Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Automat E60 nouzový režim

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Mattony5
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 18.11.2010 01:00

#1 Příspěvek od Mattony5 »

Zdravím všechny...Dnes se mi stala nemilá věc,dobržďuju ke křižovatce a rozsvítil se na me žlutý vykřičník v trojuhelniku se šipkou což tuším je jízdní stabilita a následně na to porucha převodovky.Je tam pouze trojka.Nesetkal se někdo s podobným problémem???????Předem díky za info.
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#2 Příspěvek od kubassszx »

Nepotěším tě, to znamená, že převodovka jede v nouzovém modu pouze na 3ku a jde i zpátečka. Zkontroluj si množství oleje v převodovce.

Je to na komplet repas převodovky případně jen hydrodynamického měniče.

Nic příjemného :(
Mattony5
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 18.11.2010 01:00

#3 Příspěvek od Mattony5 »

Zatím si to nechci připustit že to bude na repas :) Olej sem měnil nedávno,kež by to byla nějaká prkotina,tohle už se mi jednou stalo a druhej den uplne bez problemu az do ted vydrzelo to 2 mesice,zas kdyby byla převodovka k.o tak by to přece muselo dělat pořád jestli se nepletu.
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#4 Příspěvek od kubassszx »

To je otázka :) ale pokud ti to hází do nouzáku tak se obávám, že stejně musí převodovka ven a pak uvidíš ...
Mattony5
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 18.11.2010 01:00

#5 Příspěvek od Mattony5 »

zajedu v pondělí na diagnostiku do bmw a uvidíme co mi řeknou.
Mattony5
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 18.11.2010 01:00

#6 Příspěvek od Mattony5 »

Tak mám pár nových poznatků...Dnes jsem vyjel a auto se chovalo uplně v normálu,ujel jsem cca 80 km.Na okruhu v Práglu jsem dojížděl kolonu.Zastavil jsem,pocítil jsem jemné zavibrování a vyskočila na mě chyba stability :? Čekal jsem kdy to hned vyhodí chybu na převodovku jako včera ale nic.Bylo to určitě tím že jsem jel cca10 km/h,Včera jsem nechal volič v D,ale dnes jsem ho přehodil do manuálu a ono to jde jak víno,pouze svítila chyba stability.Po vypnutí klíčku a zpětném nahození vše O.K.Bude v tom zakopaný pes,jsem zvědav jestli někdo na něco příjde.
nexter
Registrovaný
Příspěvky: 102
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Holice / Pardubice / Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od nexter »

Tuším že při tom dobržďování do křižovatek se to tu řešilo a v mnoha případech to bylo zpožděné nebo špatně fungující odemykání hydroměniče při řazení nižších rychlostí (zejména jednička a dvojka) - že by bylo možné že by to neodemknul a třeba protočil jedno zadní kolo a kvůli tomu se rozsvítila stabilizace?
Na svojí 330d jsem automat dělal. Projel jsem dost servisů a pročetl snad veškeré info na webu - od e60ek by se snad ty převodovky sypat neměly, pokud se o ně staráš. V drtivé většině případů odejde měnič (repase okolo 8-9tis v Kojetíně), pokud to ale necháš dlouho, může Ti měnič oddělat převodovku (stalo se to mně a znám další 2 lidi s e60kama, oboje 3.0d).
pran22
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: sob 06.02.2010 01:00

#8 Příspěvek od pran22 »

mel sem ten sami problem a bylo to kontakty v kabelech projel sem před tim vodou skus projit kontakty
Mattony5
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 18.11.2010 01:00

#9 Příspěvek od Mattony5 »

Čau Hoši....Tak dnes jsem byl na diagnostice protože už jsem to nevydržel a potřeboval jsem vědět závěr a můžu si oddychnout.Převodovka je v cajku a asi neuvěříte co to způsobuje,je to sporadická chyba dobíjení(občas začne přebíjet a hází chyby do ABS atd.)Ale altík to nedělá je řízen přes jednotku motoru a relé žhavení a dělá to právě to relé.Před rokem jsem ho měnil ale měl jsem smůlu že jsem ještě narazil na starý typ relé,dnes už jsou pouze nové typy.Příští týden jedu na výměnu relé,reset+adaptace převodovky a kompletní nový soft.Cena předběžně 5000 kč za vše.Byl jsem dnes hodně překvapenej jak se o mě staral servis.
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#10 Příspěvek od airbone »

Mattony5 píše:Čau Hoši....Tak dnes jsem byl na diagnostice protože už jsem to nevydržel a potřeboval jsem vědět závěr a můžu si oddychnout.Převodovka je v cajku a asi neuvěříte co to způsobuje,je to sporadická chyba dobíjení(občas začne přebíjet a hází chyby do ABS atd.)Ale altík to nedělá je řízen přes jednotku motoru a relé žhavení a dělá to právě to relé.Před rokem jsem ho měnil ale měl jsem smůlu že jsem ještě narazil na starý typ relé,dnes už jsou pouze nové typy.Příští týden jedu na výměnu relé,reset+adaptace převodovky a kompletní nový soft.Cena předběžně 5000 kč za vše.Byl jsem dnes hodně překvapenej jak se o mě staral servis.


