Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e 39 530d problem s viskozní spojkou nová běží pořád
To je original nebo nějaká druhovýroba?
Pokud nedokažete udržet vrtuli se studenou viskozni spojkou je něco špatně.
Nejpravděpodobnější je špatné skladování spojky, viskozni spojky maji předepsané polohy v kterých se mohou a nesmí skladovat.
Jak funguje visko spojka
funguje to asi takto: uvnitř viskospojky je labyrint zalitý olejem, který když natočíš motor tak odporem vrtule o vzduch se vzájemně oba labirinty vuči sobě točí jinou rychlostí a vytlačí olej do komory, která je uzavřena šoupátkem ovládáným bimetalem
......cca po minutě jak natočíš motor se všechen olej z labyrintu vyčerpá do tý bimetalem uzavřený komory a vrtule se začne točit jen tak ledabyle a zastavíš ji v rukavici rukou
.....jakmile se bimetal nahřeje od horkýho chladiče na teplotu, kdy je od viskospojky žádano aby tzv. sepla, otevře tu komoru kde čeká nashromážděný olej a pustí ho do labyrintu kde olej poslouží jako unášecí medium a hydyrodynamicky propoji oba labyrinty, kde původně bylo prázdno = bez oleje a labyrinty se vuči sobě pohybovaly volně.......labyrinty maj snahu zase olej vytláčet do tý komory ale pač je bimetalem otevřená olej koluje dokola stále přeslabyrint a jeho funkce je v tomto stavu "plně unášecí"
Pokud nedokažete udržet vrtuli se studenou viskozni spojkou je něco špatně.
Nejpravděpodobnější je špatné skladování spojky, viskozni spojky maji předepsané polohy v kterých se mohou a nesmí skladovat.
Jak funguje visko spojka
funguje to asi takto: uvnitř viskospojky je labyrint zalitý olejem, který když natočíš motor tak odporem vrtule o vzduch se vzájemně oba labirinty vuči sobě točí jinou rychlostí a vytlačí olej do komory, která je uzavřena šoupátkem ovládáným bimetalem
......cca po minutě jak natočíš motor se všechen olej z labyrintu vyčerpá do tý bimetalem uzavřený komory a vrtule se začne točit jen tak ledabyle a zastavíš ji v rukavici rukou
.....jakmile se bimetal nahřeje od horkýho chladiče na teplotu, kdy je od viskospojky žádano aby tzv. sepla, otevře tu komoru kde čeká nashromážděný olej a pustí ho do labyrintu kde olej poslouží jako unášecí medium a hydyrodynamicky propoji oba labyrinty, kde původně bylo prázdno = bez oleje a labyrinty se vuči sobě pohybovaly volně.......labyrinty maj snahu zase olej vytláčet do tý komory ale pač je bimetalem otevřená olej koluje dokola stále přeslabyrint a jeho funkce je v tomto stavu "plně unášecí"
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
ahoj, něco podobnýho mi kdysi dělala e36 po výměně visco spojky.. jakmile člověk auto nastartoval, visca byla sepnutá a rozáčela se s motorem.. stačilo ujet půl kilometru a spojka se rozpela.. možná to bude i tvuj případ.. jednou sem se o tom s někým bavil a tvrdil mi že je to normální chování visco spojky..
to taky je normalni chovani...dycky chvili po startu bezi naplno (u nekvalitnich trochu dyl nez chvili... klidne par set metru) a pak ztichnou...
viz jako ta co ted ma Hanz napr... i ja na e65 (origo)... proste nez vyjedu napr v praci ze dvora tak to huci jak tank ( rozhani lidi na chodniku
) ale pak uz tichoucko.... se zimou se to horis.. protoze ten olej zimou proste tuhne a neudela v prvni fazi to co ma, a zustane tam kde je.. ale pak se prece jen necha pretlacit 
viz jako ta co ted ma Hanz napr... i ja na e65 (origo)... proste nez vyjedu napr v praci ze dvora tak to huci jak tank ( rozhani lidi na chodniku

