Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
525i E34 M20 se přehřívá
Ahoj mám prosbu, mám 525i m20 89rok a najednou při jízdě přestala topit a začla se přehřívat, dojel jsem opatrně domů a začal hledat problém ale jsem už bezradný, dolití kapaliny a odvzdušnění nepomohlo, termostat zkoušen ve vodě a otevírá se na 80°, sundal jsem i vodní pumpu a je v pořádku, co teď? Bude prasklá hlava? Motor je v pořádku, po GO, sedla broušeny, nové kroužky olej nežere, voda v oleji není nebo to nevypadá, chladící kapalina mastná oka taky nemá, po benzínu nesmrdí. Prosím o každou radu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
a mas to poradne odvzdusneny ? nekdy to dela i trebas vicko od expanzky ... jako jedinej ventil co mas tak to je domeček termostatu , a z motoru to jde do topeni a z topeni do expanzky a do chladiče ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Matyx má pravdu. Podobný problém jsem měl s 525, 89, opravář, kvůli tomu vyměnil chladič. Pak mu při skušební jízdě praskla hlava. Prostě neuměli odvzdušnit. Když jsem ji bral od dalšího opraváře, po výměně hlavy, říkal, že netopí, nejde odvztušnit, mám si ji odvézt neopravenou. Protože už jsem měl skušenosti, při dolévání vody jsem odvzdušnoval za studena vždy foukáním ústy do chladiče, dokud netekla voda z obou odvzdušnováků, pak ujel cca 3 km do zahřátí, nechal vychladnout, znovu opakoval postup, pak, jestli se po cca 5 km začalo přehřívat, znovu vychladnutí a vyfoukání vzduchu, pak po cca 10 km začalo topit, po dojetí cca 25 km a vychladnutí dolití vody a vše funguje už 4 roky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
i když z termostatu teče už voda, pořád to může být zavzdušnené. Proplachování asi nepomůže, jak jsem psal, u mně dokonce "chytrej" opravář vyměnil chladič, za nový, bylo to k h....,a starý chtěl mechanicky opravit, čímž jej zničil. Ten vzduch se asi drží v té horní hadici, myslím že jde od termostatu. Prostě odvzdušnovat, odvzdušnovat ...
gratuluji k uspechu, podobný efekt lze dosáhnout i přerušovanou jízdou v bežném provozu, v kombinaci s odvzdušnováním a s hlídáním přehřátí, protože hlava je citlivá na prasknutíCarlosKTM píše:Vyřešeno, díky za rady, 3 hodinové odvzdušňování a už je to dobré, ta horní hadice a strašně blbě vyřešená, je nad úrovní víčka a pořád v ní zůstával vzduch, takže držet ji zmáčklou a auto samozřejmě na nájezdech a ještě v kopci.
no ale zjistil jsem že visco spojku nefunguje, i ohřátou zastavím rukavicí docela snadno ale hůře než studenou takže do léta musím sehnat jinou, ale stejně nedrží teplotu na 90° je pořád mírně pod nevím jestli to je už mrazama. Termostat zkoušen na 80° poctivě otevírá a jestli dosáhne plného otevření na 90° se zdá že ano. Vrací se taky ochotně. Tak proč nedrží na 90?