Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

motory 520i a 523i porovnání

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Frenk900
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 02.06.2006 00:00
Bydliště: Olomoucký kraj úplně nahoře
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Frenk900 »

chochi píše:čistě teoreticky, v čem spočívá to výkonové omezení, když obsah motoru je identický? nebo spíš, lze z 523i udělat 525i bez záměny celého motoru? prostě mi to vrtá v hlavě...

Tohle by mě taky zajímalo, nevíte někdo?
Victor
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: pon 04.02.2008 01:00

#22 Příspěvek od Victor »

myslim ze tych 85kw po desiatich rokoch pri 110kw je trochu prehnane,
mam rok 97 520i nabehane ma cez 400 tisic a jazdi to celkom slusne, nie je to raketa no mne a dalsim tisicom majitelov tychto motorizacii to uplne staci,
Soptiiik
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 25.02.2007 01:00
Klubové ID: 2331

#23 Příspěvek od Soptiiik »

Přidám se s dotazem jaký je rozdíl mezi 523 525 528 je rozdíl pouze v komponentech okolo motoru sání vstřiky jednotka atd? Chtěl bych svou 523i trošku posílit:)
Peat
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#24 Příspěvek od Peat »

Ja uz se na to jednou taky ptal a bylo mi receno ze stacI vymenit ridicI jednotku vejfuk jestli je to Pravda nevim ale taky bych chtel z 2.3 udelat tech 141kw
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2213
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#25 Příspěvek od soukupadam »

a co single a double VANOS? ono to zas nebude jen tak
Peat
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#26 Příspěvek od Peat »

soukupadam píše:a co single a double VANOS? ono to zas nebude jen tak
Ja vubec nevim jak to je... A co by se teda stalo kdybych dal do 2.3 ridici jednotku z 2.8 nebo 2.5 141kw
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2213
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#27 Příspěvek od soukupadam »

pokud ovládáš angličtinu -

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1443737

pokud dobře čtu tak to nejde, jedině swap motoru 23 za 28
Frenk900
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 02.06.2006 00:00
Bydliště: Olomoucký kraj úplně nahoře
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Frenk900 »

Jj je to tam napsáno celkem jasně, jednodušše to nepůjde, protože ta 141kW už má motor M54, oproti M52 se 125kW.
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od kubikula420 »

ale pomoci chipu by to jit mohlo ne kdyz je tam ta rezerva nebo by to bylo uz moc?
Frenk900
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 02.06.2006 00:00
Bydliště: Olomoucký kraj úplně nahoře
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Frenk900 »

Díval jsem se na firmy co se čipováním zabývají a konkrétně u 523i umí krouťák posunout víš o nějakých tuším 30NM a výkon na něco kolem 185 koní. Jestli to tak opravdu je, nevím, tady na fóru jsem nic moc o tom nenašel. Stojí to ale kolem 6tis Kč. http://www.chiptuning.cz/chiptuning.php ... 20%20125kW
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Jendix »

kubikula420 píše:ale pomoci chipu by to jit mohlo ne kdyz je tam ta rezerva nebo by to bylo uz moc?
no nevim jestli jsi o čipování amtosferickejch motorů něco četl, ale je to prakticky nesmysl.. nejen že to nepřidá skoro žádnej výkon.. ale hlavně to zvedne podstatně spotřebu..
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od kubikula420 »

ja sem se na to i ptal a rikaly ze neni problem jit vejs ze to co maji napsany je to nejmensi posunuti
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od Jendix »

jo, přidá to pár kw, ale proti motoru s turbem je to opravdu zanedbatelný.. co jsem slyšel.. spíš to radikálně ovlivní spotřebu na úkor pár kw navíc.. když už vyšší výkon.. tak asi spíš v kombinaci se změnou plnění motoru.. prostě to chce víc vzduchu..
kubikula420
Registrovaný
Příspěvky: 1042
Registrován: stř 04.03.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od kubikula420 »

jo turbo je parada ale cena je taky nekde dost jinde
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#35 Příspěvek od zverbo »

co tak panove jenom vymnenit zvody, upravit privod vzduchu, vylestit sanie. čipovanie benzinu je kktina draha a neefektivna. Popripade dat jinou RJ od AC nebo TNT a mate vystarano.

Delal sem to na moji E36 Coupe 141kw po uprave 177kw a ted sem menil motor na E39 2,3i za 2,8i a taki sem udelal vsechno tohle a vykon 142kw je minulost - ted 163kw a to budu delat jeste primi sani a vyfuk na zakazku takze odhaduju vykon na 180kw po celkovej uprave.

Jen tolko k vedeckemu projektu
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#36 Příspěvek od Maxiczech »

Krouťák nekrouťák.. :) Jak to tady čtu, nikdo nezmínil (tedy esli jsem se nepřekoukl) 520i motor M54 170PS. To mám já a jsem naprosto spokojen..
Když jedu vyloženě na spotřebu, tak jsem na 7l/100km. Jinak město 11,5 a venku kolem 8 litrů.. Nevím, proč píšete, že je 520i slabý motor. Nejni to na "okruhy", ale myslím, že poměr váha vozidla a výkon motoru naprosto dostačující.. :idea:
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#37 Příspěvek od zverbo »

Ted sem se posadil a hledal tenhle topic byl sem na TK s kamošovou 520i - 110kw
POINTA:
Sportovou jazdou z RnK do Vamberka 12km
na mojom 528i spotreba 9,5 do kurevskeho kopca skoro bez rozbehu nakonci 160km/h potom zakruta co vynasa takže brzda.

Kamošova 520i spotreba 15,1 tie iste podmienky a na kopci to malo len tak tak 120km/h

Ja 19zoll 255 a 235
Kamoš 15zol 205 a 205

Ale musim uznat hybe sa po meste pekne na tu vahu auta, az natu spotrebu no! Ale inak pohoda.
Frenk900
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 02.06.2006 00:00
Bydliště: Olomoucký kraj úplně nahoře
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Frenk900 »

Tak tohle je myslím celkem výstižný a poměrně ze života vyplývající příspěvek, který zodpoví spoustu otázek spoustě lidem přemýšlejícím o koupi slabších motorizací, hlavně kvůli spotřebě a pak taky kvůli šetření na pojistce.... :potlesk:
Berserg
Registrovaný
Příspěvky: 182
Registrován: pát 23.07.2010 00:00
Bydliště: Prostějov

#39 Příspěvek od Berserg »

Za sebe 528i je dokonalost (pro mě)....svižný,ale úsporný motor...spotřeba je od 8,5-9,5 litrů na 100km....a to jezdím v zásadě v 5lidech s plnou bagáží.
Přiznávám, ale jsem klidný řidič...:)
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#40 Příspěvek od Maxiczech »

Jezdim taky tak s 520i.. :lol: V čom je kua rozdíl? :D
Odpovědět