Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 525 TDS automat výměna za manual
Zrovna děláme totéž na E39 530d. s elektrikou by nemel byt problem, staci jen aby si auto myslelo, že je na voliči zařazeno "P". takže stačí když z převodovky sundáš takový to táhlo a navolíš na něm P, pak půjde normálně nastartovat. Ještě se to dá odblokovat přes diagnostiku ale tak daleko ještě nejsme, včera jsme nasadili převodovku.
Ty hadice do chladiče budou k ničemu, protože manuál to chlazení nepotřebuje, ani nemá vývod na hadice.
Ty hadice do chladiče budou k ničemu, protože manuál to chlazení nepotřebuje, ani nemá vývod na hadice.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 27
- Registrován: sob 26.12.2009 01:00
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
drifterCZ píše:Zrovna děláme totéž na E39 530d. s elektrikou by nemel byt problem, staci jen aby si auto myslelo, že je na voliči zařazeno "P". takže stačí když z převodovky sundáš takový to táhlo a navolíš na něm P, pak půjde normálně nastartovat. Ještě se to dá odblokovat přes diagnostiku ale tak daleko ještě nejsme, včera jsme nasadili převodovku.
Ty hadice do chladiče budou k ničemu, protože manuál to chlazení nepotřebuje, ani nemá vývod na hadice.
To jsem si myslel ale nejsem si tím tak jistej.Do převodovky vedly 2 konektory.Jeden k tomu voliči a druhý přímo dovnitř k čidlům atd.Co mám tedy s těma hadicema udělat ?Nebo spíš jak je zaslepit ? Každopadně dik za rady a dej vědět jak pokračuješ.Já tenhle víkend budu nasazovat ten manual.Jen jedna věc ještě. Jak se sundavá automatová spojka ?
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
tak hoši pár rad,
hadice jdou na chladič vytáhni chladič klimy (ten dál od motoru) a vyjmeš z něj kompletně celý olejový chladič pro automatickou převodovku je tam nacvaklý, ale dělej to pouze v případě, že budeš chtít měnit obsah klim, jelikož ji vypustíš, to se dělá tak, že třeba šrubovákem opatrně přitlačíš kuličku v napouštěcím ventilu, nedýchej ten plyn a je mastný, takže chytat do hadry, pokud jsi šikovný zvládneš to i při odkloněném chladiči, popřípadě jen odpoje hadice a přímo ten chladič oleje tam nech ničemu navadí jen ti z něj asi chvíli poteče olej
kabely k automatu nech být, stačí je přichytit pod autem, třeba sponkou a dobře je zaizoluj, našel bych si jeden kabel, který následně použiješ na zpátečku, odstřihni ho od koncovky a najdi ho nahoře u jednotky, pak ho musíš zapojit do svorkovnice na motorovou jednotku, pin ti z hlavy neřeknu
ohledně táhla z řadičky na to si dejte hodně velký pozor ať je ve správné poloze jinak si zablokujete spínačku, nevytáhnete klíček a nenastartujete, jde to vyřešit tak, že rozeberete spínačku vytáhnete ten bovden a zaslepíte
jinak potřebujete i jiný kardan automat je kratší nebo teda u 528 byl,
sundání převodovky, je nutné najít na převodovce okýnko a točit motorem (strana spolujezdce), aby se v něm objevily tři šrouby ty drží měnič k věnečku startéru a ten je přišrubovaný 6 šrouby na klice (ty pak zase přilepit), místo věnečku musíte pak dát dvouhmotu a spojku, bacha potřebujete delší šrouby než jsou v automatu, pak taky nezapomeňte dát do kliky ložisko, já ho zapomněl a pak se rozvibrovával trn manuálu a vibrovala lamela
ohledně budíků pokud odpojíte jednotku automatu bude hlásit chybu, ideálně vyměnit na budících jednotku, kterou mají ze zadu za jednotku z manuálu, popřípadě by to mělo jít diagnostikou
