Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 525 TDS automat výměna za manual

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
CocaIS
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: sob 26.12.2009 01:00
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od CocaIS »

Zdravim momentalně měnime s kamošem převodovku.Sehnali jsme všechny díly.Jediná potíž je elektrika.Nemáte někdo zkušenosti? A další věc je že do automatu vedly 2 hadice s olejem jakoby od chladiče.Co ted s nimi? K čemu jsou? Diky moc za rady.
drifterCZ
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou

#2 Příspěvek od drifterCZ »

Zrovna děláme totéž na E39 530d. s elektrikou by nemel byt problem, staci jen aby si auto myslelo, že je na voliči zařazeno "P". takže stačí když z převodovky sundáš takový to táhlo a navolíš na něm P, pak půjde normálně nastartovat. Ještě se to dá odblokovat přes diagnostiku ale tak daleko ještě nejsme, včera jsme nasadili převodovku.

Ty hadice do chladiče budou k ničemu, protože manuál to chlazení nepotřebuje, ani nemá vývod na hadice.
CocaIS
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: sob 26.12.2009 01:00
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od CocaIS »

drifterCZ píše:Zrovna děláme totéž na E39 530d. s elektrikou by nemel byt problem, staci jen aby si auto myslelo, že je na voliči zařazeno "P". takže stačí když z převodovky sundáš takový to táhlo a navolíš na něm P, pak půjde normálně nastartovat. Ještě se to dá odblokovat přes diagnostiku ale tak daleko ještě nejsme, včera jsme nasadili převodovku.

Ty hadice do chladiče budou k ničemu, protože manuál to chlazení nepotřebuje, ani nemá vývod na hadice.


To jsem si myslel ale nejsem si tím tak jistej.Do převodovky vedly 2 konektory.Jeden k tomu voliči a druhý přímo dovnitř k čidlům atd.Co mám tedy s těma hadicema udělat ?Nebo spíš jak je zaslepit ? Každopadně dik za rady a dej vědět jak pokračuješ.Já tenhle víkend budu nasazovat ten manual.Jen jedna věc ještě. Jak se sundavá automatová spojka ?
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Brátn Moderátor »

tak hoši pár rad,

hadice jdou na chladič vytáhni chladič klimy (ten dál od motoru) a vyjmeš z něj kompletně celý olejový chladič pro automatickou převodovku je tam nacvaklý, ale dělej to pouze v případě, že budeš chtít měnit obsah klim, jelikož ji vypustíš, to se dělá tak, že třeba šrubovákem opatrně přitlačíš kuličku v napouštěcím ventilu, nedýchej ten plyn a je mastný, takže chytat do hadry, pokud jsi šikovný zvládneš to i při odkloněném chladiči, popřípadě jen odpoje hadice a přímo ten chladič oleje tam nech ničemu navadí jen ti z něj asi chvíli poteče olej

kabely k automatu nech být, stačí je přichytit pod autem, třeba sponkou a dobře je zaizoluj, našel bych si jeden kabel, který následně použiješ na zpátečku, odstřihni ho od koncovky a najdi ho nahoře u jednotky, pak ho musíš zapojit do svorkovnice na motorovou jednotku, pin ti z hlavy neřeknu

ohledně táhla z řadičky na to si dejte hodně velký pozor ať je ve správné poloze jinak si zablokujete spínačku, nevytáhnete klíček a nenastartujete, jde to vyřešit tak, že rozeberete spínačku vytáhnete ten bovden a zaslepíte

jinak potřebujete i jiný kardan automat je kratší nebo teda u 528 byl,

sundání převodovky, je nutné najít na převodovce okýnko a točit motorem (strana spolujezdce), aby se v něm objevily tři šrouby ty drží měnič k věnečku startéru a ten je přišrubovaný 6 šrouby na klice (ty pak zase přilepit), místo věnečku musíte pak dát dvouhmotu a spojku, bacha potřebujete delší šrouby než jsou v automatu, pak taky nezapomeňte dát do kliky ložisko, já ho zapomněl a pak se rozvibrovával trn manuálu a vibrovala lamela

ohledně budíků pokud odpojíte jednotku automatu bude hlásit chybu, ideálně vyměnit na budících jednotku, kterou mají ze zadu za jednotku z manuálu, popřípadě by to mělo jít diagnostikou
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
drifterCZ
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou

#5 Příspěvek od drifterCZ »

zpátečka je v tom 5pin konektoru (aspoň u 530d), změrili jsme odpory na voliči v převodovce při zařazený zpátečce, a při propojení s + dávaly myslím odpor dva piny. Jen máme strach aby jsme neodpálili řídící jednotku, protože každej odpor byl jinak velkej.

