Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
automatická převodovka E60
já jsem nechal udělat olej + filtr a ventil lineárního tlaku a má to jen ten jeden nešvar a jak píše Snejk tak to bude asi měnič (i jak říkáš ty)
Olej by se jenom vypustil a použil znovu, filtr by měl být taky ok. Takže jen sundat převodovku ... uvidím jak se to bude vyvíjet. Ale když se měnil filtr tak v něm nebyli žádné špony a nic.
Počkám jak se to bude vyvíjet a pokud se to zhorší hned to udělám.
Olej by se jenom vypustil a použil znovu, filtr by měl být taky ok. Takže jen sundat převodovku ... uvidím jak se to bude vyvíjet. Ale když se měnil filtr tak v něm nebyli žádné špony a nic.
Počkám jak se to bude vyvíjet a pokud se to zhorší hned to udělám.
Snejk píše:to co ti z "2-1" kope nejsou rychlosti ale rozepnuti zamku menice... ta spojka de do prdele vzdycky jako prvni z celeho automatu... ale krom toho kopani dokud to nezacne vypisovat diagnostika se nic nestane... kopat to takhle muze dobrejch sto tisic kilaku dalsich... dokud v ni nevzniknou prokluzy.. coz se jen tak nestane
Mas recht, ja som si hned myslel ze to nesuvisi s rychlostami. Stava sa to pri dobrzdovani, a kopne to testne pred zastavenim, hlavne ak pri prudsom brzdeni. Myslis ze to je to rozopnutie zamku menica?? Vies o tom popisat nieco blizsie, technicky?
Co navrhujes v tomto pripade? Na kolko by vysiel novy menic, pripadne oprava? Inac radi vsetko paradne, a toto sa stava len raz za cas....
Moze tento problem sposobovat aj kolisanie otacok pr vyssich rychlostiach hlavne ak je noha dolu z plynu.....? (t.j. pri brzdeni motorom) ako by sa prevodovka nevedela rozhodnut a stalen zopne-vypne a dokola.... Je to citit na brzdeni motorom.... ale len velmi jemne, ziadny razy apd.....
BMW Melkus Dráždany.Mam najeto 190000km a cetl jsem tady problémy kolegů tak jsem chtěl vyměnit olej ale najednou to začalo špatně řadit a jakoby PC nevěděl co má zrovna zařadit,Tak jsem jim to tam řekl a udšlali vše k velké spokojenosti.Auto umyté vyluxované samý úsměv a dělá tam jedna češka tak není ani jazyková bariera.
To kopani při dobrždění 2-1 je bohužel uplně normální. Psal jsem si s lidma v USA a řešili to přímo s výrobce ZF a je to prostě problém softwaru převodovky. Dělalo mi to u e60 545 a tá byla nová a děla to i u e65 750 taky nové auto. V řežimu sport to neudělá ani jednou. Záleži to i jak se před tím s autem jede když je ostřejší jízda snaží se tam hned narvat 1, nebo když se přidá víc plyn. U F01 se to nestalo ani jednou tam už ta 2 zůstáva.
Zajímavé takže bys to neřešil. Musí dodat, že posledních tak cca 500km už mi to kopání spíše ustalo a když dojíždím k semaforu tak to trochu jako kopne (ale hodně slabě) člověk co jsem ho vezl a říkal jsem mu to tak to ani nepoznal ...
A jak mi to dělalo jako by nevědělo co má zařadit a trhlo to celým autem mezi 2-1 a okolo podřazení sešlápnutí plynu tak to mi přijde, že to skoro úplně přestalo.
Je pravda, že jsem měl půjčené na víkend nové GTR od Nissanu a byl jsem překvapený jak hlučný je tam automat a jak cvaká když podražuje při dobrždování takže asi trochu to něco dělat musí
A jak mi to dělalo jako by nevědělo co má zařadit a trhlo to celým autem mezi 2-1 a okolo podřazení sešlápnutí plynu tak to mi přijde, že to skoro úplně přestalo.
