Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Rozleštění krytů světlometu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
stychp
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#1 Příspěvek od stychp »

Zdravim.

Máte někdo dobrý zkušenosti s nějakou opravnou sadou na kryty světlometů?
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od ROBi »

Uzivatel Pavel je docela dobra opravna sada :)
fornax
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: čtv 13.03.2003 01:00
Bydliště: Třinec

#3 Příspěvek od fornax »

Pokud jsi z Ostravska, tak můžeš přijet do Třince :wink:
stychp
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#4 Příspěvek od stychp »

Bohužel Hradec Králové
milan.vazeny
Registrovaný
Příspěvky: 221
Registrován: sob 07.06.2008 00:00
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od milan.vazeny »

Nedělal bych z toho vědu stačí brusný papíry p800 p1500 p4000 a brusná pasta třeba festool 5000 kdo umí držet excentrickou brusku udělá si to sám.
Uživatelský avatar
cmelak
Registrovaný
Příspěvky: 1539
Registrován: úte 29.07.2008 00:00
Bydliště: Praha - Čeština do BMW

#6 Příspěvek od cmelak »

stychp píše:Zdravim.

Máte někdo dobrý zkušenosti s nějakou opravnou sadou na kryty světlometů?


Kupoval jsem si tuhle malou sadu a pro mne značka ideal za ty peníze.

http://www.autolesk.cz/sada-na-renovaci-a-lesteni/
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
Couloo
Registrovaný
Příspěvky: 417
Registrován: stř 21.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#7 Příspěvek od Couloo »

Já na to použil vodní brusný papír.Použil jsem 400,600,800 a 1200 a klasické TEMPO a jsem nad míru spokojen. Práce cca 30min 1 světlo.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Jendix »

Ještě pro doplnění, slyšel jsem že originál je na sklech ještě tvrdý lak, který zamezuje poškození, díky přeleštění se tato vrstva naruší, prakticky kompletně odstraní, a skla se poté musí leštit pravidelně protože dochází k jejich rychlejšímu poškrabání. Z vlastní zkušenosti nemluvím, slyšel jsem to od člověka který se tím zabývá. Jinak by nebylo na škodu přidat sem pár fotek před a po.
dejv2005
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: stř 20.04.2011 00:00

#9 Příspěvek od dejv2005 »

Jendix píše:Ještě pro doplnění, slyšel jsem že originál je na sklech ještě tvrdý lak, který zamezuje poškození, díky přeleštění se tato vrstva naruší, prakticky kompletně odstraní, a skla se poté musí leštit pravidelně protože dochází k jejich rychlejšímu poškrabání. Z vlastní zkušenosti nemluvím, slyšel jsem to od člověka který se tím zabývá. Jinak by nebylo na škodu přidat sem pár fotek před a po.


To jo, třeba by to byla dobrá motivace i pro mně :-D¨
Chystám se na to od léta, protože potřebuju světla asi přetěsnit...se mlžej svině...
empeel
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: čtv 08.07.2010 00:00

#10 Příspěvek od empeel »

Taky jsem loni rozlešťoval - sadou. Mám ale horší problém - sklo mi po nějaké době popraskalo. Zřejmě po ostřikování zimní směsí v ostřikovači. Pak jsem si vzpomněl na vlastnost plastů - po leštění vznikne povrchové napětím které se dá odstanit žíháním - zahřátím na určitou teplotu. Pokud nevyžíhaný povrch přijde do styku s nějakými chemikáliemi ( třeba lihem ) které vysouší, povrch rozpraská.
Jenom se divím, že o popraskání zatím nikdo jiný nepsal. Třeba jsem něco udělal špatně??
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Brátn Moderátor »

dejv2005 píše:
Jendix píše:Ještě pro doplnění, slyšel jsem že originál je na sklech ještě tvrdý lak, který zamezuje poškození, díky přeleštění se tato vrstva naruší, prakticky kompletně odstraní, a skla se poté musí leštit pravidelně protože dochází k jejich rychlejšímu poškrabání. Z vlastní zkušenosti nemluvím, slyšel jsem to od člověka který se tím zabývá. Jinak by nebylo na škodu přidat sem pár fotek před a po.


To jo, třeba by to byla dobrá motivace i pro mně :-D¨
Chystám se na to od léta, protože potřebuju světla asi přetěsnit...se mlžej svině...

světla nepotřebují přetěsnit, ale zkontrolovat jestli do nich neteče a naopak právě zprůchodnit ucpané ventilační kanálky

ano na světlech je lak, ten musí při leštění dolů, proto je to napoprvé tak na dlouho, ale pak stačí jednou ročně vzít světla jemným 2000 smirkem a leštící pastou na hadře a je zase jako nové
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
smoler
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: sob 10.02.2007 01:00
Bydliště: Písek/Praha

#12 Příspěvek od smoler »

Bratn píše:
dejv2005 píše:
Jendix píše:Ještě pro doplnění, slyšel jsem že originál je na sklech ještě tvrdý lak, který zamezuje poškození, díky přeleštění se tato vrstva naruší, prakticky kompletně odstraní, a skla se poté musí leštit pravidelně protože dochází k jejich rychlejšímu poškrabání. Z vlastní zkušenosti nemluvím, slyšel jsem to od člověka který se tím zabývá. Jinak by nebylo na škodu přidat sem pár fotek před a po.


To jo, třeba by to byla dobrá motivace i pro mně :-D¨
Chystám se na to od léta, protože potřebuju světla asi přetěsnit...se mlžej svině...

světla nepotřebují přetěsnit, ale zkontrolovat jestli do nich neteče a naopak právě zprůchodnit ucpané ventilační kanálky

ano na světlech je lak, ten musí při leštění dolů, proto je to napoprvé tak na dlouho, ale pak stačí jednou ročně vzít světla jemným 2000 smirkem a leštící pastou na hadře a je zase jako nové


A prosím tě kde ty ventilační kanálky přesně jsou...mám e60 a začaly se mi taky mlžit....díky
Final-man
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00
Bydliště: Děčín/Praha

#13 Příspěvek od Final-man »

cmelak píše:
stychp píše:Zdravim.