hadice jdou na chladič vytáhni chladič klimy (ten dál od motoru) a vyjmeš z něj kompletně celý olejový chladič pro automatickou převodovku je tam nacvaklý, ale dělej to pouze v případě, že budeš chtít měnit obsah klim, jelikož ji vypustíš, to se dělá tak, že třeba šrubovákem opatrně přitlačíš kuličku v napouštěcím ventilu, nedýchej ten plyn a je mastný, takže chytat do hadry, pokud jsi šikovný zvládneš to i při odkloněném chladiči, popřípadě jen odpoje hadice a přímo ten chladič oleje tam nech ničemu navadí jen ti z něj asi chvíli poteče olej
kabely k automatu nech být, stačí je přichytit pod autem, třeba sponkou a dobře je zaizoluj, našel bych si jeden kabel, který následně použiješ na zpátečku, odstřihni ho od koncovky a najdi ho nahoře u jednotky, pak ho musíš zapojit do svorkovnice na motorovou jednotku, pin ti z hlavy neřeknu
ohledně táhla z řadičky na to si dejte hodně velký pozor ať je ve správné poloze jinak si zablokujete spínačku, nevytáhnete klíček a nenastartujete, jde to vyřešit tak, že rozeberete spínačku vytáhnete ten bovden a zaslepíte
jinak potřebujete i jiný kardan automat je kratší nebo teda u 528 byl,
sundání převodovky, je nutné najít na převodovce okýnko a točit motorem (strana spolujezdce), aby se v něm objevily tři šrouby ty drží měnič k věnečku startéru a ten je přišrubovaný 6 šrouby na klice (ty pak zase přilepit), místo věnečku musíte pak dát dvouhmotu a spojku, bacha potřebujete delší šrouby než jsou v automatu, pak taky nezapomeňte dát do kliky ložisko, já ho zapomněl a pak se rozvibrovával trn manuálu a vibrovala lamela
ohledně budíků pokud odpojíte jednotku automatu bude hlásit chybu, ideálně vyměnit na budících jednotku, kterou mají ze zadu za jednotku z manuálu, popřípadě by to mělo jít diagnostikou
zpátečka je v tom 5pin konektoru (aspoň u 530d), změrili jsme odpory na voliči v převodovce při zařazený zpátečce, a při propojení s + dávaly myslím odpor dva piny. Jen máme strach aby jsme neodpálili řídící jednotku, protože každej odpor byl jinak velkej.
Manuál kardan je delší
Ložisko jsme tam dali, ale nedívali jsme se jestli je hřídel převodovky dost dlouhá na to, aby se nestalo že se to ložisko jen posune hloubeji a bude před převodovkou
Manuál kardan je delší
Ložisko jsme tam dali, ale nedívali jsme se jestli je hřídel převodovky dost dlouhá na to, aby se nestalo že se to ložisko jen posune hloubeji a bude před převodovkou
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 27
- Registrován: sob 26.12.2009 01:00
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Vy mechanici tak dneska jsem to dodělal.Musel jsem měnit tolik věcí že už nikdy do toho nejdu.Co se týče elektriky paráda , nechal jsem tam měnič automatu a startuje.Ale kardan je uplně jinej ne jenom jinak dlouhej ale i šrouby do diferaku jsou jiný.Brzdovej válec jsem musel taky komplet měnit z manualu je uplně jinej o dost větší ten manual hlavně vidlička do pedálu je jiná.takže je kolem toho tolik věcí o kterejch asi málo kdo z vás ví.Tak hodně štěstí dalším kaskadérům z BMW
bych čekal že u tds to bude lehčí než u 530d a ono je to naopak
- já jsem válec měnit nemusel, jen sem vytahl komplet pedály a dal tam z manuálu. Pak se musí natáhnout hadička od brzdovky, a druhá od pedálu do převodovky. Převodovku už máme nasazenou, kardan taky, pozitri jedem kupovat spojkovej váleček na převodovku a uchycení výfuku - na to pozor, i když je možný že u TDS nebude potřeba to měnit, ale raděj s tim počítej
Do čtvrtka už to snad pojede, pokud se neobjeví nějakej další problém (jakože jich už bylo docela dost)
Pokud jsi ještě nenasadil převodovku, tak bys měl vědět, že manuál a automat mají jiný uchycení na kastli
Nemáš už náhodou sehnanej setrvák? jakou má radiální vůli (při otáčení)?