Je pravda, že jsem měl půjčené na víkend nové GTR od Nissanu a byl jsem překvapený jak hlučný je tam automat a jak cvaká když podražuje při dobrždování takže asi trochu to něco dělat musí

Já bych to neřěšil mě to děla na dvou autech, pak známej je majitel autoservisu má taky sedmu e65 a ten samej problém. Na foru v USA je toho hodně a dělá to pomalu všem. Prodejce jim řekl že je to normální věc je to chyba převodvky- softwaru. Ja mám najeto přes 90tis a dělalo to snad od začátku když to auto bylo nové. Chce to při dojíždení s plynem jemně a ně na něj moc šlápnout pak je to ok a neudělá to protože tam zůstane 2.
moze byt, mne to niekedy nerobilo ale updatoval sa soft v celom aute aj prevodovke a odvtedy to nejako pocitujem, a ako pisete, hlavne pri rychlejsej jazde a prudsom dobrzdeni to nastane. Lenze v poslednom case mi robi aj to, ze mi pri jazde bez plynu, teda pri brzdeni motorom kolisu otacky trochuakoby nevedela prevodovka co spravit, ci podradit alebo nie a citim striedavo brzdi-nebrzdi-brzdi-nebrdi...... nie je to skubanie, len take velmi jemne... ale urcite to nerobilo predtym skor....
mate niekto napad co je toto? moze to byt menic na odchode?
mate niekto napad co je toto? moze to byt menic na odchode?
Tak nevím, zda je tato diskuze ještě aktivní, ale mám 525 E61 rok 2005 po kompletní repasi převodovky.
Jak to tu někdo psal, něco odešlo, co způsobilo destrukci všeho kolem, už si nepamatuji, co bylo to první, co způsobilo zbytek. Každopádně nic nesvítilo, auto fungovalo, jen se to projevovalo tím, že z mého pohledu převodovka řadila poměrne vysoko, oproti mé bývalé E39 530D, byť tam byla ještě převodoka technicky jiná.
Po dlouhém bádání chlapíka, který dělá jen BMW a jejich softwary se došlo k závěru, že převodoka nezamyká rychlosti a proto ty vyšší otáčky. Dále byl problém, že jsem s tím jezdil stejným stylem a stejné trasy jako s E39 za 10l/100km, tak s E61 525D nyní za cca 12l/100km. Díky tomu jsem to taky začal řešit.
No a verdikt byl, že to celé je tím, že ta převodovka nezamyká rychlosti, pořád lehce prokluzujem tím pádem jede i ve vyšších otáčkách a proto i ta vyšší spotřeba.
Takže proběhla repase kompletní, tzn. všechny ty tři hlavní komponenty (někdo je tu zmiňova, už si nepamatuji), stálo to nesmysl, ale hold chtěl jsem to mít v cajku a údajně by stejně časem odešly lamely, nebo něco jiného a začala by vyskakovat chyba převodovky.
No a k aktuálnímu stavu ?
1) Při dojíždení do křižovatky, když nakonec těsně před zastavením uberu na brzdě, tak v takovém případě zařadí ještě z 2 na 1 a to také není plynulé. To je ale dle servisáka BMW normální, přeci jen to zařazení 1 při takové kompresi motoru, je prostě cítit. Když dobžďuju plynule až do zastavení, tak nic, to tam ale prý nechá pořád dvojku a za 1 řadí až při zastavení. Jinak údajně až do rychlosti cca 5km/hod za 1 neřadí, nechá tam dvojku.
2) při provozní teplotě motoru kolem 50°C a konstatní rychlosti třeba 70km/hod po rovině, kolísají otáčky motoru taky, jakoby opravdu nevěděl, co zařadit, respektive zda danou rychlost uzamknout, nebo ne, to samé pak při jízdě z mírného kopce a nohy z plynu. Přesně, jako popisuje kolega výše, zařadí - vyřadí - zařadí - vyřadí.
Když se to pak ohřeje, tak už to je OK. Problém, je, že se mi to nehřívá víc jak 55°C, až teď jsem zjistil, že motor má dva termostaty a já měnil jen jeden, tak bude asi KO i ten druhý.
To má asi na řazení a spotřebu taky vliv, protože pokud se neohřeje ani motor, ani olej v převovoce, který je u 525D chlazen vodou přes výměník, tak to jede pořád ve studeném režimu, kdy to nezamyká rychlosti a podobně blbne. Jinak to zařazení - vyřazení - zařazení a kolísání otáček při konstatní jízdě a napůl ohřátém motoru, dělá prý hodně modelů BMW a v BMW na to říkají, že to je při studeném motoru a oleji normální, že to není chyba
3) co se týče spotřeby, tak jak píšu, to samé se stejným stylem jízdy, co jsem jezdil s E39 530 r.v.1999 do 10l/100km, teď s E61 525D 120kW r.v. 2005 jezdím za 11,5l/100km, ale vzhledem k tomu, že se jedná o trasy cca 15km, kdy se to s tám asi vadnám termostatem EGR ventilu nehřejen na víc, jak 60°C, není do vyřešení teploty směrodatné porovnávat. Navíc u E39 jsem měl Webasto, takže to bylo ohřáte porně rychle.
4) mám ale ještě jiný problém a to s citlivostí plynu.