Manuál kardan je delší

Ložisko jsme tam dali, ale nedívali jsme se jestli je hřídel převodovky dost dlouhá na to, aby se nestalo že se to ložisko jen posune hloubeji a bude před převodovkou
CocaIS
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: sob 26.12.2009 01:00
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od CocaIS »

Super rady.Ale pořád nechápu jak s tou elektrikou když jsem odpojil převodoku tak auto nenastartuje.Musim tam teda nechat ten volič na převodovce ?? a další věc na kterou stranu mám točit motorem ? s pohledu pod na autem na spojku?
CocaIS
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: sob 26.12.2009 01:00
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od CocaIS »

Vy mechanici tak dneska jsem to dodělal.Musel jsem měnit tolik věcí že už nikdy do toho nejdu.Co se týče elektriky paráda , nechal jsem tam měnič automatu a startuje.Ale kardan je uplně jinej ne jenom jinak dlouhej ale i šrouby do diferaku jsou jiný.Brzdovej válec jsem musel taky komplet měnit z manualu je uplně jinej o dost větší ten manual hlavně vidlička do pedálu je jiná.takže je kolem toho tolik věcí o kterejch asi málo kdo z vás ví.Tak hodně štěstí dalším kaskadérům z BMW
drifterCZ
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou

#8 Příspěvek od drifterCZ »

bych čekal že u tds to bude lehčí než u 530d a ono je to naopak :D - já jsem válec měnit nemusel, jen sem vytahl komplet pedály a dal tam z manuálu. Pak se musí natáhnout hadička od brzdovky, a druhá od pedálu do převodovky. Převodovku už máme nasazenou, kardan taky, pozitri jedem kupovat spojkovej váleček na převodovku a uchycení výfuku - na to pozor, i když je možný že u TDS nebude potřeba to měnit, ale raděj s tim počítej :!:
Do čtvrtka už to snad pojede, pokud se neobjeví nějakej další problém (jakože jich už bylo docela dost)

Pokud jsi ještě nenasadil převodovku, tak bys měl vědět, že manuál a automat mají jiný uchycení na kastli :!:

Nemáš už náhodou sehnanej setrvák? jakou má radiální vůli (při otáčení)?
HIDEN
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: ned 24.01.2010 01:00

#9 Příspěvek od HIDEN »

Ahoj abych nemusel zakládat nové téma: Jak odvzdušňujete spojku?Přes brzdu? Jestli jo, jak přesně?
drifterCZ
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou

#10 Příspěvek od drifterCZ »

na válečku na převodovce je odvzdušňovací šroub
HIDEN
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: ned 24.01.2010 01:00

#11 Příspěvek od HIDEN »

No to sice jo a mám mačkat spojkovej pedál jo? Já jen že jsem slyšel že je to lepší dělat přes levou přední brzdu a odvzdušňovat přes brzdovej pedál.
drifterCZ
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou

#12 Příspěvek od drifterCZ »

Mačkání brzdy ti nepomůže dostat do hadiček co vedou k převodovce kapalinu. Bude se tlakovat jenom brzdový okruh. :wink:

Včera jsme to zrovna odvzdušňovali, tímhle způsobem: zmáčknout 20x spojku, povolit odvzdušňovák (lehce to ufoukne), dotáhnout, a zase znova. Když to povoluješ, musí být spojka sešlápnutá na podlaze.
Včera jsme to dělali dvě hodiny a teprv je jen troška kapaliny ve válečku u pedálu spojky :P takže možná existuje i nějaký lepší postup :?:
HIDEN
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: ned 24.01.2010 01:00

#13 Příspěvek od HIDEN »