Do čtvrtka už to snad pojede, pokud se neobjeví nějakej další problém (jakože jich už bylo docela dost)
Pokud jsi ještě nenasadil převodovku, tak bys měl vědět, že manuál a automat mají jiný uchycení na kastli

Nemáš už náhodou sehnanej setrvák? jakou má radiální vůli (při otáčení)?
Mačkání brzdy ti nepomůže dostat do hadiček co vedou k převodovce kapalinu. Bude se tlakovat jenom brzdový okruh.
Včera jsme to zrovna odvzdušňovali, tímhle způsobem: zmáčknout 20x spojku, povolit odvzdušňovák (lehce to ufoukne), dotáhnout, a zase znova. Když to povoluješ, musí být spojka sešlápnutá na podlaze.
Včera jsme to dělali dvě hodiny a teprv je jen troška kapaliny ve válečku u pedálu spojky
takže možná existuje i nějaký lepší postup 

Včera jsme to zrovna odvzdušňovali, tímhle způsobem: zmáčknout 20x spojku, povolit odvzdušňovák (lehce to ufoukne), dotáhnout, a zase znova. Když to povoluješ, musí být spojka sešlápnutá na podlaze.
Včera jsme to dělali dvě hodiny a teprv je jen troška kapaliny ve válečku u pedálu spojky


co vím, tak si to odvzdušňování jde hravě zjednodušit, ovšem vyplatí se to asi jenom v případě, že to člověk dělá častěj a má k dispozici kompresor a jedno víčko na nádržku kapaliny navíc. Dělá se to tak, že druhé víčko na nádržku se upraví tak, že se do něj udělá díra, do ní se nasadí ventilek z kola, pořádně utěsní (zasilikonuje nebo tak) a pak se pomocí kompresoru pustí do nádržky tlak vzduchu - jeden člověk pouští vzduch do nádržky a druhý povoluje odvzdušňovák. Z vlastní zkušenosti vím, že je to velice rychlé a efektivní řešení 

Nakonec jsme to udělali stejným postupem jak píše Misanek. Je potřeba natlakovat to, aby to dole poradne teklo, a hlavně zapumpovat spojkovym pedalem, aby odvzdušňovákem nevycházeli bubliny.
K původnímu tématu - přestavba: včera jsme poprvé vyjeli s přestavěnou 530d na projížďku, a vypadá to že všechno v pohodě
Diferák z automatu je prý víc do rychla, ale neměl jsem ten pocit. jestli je ten dif. pro manuál převodovky pomalejší, tak bych ho tam rozhodně nedával, naopak bych se vůbec nebránil ještě rychlejšímu. Je normální že na 4. rychl stupeň a +-1500 otáček jedu kolem 50kmh? Nikdy předtím jsem v bmw s manuálem neseděl, vždy jen automaty, tak nevím
K původnímu tématu - přestavba: včera jsme poprvé vyjeli s přestavěnou 530d na projížďku, a vypadá to že všechno v pohodě

PITAK, Andre2: Dík moc hoši
Dneska jsme s tím najeli asi 200km a nebyl problém
Já jsem právě slyšel, že automatická převodovka má pomalej výstup, a diferák to zpřevoduje zase do rychla, tak jsem byl rád že ho nebude potřeba měnit, ale asi je to naopak. Na 5.st a 90kmh to točí kolem 2000ot
K té legálnosti: stačí zažádat o "přestavbu" (prý je to jen výměna), vyjde to na 2500,- a pak zapsat změnu do TP
Repas automatu nemá smysl, plno lidí si stěžovalo, že dali 40 000,- za repas, najeli 3000km (!!!) a převodovka opět KO. to už je lepší investovat do nákupu manuálu a potřebných věcí, což ve výsledku vyjde i s prací levněji, a mělo by to být doživotní řešení

Dneska jsme s tím najeli asi 200km a nebyl problém

Já jsem právě slyšel, že automatická převodovka má pomalej výstup, a diferák to zpřevoduje zase do rychla, tak jsem byl rád že ho nebude potřeba měnit, ale asi je to naopak. Na 5.st a 90kmh to točí kolem 2000ot

K té legálnosti: stačí zažádat o "přestavbu" (prý je to jen výměna), vyjde to na 2500,- a pak zapsat změnu do TP
Repas automatu nemá smysl, plno lidí si stěžovalo, že dali 40 000,- za repas, najeli 3000km (!!!) a převodovka opět KO. to už je lepší investovat do nákupu manuálu a potřebných věcí, což ve výsledku vyjde i s prací levněji, a mělo by to být doživotní řešení
drifterCZ píše:PITAK, Andre2: Dík moc hoši![]()
Dneska jsme s tím najeli asi 200km a nebyl problém![]()
Já jsem právě slyšel, že automatická převodovka má pomalej výstup, a diferák to zpřevoduje zase do rychla, tak jsem byl rád že ho nebude potřeba měnit, ale asi je to naopak. Na 5.st a 90kmh to točí kolem 2000ot
K té legálnosti: stačí zažádat o "přestavbu" (prý je to jen výměna), vyjde to na 2500,- a pak zapsat změnu do TP
Repas automatu nemá smysl, plno lidí si stěžovalo, že dali 40 000,- za repas, najeli 3000km (!!!) a převodovka opět KO. to už je lepší investovat do nákupu manuálu a potřebných věcí, což ve výsledku vyjde i s prací levněji, a mělo by to být doživotní řešení
Po repasu 3000 Km? Ale no tááák