S autem se nedá jet méně, než 20km/hod. Jen se dotknu plynu a držím ho co nejmíň to jde, tak se auto poměrně prudce rozjede, hned ale ubere, pak poměrně dlouho v klidu zařadí 2, pak znovu přidá tak na 1.100ot/min, čímž dosáhne na rovině rychlosti cca 20km/hod a pak ubere, otáčky klesnou na cca 950ot/min a jede těch cca 20km/hod. A to vše, když držím jen miminum plynu a s nohou ani nepohnu. Když pak chci dál akcelerovat, tak už musím přidat víc, pak už se to chová normálně. Problém nastává při popojíždění v koloně, která jede pomaleji, než tech 20km/h, protože to se jen dotknu plynu, auto řpidá na 20km/h, takže musím dát zase nohu z plynu, takže zpomaluji, pak se ho zase jen dotknu, auto zase zrychlý až na těch 20km/h atak dál, takže popjíždění je dost neplynulé. Na diagnostice jsem zkoušel rozsah potenciometru plynového pedálu a tam byly jeho hodnoty naprosto plynulé, od 0% až po 100%. Myslel jsem, že třeba i sebemenší dotkutí se plynu, potencimetr vychrlí hodnotu třeba rovnou 10%, ale to bohužel ne.
Možná s tím souvisí i fakt, že mi přijde, že při jakémkoli přidání plynu převodovka většinou až zbytečně podřazuje. Jedu třeba na 3000ot/min, dám 2/3 plynu a ona podřadí, tudíž vytočí motor na 4000ot/min, pak už ale přestane táhnout, protože dřív, než se všechno srovná, tak už zase přemýšlí, že je v macimu otáček a měla by odřadit o rychlost víš.
Celkově to auto je neskutečně živé, nezažil jsem automat, který by takhle svižně reagoval na podněty plynu. Například při rozjezdech, každý automat po sešlápnutí plynu na polovinu chvilku přemýšlí, pak v klidu zařadí a postupně se začně rozjíždět a vyrazí až tak 1 až 2 sekundy po sešlápnutí plynu. To samé při podřazování, chvilku přemýšlí, jestli potřebuje víc oráček k požadované akceleraci a pak podřadí.
Tady ne, tady je rozjezd okamžitý, jako by jen čekala na první podnet pedálu plynu a s podřazováním je to stejné, jakmile dám víc plynu, okamžitě podřadí.
Na dálnici, při rychlosti 140km/h, kdy jede na zamčenou 6tku, na cca 2100ot/min, podřadí na 5tku při sebemnším přišlápnutí plynu. Vůbec nevyužívá kroutící moment toho motoru v otáčkách kolem 2000ot/min až 2500ot/min.
Chová se to, jakoby to bylo nějak čiplé. Ale čip tam údajně fyzicky není a softwarově to mám od toho chlapíka komplet přehrané, takže softwarově to prý také být nemůže.
Teď to mám na dořešení těchto problémů u toho odborníka, tak věřím, že na to přijde.
Ale pokud Vás něco napadá, nebo máte s něčím podobným zkušenost, tak budu rád.
Podle mě, by to němělo motor, při normál jízdě tolik vytáčet, nemělo by to tolik podřazovat, když ten motor si v 2000ot/min poradí s ledasčím a mělo by to mít nižší spotřebu.
Jinak to jede myslím jako sviňa, i když tam zařadím něco manuálně, tak to tahá od 1500ot/min naprosto dokonale, taky aby ne, když je nové i turbo, tak je škoda, že ta převodovka toho nevyužívá.
Ještě poslední věc, dokud to není pořádně ohřáté, tak i na manulní řazení si podřazuje jak chce. Dám 5 při 2000ot/min manuálně, přidám a ona stejně podředí. Když je to ohřáté, tak už to tu 5tku i nechá zamčenou a pak je to ten správný zážitek z akcelerace 6-ti válce z nízkých otáček a né to točit, jak benzín 1,4 16V ve Fábii
Pak to nemá mít spotřebu 11,5l.
Sorry za dlouhé storry, tak jsem to psal, jak mi šly myšlenky.
Jak to tu někdo psal, něco odešlo, co způsobilo destrukci všeho kolem, už si nepamatuji, co bylo to první, co způsobilo zbytek. Každopádně nic nesvítilo, auto fungovalo, jen se to projevovalo tím, že z mého pohledu převodovka řadila poměrne vysoko, oproti mé bývalé E39 530D, byť tam byla ještě převodoka technicky jiná.