Máte někdo dobrý zkušenosti s nějakou opravnou sadou na kryty světlometů?


Kupoval jsem si tuhle malou sadu a pro mne značka ideal za ty peníze.

http://www.autolesk.cz/sada-na-renovaci-a-lesteni/


Taky jsem použil na jaře tuhle sadu u své e39 a jsem s výsledkem spokojenej :wink:
Hubajz
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: stř 09.02.2011 01:00
Bydliště: Strakonice

#14 Příspěvek od Hubajz »

empeel píše:Taky jsem loni rozlešťoval - sadou. Mám ale horší problém - sklo mi po nějaké době popraskalo. Zřejmě po ostřikování zimní směsí v ostřikovači. Pak jsem si vzpomněl na vlastnost plastů - po leštění vznikne povrchové napětím které se dá odstanit žíháním - zahřátím na určitou teplotu. Pokud nevyžíhaný povrch přijde do styku s nějakými chemikáliemi ( třeba lihem ) které vysouší, povrch rozpraská.
Jenom se divím, že o popraskání zatím nikdo jiný nepsal. Třeba jsem něco udělal špatně??


Taky se na leštění chystam....ale pokud by pak meli být ještě rozpraskané...tak to se na to vyprdnu a necham je tak jak jsou ...
Stalo se to ještě někomu?
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#15 Příspěvek od bibikuba »

taky je mám rozpraskaný-origo xenony,,Už jsem ale takhle auto koupil tak příčinu neznám :? Už mám nový kryty ale nějak neni čas na výměnu-každopádně ty moje praskliny už na rozleštění nejsou..
Hubajz
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: stř 09.02.2011 01:00
Bydliště: Strakonice

#16 Příspěvek od Hubajz »

empeel píše:Taky jsem loni rozlešťoval - sadou. Mám ale horší problém - sklo mi po nějaké době popraskalo. Zřejmě po ostřikování zimní směsí v ostřikovači. Pak jsem si vzpomněl na vlastnost plastů - po leštění vznikne povrchové napětím které se dá odstanit žíháním - zahřátím na určitou teplotu. Pokud nevyžíhaný povrch přijde do styku s nějakými chemikáliemi ( třeba lihem ) které vysouší, povrch rozpraská.
Jenom se divím, že o popraskání zatím nikdo jiný nepsal. Třeba jsem něco udělal špatně??


Taky se na leštění chystam....ale pokud by pak meli být ještě rozpraskané...tak to se na to vyprdnu a necham je tak jak jsou ...
Stalo se to ještě někomu?
Pavel
Registrovaný
Příspěvky: 2796
Registrován: úte 25.11.2003 01:00
Bydliště: Podivín

#17 Příspěvek od Pavel »

taky mě levé plexi na feceliftech popraskává lehce .... a viděl jsem to i na E91 z roku 2009 že plexi praskaj a to je dva roky staré auto... holt asi je na vině svicení i přes den .... anebo vyroba je špatná ...
feffe
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 16.11.2009 01:00

#18 Příspěvek od feffe »

empeel píše:Taky jsem loni rozlešťoval - sadou. Mám ale horší problém - sklo mi po nějaké době popraskalo. Zřejmě po ostřikování zimní směsí v ostřikovači. Pak jsem si vzpomněl na vlastnost plastů - po leštění vznikne povrchové napětím které se dá odstanit žíháním - zahřátím na určitou teplotu. Pokud nevyžíhaný povrch přijde do styku s nějakými chemikáliemi ( třeba lihem ) které vysouší, povrch rozpraská.
Jenom se divím, že o popraskání zatím nikdo jiný nepsal. Třeba jsem něco udělal špatně??

Podle mých postřehů a zkušeností je to přesně tím lihem a spol., některý přípravky ho obsahují a pak už stačí jen teplo od sluníčka nebo od žárovky a popraskání se projeví. Je to daný vlastnostma těchto plastů a jejich povrchovym napětím. Jako ochrana je na nich vrstva, která se časem naruší (kamínky...) a je to... Zajímavý je to sledovat na světlometu, který má xenon. Ten nevydává, oproti klasické žárovce, tolik tepla a prasklinky jsou hlavně u dálkových. S prasklinkama se pak nedá dělat asi nic. Při čištění a odstraňování drobných poškození by se pravděpodobně nemělo používat brusivo o nižší zrnitosti než P 800. Některý opravný sady obsahujou i speciální přípravek, který vytvoří na světlometu ochrannou vrstvu proti UV záření a větlomety tak rychle "nezežloutnou". Slyšel jsem kladný ohlasy na sadu od 3M (např. http://www.ralpneu.cz/13965/sada-na-ren ... lometu-3m/). Ovšem tahle sada následnou ochranu nenabízí...
jezdec
Registrovaný
Příspěvky: 342
Registrován: úte 08.07.2008 00:00

#19 Příspěvek od jezdec »

Doporučuji Ivoše, který umí udělat úplný zázraky. Já mám po jeho zásahu kryty světel na e61 jako nový.

Jirka
stychp
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#20 Příspěvek od stychp »

Někde jsem před časem viděl odkaz na sadu za cca 1200, která měla tu ochranou vrstvu, ale už jsem ten odkaz nenašel. Nevíte co by to mohlo bejt za výrobce? Mělo to dokonce i ocenění z nějaký výstavy.
Odpovědět