e 39 530d problem s viskozní spojkou nová běží pořád
-
Mad_Maxx
- Registrovaný
- Příspěvky: 11
- Registrován: úte 17.05.2011 00:00
-
Hanz
- Člen Klubu
- Příspěvky: 6220
- Registrován: úte 16.07.2002 00:00
- Bydliště: 335i
- Klubové ID: 6
-
Mad_Maxx
- Registrovaný
- Příspěvky: 11
- Registrován: úte 17.05.2011 00:00
-
kkarel
- Registrovaný
- Příspěvky: 53
- Registrován: stř 14.11.2007 01:00
To je original nebo nějaká druhovýroba?
Pokud nedokažete udržet vrtuli se studenou viskozni spojkou je něco špatně.
Nejpravděpodobnější je špatné skladování spojky, viskozni spojky maji předepsané polohy v kterých se mohou a nesmí skladovat.
Jak funguje visko spojka
funguje to asi takto: uvnitř viskospojky je labyrint zalitý olejem, který když natočíš motor tak odporem vrtule o vzduch se vzájemně oba labirinty vuči sobě točí jinou rychlostí a vytlačí olej do komory, která je uzavřena šoupátkem ovládáným bimetalem
......cca po minutě jak natočíš motor se všechen olej z labyrintu vyčerpá do tý bimetalem uzavřený komory a vrtule se začne točit jen tak ledabyle a zastavíš ji v rukavici rukou
.....jakmile se bimetal nahřeje od horkýho chladiče na teplotu, kdy je od viskospojky žádano aby tzv. sepla, otevře tu komoru kde čeká nashromážděný olej a pustí ho do labyrintu kde olej poslouží jako unášecí medium a hydyrodynamicky propoji oba labyrinty, kde původně bylo prázdno = bez oleje a labyrinty se vuči sobě pohybovaly volně.......labyrinty maj snahu zase olej vytláčet do tý komory ale pač je bimetalem otevřená olej koluje dokola stále přeslabyrint a jeho funkce je v tomto stavu "plně unášecí"
Pokud nedokažete udržet vrtuli se studenou viskozni spojkou je něco špatně.
Nejpravděpodobnější je špatné skladování spojky, viskozni spojky maji předepsané polohy v kterých se mohou a nesmí skladovat.
Jak funguje visko spojka
funguje to asi takto: uvnitř viskospojky je labyrint zalitý olejem, který když natočíš motor tak odporem vrtule o vzduch se vzájemně oba labirinty vuči sobě točí jinou rychlostí a vytlačí olej do komory, která je uzavřena šoupátkem ovládáným bimetalem
......cca po minutě jak natočíš motor se všechen olej z labyrintu vyčerpá do tý bimetalem uzavřený komory a vrtule se začne točit jen tak ledabyle a zastavíš ji v rukavici rukou
.....jakmile se bimetal nahřeje od horkýho chladiče na teplotu, kdy je od viskospojky žádano aby tzv. sepla, otevře tu komoru kde čeká nashromážděný olej a pustí ho do labyrintu kde olej poslouží jako unášecí medium a hydyrodynamicky propoji oba labyrinty, kde původně bylo prázdno = bez oleje a labyrinty se vuči sobě pohybovaly volně.......labyrinty maj snahu zase olej vytláčet do tý komory ale pač je bimetalem otevřená olej koluje dokola stále přeslabyrint a jeho funkce je v tomto stavu "plně unášecí"
-
bibikuba
- Registrovaný
- Příspěvky: 1290
- Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
- Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.
-
Mad_Maxx
- Registrovaný
- Příspěvky: 11
- Registrován: úte 17.05.2011 00:00
-
Jendix
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Klubové ID: 1838
ahoj, něco podobnýho mi kdysi dělala e36 po výměně visco spojky.. jakmile člověk auto nastartoval, visca byla sepnutá a rozáčela se s motorem.. stačilo ujet půl kilometru a spojka se rozpela.. možná to bude i tvuj případ.. jednou sem se o tom s někým bavil a tvrdil mi že je to normální chování visco spojky..
-
Snejk
- Registrovaný
- Příspěvky: 3118
- Registrován: sob 17.06.2006 00:00
- Klubové ID: 2166
to taky je normalni chovani...dycky chvili po startu bezi naplno (u nekvalitnich trochu dyl nez chvili... klidne par set metru) a pak ztichnou...
viz jako ta co ted ma Hanz napr... i ja na e65 (origo)... proste nez vyjedu napr v praci ze dvora tak to huci jak tank ( rozhani lidi na chodniku
) ale pak uz tichoucko.... se zimou se to horis.. protoze ten olej zimou proste tuhne a neudela v prvni fazi to co ma, a zustane tam kde je.. ale pak se prece jen necha pretlacit 
viz jako ta co ted ma Hanz napr... i ja na e65 (origo)... proste nez vyjedu napr v praci ze dvora tak to huci jak tank ( rozhani lidi na chodniku
-
Jendix
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Klubové ID: 1838
-
Mad_Maxx
- Registrovaný
- Příspěvky: 11
- Registrován: úte 17.05.2011 00:00
-
Snejk
- Registrovaný
- Příspěvky: 3118
- Registrován: sob 17.06.2006 00:00
- Klubové ID: 2166