Po dlouhém bádání chlapíka, který dělá jen BMW a jejich softwary se došlo k závěru, že převodoka nezamyká rychlosti a proto ty vyšší otáčky. Dále byl problém, že jsem s tím jezdil stejným stylem a stejné trasy jako s E39 za 10l/100km, tak s E61 525D nyní za cca 12l/100km. Díky tomu jsem to taky začal řešit.
No a verdikt byl, že to celé je tím, že ta převodovka nezamyká rychlosti, pořád lehce prokluzujem tím pádem jede i ve vyšších otáčkách a proto i ta vyšší spotřeba.
Takže proběhla repase kompletní, tzn. všechny ty tři hlavní komponenty (někdo je tu zmiňova, už si nepamatuji), stálo to nesmysl, ale hold chtěl jsem to mít v cajku a údajně by stejně časem odešly lamely, nebo něco jiného a začala by vyskakovat chyba převodovky.
No a k aktuálnímu stavu ?
1) Při dojíždení do křižovatky, když nakonec těsně před zastavením uberu na brzdě, tak v takovém případě zařadí ještě z 2 na 1 a to také není plynulé. To je ale dle servisáka BMW normální, přeci jen to zařazení 1 při takové kompresi motoru, je prostě cítit. Když dobžďuju plynule až do zastavení, tak nic, to tam ale prý nechá pořád dvojku a za 1 řadí až při zastavení. Jinak údajně až do rychlosti cca 5km/hod za 1 neřadí, nechá tam dvojku.
2) při provozní teplotě motoru kolem 50°C a konstatní rychlosti třeba 70km/hod po rovině, kolísají otáčky motoru taky, jakoby opravdu nevěděl, co zařadit, respektive zda danou rychlost uzamknout, nebo ne, to samé pak při jízdě z mírného kopce a nohy z plynu. Přesně, jako popisuje kolega výše, zařadí - vyřadí - zařadí - vyřadí.
Když se to pak ohřeje, tak už to je OK. Problém, je, že se mi to nehřívá víc jak 55°C, až teď jsem zjistil, že motor má dva termostaty a já měnil jen jeden, tak bude asi KO i ten druhý.
To má asi na řazení a spotřebu taky vliv, protože pokud se neohřeje ani motor, ani olej v převovoce, který je u 525D chlazen vodou přes výměník, tak to jede pořád ve studeném režimu, kdy to nezamyká rychlosti a podobně blbne. Jinak to zařazení - vyřazení - zařazení a kolísání otáček při konstatní jízdě a napůl ohřátém motoru, dělá prý hodně modelů BMW a v BMW na to říkají, že to je při studeném motoru a oleji normální, že to není chyba

3) co se týče spotřeby, tak jak píšu, to samé se stejným stylem jízdy, co jsem jezdil s E39 530 r.v.1999 do 10l/100km, teď s E61 525D 120kW r.v. 2005 jezdím za 11,5l/100km, ale vzhledem k tomu, že se jedná o trasy cca 15km, kdy se to s tám asi vadnám termostatem EGR ventilu nehřejen na víc, jak 60°C, není do vyřešení teploty směrodatné porovnávat. Navíc u E39 jsem měl Webasto, takže to bylo ohřáte porně rychle.
4) mám ale ještě jiný problém a to s citlivostí plynu.
S autem se nedá jet méně, než 20km/hod. Jen se dotknu plynu a držím ho co nejmíň to jde, tak se auto poměrně prudce rozjede, hned ale ubere, pak poměrně dlouho v klidu zařadí 2, pak znovu přidá tak na 1.100ot/min, čímž dosáhne na rovině rychlosti cca 20km/hod a pak ubere, otáčky klesnou na cca 950ot/min a jede těch cca 20km/hod. A to vše, když držím jen miminum plynu a s nohou ani nepohnu. Když pak chci dál akcelerovat, tak už musím přidat víc, pak už se to chová normálně. Problém nastává při popojíždění v koloně, která jede pomaleji, než tech 20km/h, protože to se jen dotknu plynu, auto řpidá na 20km/h, takže musím dát zase nohu z plynu, takže zpomaluji, pak se ho zase jen dotknu, auto zase zrychlý až na těch 20km/h atak dál, takže popjíždění je dost neplynulé. Na diagnostice jsem zkoušel rozsah potenciometru plynového pedálu a tam byly jeho hodnoty naprosto plynulé, od 0% až po 100%. Myslel jsem, že třeba i sebemenší dotkutí se plynu, potencimetr vychrlí hodnotu třeba rovnou 10%, ale to bohužel ne.
