chochi píše:čistě teoreticky, v čem spočívá to výkonové omezení, když obsah motoru je identický? nebo spíš, lze z 523i udělat 525i bez záměny celého motoru? prostě mi to vrtá v hlavě...
myslim ze tych 85kw po desiatich rokoch pri 110kw je trochu prehnane,
mam rok 97 520i nabehane ma cez 400 tisic a jazdi to celkom slusne, nie je to raketa no mne a dalsim tisicom majitelov tychto motorizacii to uplne staci,
Přidám se s dotazem jaký je rozdíl mezi 523 525 528 je rozdíl pouze v komponentech okolo motoru sání vstřiky jednotka atd? Chtěl bych svou 523i trošku posílit:)
Ja uz se na to jednou taky ptal a bylo mi receno ze stacI vymenit ridicI jednotku vejfuk jestli je to Pravda nevim ale taky bych chtel z 2.3 udelat tech 141kw
Díval jsem se na firmy co se čipováním zabývají a konkrétně u 523i umí krouťák posunout víš o nějakých tuším 30NM a výkon na něco kolem 185 koní. Jestli to tak opravdu je, nevím, tady na fóru jsem nic moc o tom nenašel. Stojí to ale kolem 6tis Kč. http://www.chiptuning.cz/chiptuning.php ... 20%20125kW
kubikula420 píše:ale pomoci chipu by to jit mohlo ne kdyz je tam ta rezerva nebo by to bylo uz moc?
no nevim jestli jsi o čipování amtosferickejch motorů něco četl, ale je to prakticky nesmysl.. nejen že to nepřidá skoro žádnej výkon.. ale hlavně to zvedne podstatně spotřebu..
jo, přidá to pár kw, ale proti motoru s turbem je to opravdu zanedbatelný.. co jsem slyšel.. spíš to radikálně ovlivní spotřebu na úkor pár kw navíc.. když už vyšší výkon.. tak asi spíš v kombinaci se změnou plnění motoru.. prostě to chce víc vzduchu..
co tak panove jenom vymnenit zvody, upravit privod vzduchu, vylestit sanie. čipovanie benzinu je kktina draha a neefektivna. Popripade dat jinou RJ od AC nebo TNT a mate vystarano.
Delal sem to na moji E36 Coupe 141kw po uprave 177kw a ted sem menil motor na E39 2,3i za 2,8i a taki sem udelal vsechno tohle a vykon 142kw je minulost - ted 163kw a to budu delat jeste primi sani a vyfuk na zakazku takze odhaduju vykon na 180kw po celkovej uprave.
Krouťák nekrouťák.. Jak to tady čtu, nikdo nezmínil (tedy esli jsem se nepřekoukl) 520i motor M54 170PS. To mám já a jsem naprosto spokojen..
Když jedu vyloženě na spotřebu, tak jsem na 7l/100km. Jinak město 11,5 a venku kolem 8 litrů.. Nevím, proč píšete, že je 520i slabý motor. Nejni to na "okruhy", ale myslím, že poměr váha vozidla a výkon motoru naprosto dostačující..
Ted sem se posadil a hledal tenhle topic byl sem na TK s kamošovou 520i - 110kw
POINTA:
Sportovou jazdou z RnK do Vamberka 12km
na mojom 528i spotreba 9,5 do kurevskeho kopca skoro bez rozbehu nakonci 160km/h potom zakruta co vynasa takže brzda.
Kamošova 520i spotreba 15,1 tie iste podmienky a na kopci to malo len tak tak 120km/h
Ja 19zoll 255 a 235
Kamoš 15zol 205 a 205
Ale musim uznat hybe sa po meste pekne na tu vahu auta, az natu spotrebu no! Ale inak pohoda.
Tak tohle je myslím celkem výstižný a poměrně ze života vyplývající příspěvek, který zodpoví spoustu otázek spoustě lidem přemýšlejícím o koupi slabších motorizací, hlavně kvůli spotřebě a pak taky kvůli šetření na pojistce....
Za sebe 528i je dokonalost (pro mě)....svižný,ale úsporný motor...spotřeba je od 8,5-9,5 litrů na 100km....a to jezdím v zásadě v 5lidech s plnou bagáží.
Přiznávám, ale jsem klidný řidič...