Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e60 530d - při startu kouří a třepe se motor

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#1 Příspěvek od micko525 »

Zdarte, známej mě poprosil o radu a to že má e60 530d(160kw).Když jí studenou nastartuje,tak chvilku jakoby pokulhává volnoběh,jako kdyby vynechával jeden válec,ale asi za 3sekundy to přestane a po tu dobu co to dělá jde z výfuku modrý kouř,který pak také hned přestane,myslel jsem že je to olej,ale smrdí to jako stará Karosa nebo Líza,takže nejspíš nespálená nafta.Potom když je auto zahřáté a zastaví se na křižovatce,tak je cítit jak motor pocukává,jako kdyby vynechával vstřik,ale auto jede normálně,táhne jak má.Co by to mohlo být? Opravdu načatý vstřik? Loni v zimě mu to pocukávání při studeném startu dělalo taky,ale bez kouře a bez škubání při zastavení na křižovatce,na diagnostice mu to hlásilo špatné žhavičky,tak je vyměnil,ale dělá to zas,takže nejspíš i špatný žhavící modul pro žhavičky.Ale to může také dělat ten kouř a škubání při zastavení.
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6974
Registrován: ned 29.06.2003 00:00
Klubové ID: 76

#2 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

doopravdy to vypadá na kombinaci žhaviček a vstřiků... takže pořádnýho servismana a vyměnit to či ono :wink:
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#3 Příspěvek od beny-maser »

nejsem zas takovej odborník na vstřiky, ale na volnoběh se to většinou začne projevovat jako první, pokud to dělá i v tahu je to už totál KO.
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#4 Příspěvek od Maxiczech »

Je to jak píše M3maniac.. Žhavičky a vstřiky.. :)
Ty nafty.. To bude zase přes zimu příspěvků.. :lol:
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Klubové ID: 2613
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Velvetek »

Souhlas, špatný vstřik na tahu motoru nemusí být znát...
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#6 Příspěvek od micko525 »

Nevíte někdo kdo by bych schopnej ty vstřiky odskoušet a zjistit který je špatný?v Královehradeckým nebo Pardubickým kraji?
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#7 Příspěvek od Andre2 »

Pokud by se ti chtělo do Jablonce nad Nisou, tak test u nás není problém, ani oprava, příp. i nové IMA kódy.

Nejblíž to máš asi do Rasošek...
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#8 Příspěvek od micko525 »

v Rasoškách to dělá kdo ?
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Klubové ID: 2613
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Velvetek »

...nebo v Litomyšli.
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#10 Příspěvek od Maxiczech »

Vyměň všechny vstřiky.. Za měsíc budeš řešit to samé na jiném válci .. :roll:
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Klubové ID: 2613
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Velvetek »

Maxiczech píše:Vyměň všechny vstřiky.. Za měsíc budeš řešit to samé na jiném válci .. :roll:
Tak nad tím bych přemýšlel až po odzkoušení, kde uvidí, v jaké jsou toleranci a který je blízko hraničních hodnot či za... Teď si ještě ani není jistý, zdali to jsou opravdu vstřiky, takže mu poradit, ať vymění vše, nemusí být to nejlepší řešení :wink:
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#12 Příspěvek od micko525 »

nejlepší bude vyndat všechny vstřiky,nechat je překontrolovat a pak se uvidí.
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Klubové ID: 2613
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Velvetek »

micko525 píše:nejlepší bude vyndat všechny vstřiky,nechat je překontrolovat a pak se uvidí.
Ale vždyť on je vyndávat nemusí... Pořádná diagnostika to pozná, ukáže mu přesné hodnoty každého vstřiku. U mě jsme to tak dělali a přesně viděli, jaký má každý vstřik hodnotu. Musí s tím ale tam, kde bmw rozumí (což rozhodně neznamená, že jenom do autorizovaného)...
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#14 Příspěvek od Andre2 »

Nechci ti kazit radost, ale žádná diagnostika ti není schopna určit stav vstřikovačů, to prostě není technicky možné.

Jediný co na diagnostice můžeš vidět jsou korekce dávek pro jednotlivé válce, ale jestli je to způsobené opotřebením vstřikovače, nebo např nižší kompresí válce z toho není dál zřejmé.

Netvrdím že je to zbytečné, určité vodítko to může být, ale rozhodně se nedá podle toho 100% soudit stav vstřikovače na tom daném válci.

Špatně prášící, nebo dokonce ukapávající vstřikovač nemusí být na diagnostice podezřelý vůbec.

Jediná 100% jistota je demontáž a test na stolici ve všech režimech provozu.
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Klubové ID: 2613
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Velvetek »

Mně radost určitě nekazíš. Mně to je vcelku jedno, jak to nakonec provede, ale sám jsem se s podobným problémem setkal. Jezdil všude možně, nikde nevěděli... ale potom jsem konečně našel, kde mi to můžou zjistit, diagnotika ukázala hodnoty a zjistili jsme, který vstřik máme řešit. Nakonec se měnit nemusel, jelikož byl pouze povolený. Kdybych to řešil tak, že vyndám všechny vstřiky, budu je dávat na stolici, tak si myslím, že by mě to vyšlo zbytečně dráž... Proto jsem to doporučil jako začátek. Ale pokud berete jako lepší možnost rovnou všechny vyměnit, tak ať, já to platit nebudu :wink:
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#16 Příspěvek od Maxiczech »

Nemusejí se celé měnit.. Stačí repas a v podstatě je to to samé a vyjde to na polovičku nového vstřiku..
Chtěl jsem jen říci, že pokud bude jeden v háji, udělal bych všechny.. To je jak s kostma stabíku nebo ramenama.. Jedno se začne loučit, klepat, tak logicky vyměním i druhou stranu..
Ale je to na každém.. :roll:
dzusik
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: sob 17.05.2008 00:00
Bydliště: pardubice
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od dzusik »

Já mám kdyžtak vstřiky ne EU4 z vozidla co mělo najeto 70tis.Sám sem je odskoušel ale jednotka mi je nechce vzít z důvodu sedmi místného kódování.Pokud máš EU4 tak tobě to jednotka veme.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Jendix »

dzusik píše:Já mám kdyžtak vstřiky ne EU4 z vozidla co mělo najeto 70tis.Sám sem je odskoušel ale jednotka mi je nechce vzít z důvodu sedmi místného kódování.Pokud máš EU4 tak tobě to jednotka veme.
Můžu se jenom čistě ze zájmu zeptat, jaký jsou rozdíly mezi těmi vstřiky, konkrétně to EU4 (chápu to správně že jde o vstřiky starší, tzn. 2004-2007) a jiný typ je jaký? díky..
dzusik
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: sob 17.05.2008 00:00
Bydliště: pardubice
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od dzusik »

jde o euro normu.Jde o to aby je jednotka vzala.Mají různé kodování EU3 mají šesti místné,EU4 mají sedmi místné kodování.
Odpovědět