Možná s tím souvisí i fakt, že mi přijde, že při jakémkoli přidání plynu převodovka většinou až zbytečně podřazuje. Jedu třeba na 3000ot/min, dám 2/3 plynu a ona podřadí, tudíž vytočí motor na 4000ot/min, pak už ale přestane táhnout, protože dřív, než se všechno srovná, tak už zase přemýšlí, že je v macimu otáček a měla by odřadit o rychlost víš.
Celkově to auto je neskutečně živé, nezažil jsem automat, který by takhle svižně reagoval na podněty plynu. Například při rozjezdech, každý automat po sešlápnutí plynu na polovinu chvilku přemýšlí, pak v klidu zařadí a postupně se začně rozjíždět a vyrazí až tak 1 až 2 sekundy po sešlápnutí plynu. To samé při podřazování, chvilku přemýšlí, jestli potřebuje víc oráček k požadované akceleraci a pak podřadí.
Tady ne, tady je rozjezd okamžitý, jako by jen čekala na první podnet pedálu plynu a s podřazováním je to stejné, jakmile dám víc plynu, okamžitě podřadí.
Na dálnici, při rychlosti 140km/h, kdy jede na zamčenou 6tku, na cca 2100ot/min, podřadí na 5tku při sebemnším přišlápnutí plynu. Vůbec nevyužívá kroutící moment toho motoru v otáčkách kolem 2000ot/min až 2500ot/min.
Chová se to, jakoby to bylo nějak čiplé. Ale čip tam údajně fyzicky není a softwarově to mám od toho chlapíka komplet přehrané, takže softwarově to prý také být nemůže.
Teď to mám na dořešení těchto problémů u toho odborníka, tak věřím, že na to přijde.
Ale pokud Vás něco napadá, nebo máte s něčím podobným zkušenost, tak budu rád.
Podle mě, by to němělo motor, při normál jízdě tolik vytáčet, nemělo by to tolik podřazovat, když ten motor si v 2000ot/min poradí s ledasčím a mělo by to mít nižší spotřebu.
Jinak to jede myslím jako sviňa, i když tam zařadím něco manuálně, tak to tahá od 1500ot/min naprosto dokonale, taky aby ne, když je nové i turbo, tak je škoda, že ta převodovka toho nevyužívá.
Ještě poslední věc, dokud to není pořádně ohřáté, tak i na manulní řazení si podřazuje jak chce. Dám 5 při 2000ot/min manuálně, přidám a ona stejně podředí. Když je to ohřáté, tak už to tu 5tku i nechá zamčenou a pak je to ten správný zážitek z akcelerace 6-ti válce z nízkých otáček a né to točit, jak benzín 1,4 16V ve Fábii

Sorry za dlouhé storry, tak jsem to psal, jak mi šly myšlenky.
Tak výše popisovaný problém s citlivostí plynu při rozjedu, kdy se nedalo s autem jet pomaleji než 20km/h a řadilo hned dvojku, je vyřešen.
Dnes jsem si auto vyzvedl od pana BMW a musím uznat, je dobrej.
Jen pro info, vyřešili to komplet nový softwary. Je tedy otázka, zda ty, co mi tam nahrál minule, byly nějaký špatný, nebo si nějak nesedli s komfigurací auta, ale to už je jedno, hlavně že je po problémech.
Co se týče plynulosti řazení na jedničku při dbržďování, či jak se to bude chovat třeba na dálnici ohledně toho příliš častého podřezování, to ještě nevím, akorát jsem to dnes přivezl domu, ale zatím mám pocit, že se to chová úplně jinak a to tak, jak by mělo.
Jinak jsem ještě stihl vyřešit i probém s ohříváním samozřejmě, jak tady na fóru psalo spoustu lidí, byl KO i ten termostat na EGR.
Tak pak ještě napíšu, až to pořádně odzkouším.
Je to hold složitos, samá jednotka.
Dnes jsem si auto vyzvedl od pana BMW a musím uznat, je dobrej.
Jen pro info, vyřešili to komplet nový softwary. Je tedy otázka, zda ty, co mi tam nahrál minule, byly nějaký špatný, nebo si nějak nesedli s komfigurací auta, ale to už je jedno, hlavně že je po problémech.
Co se týče plynulosti řazení na jedničku při dbržďování, či jak se to bude chovat třeba na dálnici ohledně toho příliš častého podřezování, to ještě nevím, akorát jsem to dnes přivezl domu, ale zatím mám pocit, že se to chová úplně jinak a to tak, jak by mělo.
Jinak jsem ještě stihl vyřešit i probém s ohříváním samozřejmě, jak tady na fóru psalo spoustu lidí, byl KO i ten termostat na EGR.
Tak pak ještě napíšu, až to pořádně odzkouším.
Je to hold složitos, samá jednotka.