Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Čelní sklo + bauset E34
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
Jo, tak to je v pohodě, jestli jde sundat. Některé auta mají sklo lepené na bauset, nebo z nich nejde sundat, nevím, lepené sklo jsem nikdy neměnil, ale viděl jsem skla, na kterých po vyřezání zůstala půlka bausetu. Teď to mají auta kvůli deformační zóně pro chodce, ale je fakt, že na E34 to asi ještě nikdo neřešil...
Prosím tě jak si na to všechno přišel?ThatsMe píše:Jo, tak to je v pohodě, jestli jde sundat. Některé auta mají sklo lepené na bauset, nebo z nich nejde sundat, nevím, lepené sklo jsem nikdy neměnil, ale viděl jsem skla, na kterých po vyřezání zůstala půlka bausetu. Teď to mají auta kvůli deformační zóně pro chodce, ale je fakt, že na E34 to asi ještě nikdo neřešil...
Bauset může být u některých aut součást okna ale nikdy se nelepí sklo na bauset.Bauset se nasadí na okno a to se pak nalepí na karoserii.
Sklo se lepí kuli airbagům a né kuli nějaké deformační zoně pro chodce.

Jak jsem na to přišel? Nevím, co chceš slyšet, mám ti vypsat zdroje? 
Sklo se lepí kvůli zvýšení torzní tuhosti karoserie. Nebo má třeba E30 M3 airbagy za zadními sedadly? A třeba felicie s pytlem má lepené sklo?
U soudobých aut se krom bezpečnosti posádky řeší taky bezpečnost chodců, a jedním z možných prvků pasivní bezpečnosti je také lepení čelního skla na Z-profil, který při dopadu hlavy chodce propruží v řádech mm. Ale jak jsem psal, s lepenými skly nemám praktickou zkušenost, proto se ptám. A když někomu můžu pomoct, bez zbytečných okolků pomůžu. A od toho sem na fórum přeci všichni chodíme, nebo ne? Tvé znalosti nemám potřebu zpochybňovat, jsou zajisté cenné, ale zkus zabrouzdat a zjistíš, že jsem tady spoustě lidí pomohl, aniž bych z nich dělal pitomce.
Možná, že lepení skla souvisí i s airbagy, já o tom nevím, ale napadat se kvůli tomu nebudem, hm?

Sklo se lepí kvůli zvýšení torzní tuhosti karoserie. Nebo má třeba E30 M3 airbagy za zadními sedadly? A třeba felicie s pytlem má lepené sklo?
U soudobých aut se krom bezpečnosti posádky řeší taky bezpečnost chodců, a jedním z možných prvků pasivní bezpečnosti je také lepení čelního skla na Z-profil, který při dopadu hlavy chodce propruží v řádech mm. Ale jak jsem psal, s lepenými skly nemám praktickou zkušenost, proto se ptám. A když někomu můžu pomoct, bez zbytečných okolků pomůžu. A od toho sem na fórum přeci všichni chodíme, nebo ne? Tvé znalosti nemám potřebu zpochybňovat, jsou zajisté cenné, ale zkus zabrouzdat a zjistíš, že jsem tady spoustě lidí pomohl, aniž bych z nich dělal pitomce.
Možná, že lepení skla souvisí i s airbagy, já o tom nevím, ale napadat se kvůli tomu nebudem, hm?

Podle mě se zadní okna lepí už jen z pricipu aby jedno nebylo lepené a druhé ne. Jinak si myslím že když srazíš chodce tak je pro něj rozhodně lepší když ti proběhne nelepeným sklem do auta.Jelikož ho to sklo zbrzdí a pak už se ti jen uvelebí na klíně.
Kdešto lepený sklo ho spíš zabije.To sklo je tak tvrdý že je to jak když narazí do zdi.
Je pravda že Felda s airbagama má taky okno v gumě,ale to je spíš zaostalost.Jde o to že některá auta mají pytle blízko okna a při vystřelení pytlů by mohlo dojít k vystřelení skla které by mohlo někoho zranit.
S tou torzní tuhostí ti nevím.Tam si myslím že je jedno jestli je v gumě nebo lepené.A dokonce si myslím že sklo v gumě by bylo na tuhost lepší.Jelikož je přímo v rámu okna kdešto lepené sklo je na rámu.
Ale to jsme odbočili od tématu.

Je pravda že Felda s airbagama má taky okno v gumě,ale to je spíš zaostalost.Jde o to že některá auta mají pytle blízko okna a při vystřelení pytlů by mohlo dojít k vystřelení skla které by mohlo někoho zranit.
S tou torzní tuhostí ti nevím.Tam si myslím že je jedno jestli je v gumě nebo lepené.A dokonce si myslím že sklo v gumě by bylo na tuhost lepší.Jelikož je přímo v rámu okna kdešto lepené sklo je na rámu.
Ale to jsme odbočili od tématu.

Libovka: No jo, když oni ti chodci chudáci mají smůlu, že dnes už jsou vesměs všechny skla lepené.
Tak se hledají další cesty, jak je "ochránit", viz pyropatrony vystřelující kapotu, vnější airbagy, ale třeba taky dnes už samozřejmé překrytí náhonu stěračů kapotou nebo trend - co nejdelší předek auta atd... No, všechno to vypadá moc pěkně, ale dobrovolně bych se zatím asi srazit nenechal.
Lepené sklo má vliv na torzi určitě větší, páč je defacto součástí skeletu. A to je taky důvod, proč mi na našich suprcestách prdlo...
Maxiczech: Doma už se děly horší věci.
Ale sám to dělat nebudu, zjišťoval jsem jen cenu a dostupnost potřebných dílů (viz první příspěvek). A ten borec od vás měl zřejmě tak velkou radost z nového výhledu, že vyrazil, aniž by nechal lepidlo vulkanizovat. Ono jde všechno, ale musí se myslet...


Maxiczech: Doma už se děly horší věci.