Klasicke problemy E60 - zavady na energetickej zbernici BSD.
RIesil som to tiez uz davnejsie a mne to robilo dokonca to, ze zhasinal motor pocas chodu (na volnobehu). Jednoducho motor sa vypol a bolo ho treba nastartovat odznovu. Tak isto to raz za cas hadzalo chybu GENERATOR FAULT (porucha alternatora) ale nic s nim nebolo. Problem bol vadny IBS (intelligent battery sensor) ktory robil celu tuto habaduru......
No a samozrejme odpalilo to aj RJ zhavenia (nie je tam rele ale riadiaca jednotka). Tak isto casta zavada u E60.
Takze tu RJ zhavenia musis vymenit, stoji okolo 170eur tusim, ale ked budes na diagnostike, tak sa presvedc ze to nehlasi iny problem na BSD ako napriklad ten IBS popisovany vyssie. Ak je v riti, urcite ho vymen, lebo to bude robit stale problemy......
Mattony5
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 18.11.2010 01:00

#11 Příspěvek od Mattony5 »

Určitě to má co dočinění s dobíjením tak mi to i rekl mechanik.Je pravda že když přijdu do auta tak mi to napíše High rate of battery discharge.Baterku jsem menil i nastavil počítačem ale občas to zlobí.Kde prosím tě najdu ten IBS?
DavidS200
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: úte 31.08.2010 00:00

#12 Příspěvek od DavidS200 »

Dovolím si dotaz z podobného soudku. Na své E61 z roku 2005 mám také KO řídící jednotku žhavení, stojí asi 80EUR, ale jde je v autě umístěná ?
A stačí jí jen vyměnit ? Nemusí se to nějak programovat ?
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#13 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

To by mě taky zajímalo, ale v TISu se o kódování nic nepíše, takže zřejmě vyměnit kus za kus
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
stallker
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: ned 05.08.2007 00:00
Bydliště: So(c)kolov

#14 Příspěvek od stallker »

Mattony5 píše:Určitě to má co dočinění s dobíjením tak mi to i rekl mechanik.Je pravda že když přijdu do auta tak mi to napíše High rate of battery discharge.Baterku jsem menil i nastavil počítačem ale občas to zlobí.Kde prosím tě najdu ten IBS?


ibs je na mínusovém kabelu u baterky
DavidS200
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: úte 31.08.2010 00:00

#15 Příspěvek od DavidS200 »

Vlasta píše:To by mě taky zajímalo, ale v TISu se o kódování nic nepíše, takže zřejmě vyměnit kus za kus


OK, co by se na tom v podstatě mělo kódovat.
Jinak tuším správně, že je umístěná na levé straně na bloku motoru ?
Přes všechny ty trubky od vody a hadičky od nafty a podtlaků, není ani vidět.
Jestli tam opravdu je, tak vyměnit jí asi nění jen tak. To je vypustist vodu, sudnat všechny ty trubky, to znamená nejprve sání a tak.
Opravdu je tam ?
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování

#16 Příspěvek od Miguel »

DavidS200
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: úte 31.08.2010 00:00

#17 Příspěvek od DavidS200 »

Miguel píše:U jak kterýho motoru:

Buď: http://wds.spaghetticoder.org/en/zinfo/ ... E_0009.htm

Nebo: http://wds.spaghetticoder.org/en/zinfo/EO_N47_0011.htm

Kodovat se po výměně nemusí :wink:


Díky.
Mám E61 525d M57N, takže pokud to správně chápu, tak je to ta první varianta. Každopádně to zvenku přes ty všechny hadice není ani vidět.
Nějaký fígl na výměnu, aby se nemuseli odpojovat vodní hadice, vypouštět voda a odpojovat všechny podtlaky ?

Děkuji
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#18 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Jednotka je nad startérem, bez oddeklování a sundání sání nejde vyměnit. Při té příležitosti doporučuju vyměnit i těsnění na sání - 6 kulatejch a 6 obdélníkovejch.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
DavidS200
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: úte 31.08.2010 00:00

#19 Příspěvek od DavidS200 »

Tak slovo nejde nemám rád. Vyměněno bez demontáže čehokoliv jiného.
Zalomené ruce, zhruba hodina času a povedlo se bez nutnosti heveru :lol:
Je pravda, že ten blok na té straně je od odleje celej, ale těsnění sání jsem měnil před cca 3tis. km. Asi to teče ještě někde, už tam je ale pak jen varianta těsnění víka, nemýlím-li se. No zatím to nechám, louže to nedělá.
Odpovědět