A jak poznáš kolik máš v hlavním válečku kapaliny?
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#14 Příspěvek od Misanek »

co vím, tak si to odvzdušňování jde hravě zjednodušit, ovšem vyplatí se to asi jenom v případě, že to člověk dělá častěj a má k dispozici kompresor a jedno víčko na nádržku kapaliny navíc. Dělá se to tak, že druhé víčko na nádržku se upraví tak, že se do něj udělá díra, do ní se nasadí ventilek z kola, pořádně utěsní (zasilikonuje nebo tak) a pak se pomocí kompresoru pustí do nádržky tlak vzduchu - jeden člověk pouští vzduch do nádržky a druhý povoluje odvzdušňovák. Z vlastní zkušenosti vím, že je to velice rychlé a efektivní řešení :)
drifterCZ
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou

#15 Příspěvek od drifterCZ »

Nakonec jsme to udělali stejným postupem jak píše Misanek. Je potřeba natlakovat to, aby to dole poradne teklo, a hlavně zapumpovat spojkovym pedalem, aby odvzdušňovákem nevycházeli bubliny.

K původnímu tématu - přestavba: včera jsme poprvé vyjeli s přestavěnou 530d na projížďku, a vypadá to že všechno v pohodě :) Diferák z automatu je prý víc do rychla, ale neměl jsem ten pocit. jestli je ten dif. pro manuál převodovky pomalejší, tak bych ho tam rozhodně nedával, naopak bych se vůbec nebránil ještě rychlejšímu. Je normální že na 4. rychl stupeň a +-1500 otáček jedu kolem 50kmh? Nikdy předtím jsem v bmw s manuálem neseděl, vždy jen automaty, tak nevím
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#16 Příspěvek od Andre2 »

Když to tu čtu, co s tím všechno absolvujete a co je třeba všechno sehnat a vyměnit, a pak taky otázka legálnosti (když máte v TP napsáno že je to automat) Není lepší přeci jenom zaplatit za opravu automatu? A je na 2kila zase klid.

Ta rychlost na 4ku mi přijde hodně krátká...
PITAK
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: pát 11.11.2011 01:00

#17 Příspěvek od PITAK »

Diferák je u automatu právě pomalejší.
U 530d je to 2,81 vs. 2,35
U 525tds je to 3,15 vs. 2,64
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#18 Příspěvek od Andre2 »

U 530d E39 mi automat na 4ku točí 2200ot při 100km/h, tj při 50km/h 1100ot
drifterCZ
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou

#19 Příspěvek od drifterCZ »

PITAK, Andre2: Dík moc hoši :wink:

Dneska jsme s tím najeli asi 200km a nebyl problém :)
Já jsem právě slyšel, že automatická převodovka má pomalej výstup, a diferák to zpřevoduje zase do rychla, tak jsem byl rád že ho nebude potřeba měnit, ale asi je to naopak. Na 5.st a 90kmh to točí kolem 2000ot :evil:

K té legálnosti: stačí zažádat o "přestavbu" (prý je to jen výměna), vyjde to na 2500,- a pak zapsat změnu do TP

Repas automatu nemá smysl, plno lidí si stěžovalo, že dali 40 000,- za repas, najeli 3000km (!!!) a převodovka opět KO. to už je lepší investovat do nákupu manuálu a potřebných věcí, což ve výsledku vyjde i s prací levněji, a mělo by to být doživotní řešení
Foli
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: sob 13.12.2008 01:00

#20 Příspěvek od Foli »

drifterCZ píše:PITAK, Andre2: Dík moc hoši :wink:

Dneska jsme s tím najeli asi 200km a nebyl problém :)
Já jsem právě slyšel, že automatická převodovka má pomalej výstup, a diferák to zpřevoduje zase do rychla, tak jsem byl rád že ho nebude potřeba měnit, ale asi je to naopak. Na 5.st a 90kmh to točí kolem 2000ot :evil:

K té legálnosti: stačí zažádat o "přestavbu" (prý je to jen výměna), vyjde to na 2500,- a pak zapsat změnu do TP

Repas automatu nemá smysl, plno lidí si stěžovalo, že dali 40 000,- za repas, najeli 3000km (!!!) a převodovka opět KO. to už je lepší investovat do nákupu manuálu a potřebných věcí, což ve výsledku vyjde i s prací levněji, a mělo by to být doživotní řešení


Po repasu 3000 Km? Ale no tááák :) To se dá i repasujicí firmě omlátit o hlavu.... Po repasu ti to, pokud měníš každejch 70 000 km olej s filtrem vydrží dalších 250 000 - 300 000 Km v pohodě
Odpovědět