Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

automatická převodovka E60

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#1 Příspěvek od kubassszx »

Ahoj,

nevím jestli jsem na zvuky v autě moc citlivý, ale přijde mi, že převodovka je moc hlučná tak jako šustí, hučí nebo se mi to zdá nevím :) Řadí v pohodě, jenom občas mi přijde, že mezi jedničkou a dvojkou to řadí pomaleji než mezi jinými kvalty. Dělá to hlavně když jedu na střední otáčky. Když jedu pomalinku tak je to v pohodě a na hodně plynu taky.

A obráceně z dvojky na jedničku je to taky znát, že to řadí jinak než dříve. Na jiné kvalty ani nevím, že to řadí.

A ještě jedna zvlášnost když příjíždím třeba k semaforu a přídám plyn přesně v momentu když auto řadí z dvojky jedničku tak se ozve rána jako z převodovky. Je to jako by najednou nevědělo co má zařadit.

Vím, že se to nese přes celý spodek takže to může být víc věcí a nebo přímo z převodovky.

Měl jsem to u Uhlíka na diagnostice (všechno ok) a jezdili jsme s tím po výměně oleje, filtru a nějakého ventilu a bohužel jsem mu to nemohl ukázat, protože to za celou dobu neudělalo :)

Divné :) nemá někdo podobné zkušenosti ... měnič je OK, mechatronik OK, nový olej, filtr, tlakový ventil nebo co, co by tam mohlo být dále čerpadlo nějaké segmenty ?! Nějaký tip, nebo to může být všechno od kardanu, uložení, hardyny ?

Nechci slyšet, že je potřeba to dát na komplet repas !
tomasmedek
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: pon 10.11.2008 01:00

#2 Příspěvek od tomasmedek »

Jestli to nechceš slyšet, tak ti - stejně jako mně - nezbývá, než se s tím smířit. Už víc jak 2 roky si stěžuju, že moje E60 má něco s převodovkou, jsem o tom na 100% přesvědčený, ale jakmile sedne jakýkoliv mechanik do auta, chová se vzorně. Vystoupí a na první křižovatce udělá to, co popisuješ. Dobržďuju, skoro zastavuju a je tam pořád dvojka. Skočí na semaforu zelená, já akceleruju a on chvíli neví, co dělat, pak tam lupne jedničku s nepříjemným kopancem a jede se. A neakceleruji nijak zuřivě, opravdu jen normálně přidám plyn.

Dále dělá to, že když vystydne, nechce řadit nahoru. Typická situace, kterou zažívám každý týden, když jedu navštívit rodiče. Auto je studený, nastartuju a vyrazím do prudkého kopce, který nahoře rychle přechází v rovinku. Auto tam má dvojku a mělo by dát tři, možná čtyři, jenže to neudělá. S plynem nehýbu, ale protože už nejedu do kopce, auto zrychluje. Ale nepřeřadí, otáčky lezou nahoru až na 3000-3200 otáček a pak s cuknutím padnou a konečně si odřadí.

To samé zažívám skoro denně, když večer jedu z práce z Barrandova dolů. Najedu na okruh, který je dost z kopce a auto si tam v klidu drží 3000, někdy 3500 autáček při rychlosti cca 70km/h. A nepomůže nic - přidat ani ubrat plyn. Leda to manuálně odřadit nahoru. Pak, jakoby si oddechl a řekl "no jo, vlastně, tohle jsem chtěl udělat" už řadí dobře.

Po zahřátí je vše víceméně OK.
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#3 Příspěvek od kubassszx »

JJ tu prnvní část s tím přeřazením před semaforem máme společnou :)
ale pokud zastavím a rozjedu se tak je to OK.

S tou druhou částí musím zaklepat zatím problém žádný nemám, jede to v pohodě řadí to v pohodě nahoru i dolů všechny kvalty jen to dojíždění mezi dva - jedna je zvláštní.

