Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

525i E34 M20 se přehřívá

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
CarlosKTM
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: pon 07.11.2011 01:00

#1 Příspěvek od CarlosKTM »

Ahoj mám prosbu, mám 525i m20 89rok a najednou při jízdě přestala topit a začla se přehřívat, dojel jsem opatrně domů a začal hledat problém ale jsem už bezradný, dolití kapaliny a odvzdušnění nepomohlo, termostat zkoušen ve vodě a otevírá se na 80°, sundal jsem i vodní pumpu a je v pořádku, co teď? Bude prasklá hlava? Motor je v pořádku, po GO, sedla broušeny, nové kroužky olej nežere, voda v oleji není nebo to nevypadá, chladící kapalina mastná oka taky nemá, po benzínu nesmrdí. Prosím o každou radu
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#2 Příspěvek od beny-maser »

zkontroluj ještě jednou vodní pumpu jestli se neprotáčí po zahřátí na hřídeli
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od MattyX Moderátor »

vodni pumpa umrela ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#4 Příspěvek od libovka »

U motoru M20 jsem ještě neviděl protočenou pumpu.Tam pokud nezačla téct nebo neumřelo ložisko tak nebyl problém.
CarlosKTM
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: pon 07.11.2011 01:00

#5 Příspěvek od CarlosKTM »

vodní pumpa byla dávaná nová už s kovovýma lopatkama, zkusím ji ještě ohřát ale ani když jsem zabral tak se neprotočila, není v motoru někde ještě nejaký ventil nebo něco co by se mohlo ucpat? protože hadice se přohřívají všechny teplota pomalu roste a najednou z motoru vyletí vařící voda
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

a mas to poradne odvzdusneny ? nekdy to dela i trebas vicko od expanzky ... jako jedinej ventil co mas tak to je domeček termostatu , a z motoru to jde do topeni a z topeni do expanzky a do chladiče ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
jajo
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: pát 12.09.2008 00:00

#7 Příspěvek od jajo »

Matyx má pravdu. Podobný problém jsem měl s 525, 89, opravář, kvůli tomu vyměnil chladič. Pak mu při skušební jízdě praskla hlava. Prostě neuměli odvzdušnit. Když jsem ji bral od dalšího opraváře, po výměně hlavy, říkal, že netopí, nejde odvztušnit, mám si ji odvézt neopravenou. Protože už jsem měl skušenosti, při dolévání vody jsem odvzdušnoval za studena vždy foukáním ústy do chladiče, dokud netekla voda z obou odvzdušnováků, pak ujel cca 3 km do zahřátí, nechal vychladnout, znovu opakoval postup, pak, jestli se po cca 5 km začalo přehřívat, znovu vychladnutí a vyfoukání vzduchu, pak po cca 10 km začalo topit, po dojetí cca 25 km a vychladnutí dolití vody a vše funguje už 4 roky.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#8 Příspěvek od beny-maser »

pokud se všechno prohřívá plynule, tak to vodní pumpou asi nebude,ale kouknul bych po odvzdušnění a nebo víčku expanzky
CarlosKTM
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: pon 07.11.2011 01:00

#9 Příspěvek od CarlosKTM »

Díky za rady, zkusím to ještě znovu pořádně odvzdušnit a promačkat hadice, teď se zdálo že je to odvzdušněné dobře z termostatu už tekla taky jen voda. Čím nejlépe propláchnout motor a chladič? Octová voda? Kys. citronova?
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od milo »

M20 byla na odvzdusneni silene hakliva, nezapomenu, zazil jsem si sve. jo a vodni pumpu jsem taky menil - pridrena, tocila se strasne ztuha.

je to po GO pises - nenamontoval nekdo blbe hlavu a nefouklo tesneni?
CarlosKTM
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: pon 07.11.2011 01:00

#11 Příspěvek od CarlosKTM »

po GO je to cca 6000 km, a doufám, že by to snad bylo poznat na vodě nebo oleji a ty jsou čisté. Hlavu se mi sundávat nechce aniž bych vyzkoušel všechny ostatní možnosti.
jajo
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: pát 12.09.2008 00:00

#12 Příspěvek od jajo »

i když z termostatu teče už voda, pořád to může být zavzdušnené. Proplachování asi nepomůže, jak jsem psal, u mně dokonce "chytrej" opravář vyměnil chladič, za nový, bylo to k h....,a starý chtěl mechanicky opravit, čímž jej zničil. Ten vzduch se asi drží v té horní hadici, myslím že jde od termostatu. Prostě odvzdušnovat, odvzdušnovat ...
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1663
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#13 Příspěvek od ACDC »

Postav to čumákem hodně do kopce..
CarlosKTM
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: pon 07.11.2011 01:00

#14 Příspěvek od CarlosKTM »

Vyřešeno, díky za rady, 3 hodinové odvzdušňování a už je to dobré, ta horní hadice a strašně blbě vyřešená, je nad úrovní víčka a pořád v ní zůstával vzduch, takže držet ji zmáčklou a auto samozřejmě na nájezdech a ještě v kopci.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od milo »

mackani horni hadice je u odvzdusnovani M20 zaklad :lol:
jajo
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: pát 12.09.2008 00:00

#16 Příspěvek od jajo »

CarlosKTM píše:Vyřešeno, díky za rady, 3 hodinové odvzdušňování a už je to dobré, ta horní hadice a strašně blbě vyřešená, je nad úrovní víčka a pořád v ní zůstával vzduch, takže držet ji zmáčklou a auto samozřejmě na nájezdech a ještě v kopci.
gratuluji k uspechu, podobný efekt lze dosáhnout i přerušovanou jízdou v bežném provozu, v kombinaci s odvzdušnováním a s hlídáním přehřátí, protože hlava je citlivá na prasknutí
CarlosKTM
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: pon 07.11.2011 01:00

#17 Příspěvek od CarlosKTM »

no ale zjistil jsem že visco spojku nefunguje, i ohřátou zastavím rukavicí docela snadno ale hůře než studenou takže do léta musím sehnat jinou, ale stejně nedrží teplotu na 90° je pořád mírně pod nevím jestli to je už mrazama. Termostat zkoušen na 80° poctivě otevírá a jestli dosáhne plného otevření na 90° se zdá že ano. Vrací se taky ochotně. Tak proč nedrží na 90?
Odpovědět