáte někoho z Plzně, koho byste mi na to mohli doporučit? Né Bůčka, toho už znam.
v tvém případě bych to nedělal, známej udělal podobnou věc u stejného auta s GM skříní a chvíli po výměně byl konec filmunechal bych ji dojezdit až do konce a choval se k ní velmi slušně
já jsem ted měnil v cca 160tkm a bál jsem se jestli už není pozdě....u 400 bych do toho nešel...
M3maniac-naprosto s tebou souhlasím. Když měnit.tak pravidelně od začátku. Ve 400 bych se na tu převodovku ani nepodíval,pokud není nějakej problém a slušně jezdil,ona ještě 150 najede


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
DawletE30: ano, do tve prevodovky patri Mobil ATF LT 711 41, drive byl vyrobce ESSO, pak ho skoupil Mobil. Olej sezenes na netu kolem 200,- za litr. Kdyz sem si ho menil, vyteklo z prevodovky asi 5,5l oleje, takze jestli chces delat proplach, melo by ti stacit 12l. Filtr kolem 3 az 4 stovek. (Ja mam 5HP24, ale velikost naplne by mela byt stejna)
V bmw servisu urcite nemenit, jsou to vyhozene penize. Na vymenu oleje muzes klidne i do Kaps, maj celkem dobrou cenu, ale nic jineho bych u nich nedoporucoval. Jejich ceny za jakoukoli jinou praci na prevodovce jsou prinejmensim usmevne, s nejistym vysledkem.
Najdi si normalni servis, nebo nekoho kdo to uz delal. Jinak pokud nemas obe ruce leve, zvladnes to i sam, nic na tom neni.
Jeste doplnim, ze napln prevodovky je sice kolem 9l, ale nikdy nedostanes vsechen olej ven bez demontaze menice, proto je jedna vymena max 6l
V bmw servisu urcite nemenit, jsou to vyhozene penize. Na vymenu oleje muzes klidne i do Kaps, maj celkem dobrou cenu, ale nic jineho bych u nich nedoporucoval. Jejich ceny za jakoukoli jinou praci na prevodovce jsou prinejmensim usmevne, s nejistym vysledkem.
Najdi si normalni servis, nebo nekoho kdo to uz delal. Jinak pokud nemas obe ruce leve, zvladnes to i sam, nic na tom neni.
Jeste doplnim, ze napln prevodovky je sice kolem 9l, ale nikdy nedostanes vsechen olej ven bez demontaze menice, proto je jedna vymena max 6l