Tu třetí část znám, ale dělá mi to na jediném místě a to opakově na chalupě z roviny do prudkého klesání, ale jenom v momentu když se dotknu brzdy. Začne to jako brzdit motorem a podřadí klidně o 2 i 3 kvalty dolů a drží vysoké otáčky. Po sjetí kopce to je OK. Tohle fakt neřeším, protože mi to dělá na jediném místě v ČR klasicky každý pátek :)))

Mě nejvíce zneklidňuje ta první část tzn., když dojíždím k semaforu nebo do ostré zatáčky kdy tam je dvojka skoro jednička tak je to jako by mi to nakopalo :) Je to divné, protože jsem měl problémy jiného rázu, dal jsem vyměnit olej, filtr, ventil tlaku + reset adaptací a po nějaký km to začalo dělat tohle, ale předtím to dělalo něco jiného co se po servisu ztratilo ...

Jinak kolik KM s tím takhle jezdíš když 2 roky ?!

dík K
tomasmedek
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: pon 10.11.2008 01:00

#4 Příspěvek od tomasmedek »

Uz jsem s tim takhle najel cca 70000... Jinak to s tim jak popisujes, ze kdyz se z prudkeho kopce dotknes brzdy, tak vyskoci otacky, to je normalni a umyslne, je tam cidlo naklonu (nekdo fundovanejsi by ti to popsal lip) a to zaridi, aby auto pribrzdovalo motorem. Mne to ale necha tu nizkou rychlost (treba dvojku) jak akceleruju, pak povolim trochu plyn a on si nepreradi, necha tam za 2 jako pitomec.
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#5 Příspěvek od kubassszx »

To vím, ale v tomhle místě mi to přijde moc, ale to je fuk :)

Nejvíc mě štve to nakopání když přijíždím a přidám plyn :(
nexter
Registrovaný
Příspěvky: 102
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Holice / Pardubice / Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od nexter »

tomasmedek píše:Uz jsem s tim takhle najel cca 70000... Jinak to s tim jak popisujes, ze kdyz se z prudkeho kopce dotknes brzdy, tak vyskoci otacky, to je normalni a umyslne, je tam cidlo naklonu (nekdo fundovanejsi by ti to popsal lip) a to zaridi, aby auto pribrzdovalo motorem. Mne to ale necha tu nizkou rychlost (treba dvojku) jak akceleruju, pak povolim trochu plyn a on si nepreradi, necha tam za 2 jako pitomec.

při jízdě z kopce by to mělo podřadit v momentě, kdy se sepne brzdový spínač, ale auto stále zrychluje - když zabrzdíš tak, že auto zpomalí, nemělo by to dělat, teda aspoň tak jsem to měl u e39 / e46 :)
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#7 Příspěvek od airbone »

ja som nedavno na E60 menill olej+filter plus sme spravili reset adaptacie, mal som problem, velmi natvrdo to radilo 3-2 a 2-3 za tepla (za studena ok). Trhalo to a dost neprijemne. Po vymene radi pekne bez problemov, no po par tyzdnov mam tiez maly problem, ktory sa vsak vyskytuje len ojedinele, ale predsa. A je to presne to co popisujete - radenie 2-1 pri dobrzovani. Inac bez problemov, ale raz za cas do pri podradeni 2-1 jednoducho hupne celym autom...., ako keby prevodovka spravila nieco co chcela spravit uz skor, ale na poslednu chvilu. A tak isto sa mi nepaci brzdenie motorom pri vyssich rychlostiach 60-80km, prevodovka ako keby nevedela co ma spravit, ci podradit alebo nie, a niekedy rucicka hupe hore dole trochu a citim ze raz to brzdi a raz nebrzdi striedavo......
Inac radi krasne, plynule a bez akychkolvek dalsich problemov, reaguje krasne. Len hentie dva male problemy a co je horsie, stavaju sa len raz za cas. Ked tam posadim nejakeho mechanika a dam sa mu vozit s autom pol dna po mesta, stavim sa ze to nespravi....
neriesim to dalej.....

Ale poradil by som vam, prva vec je vymenit olej, presne taky co tam ma ist, objednat z bmw a nie od nejakych firiem co menia oleje v automatoch, lebo tito tam casto davaju nejake nahrady, ale tam musi ist presne to co tam ma ist a nic ani o vlas ine........ Takze objednat podla vin kodu z bmw, a tak isto filter s vanou, potom musi sa spravit bez reci reset adaptacie, bez toho to je len polovicna praca. Ak to vsetko je spravene, a su nejake problemy podobneho charatkeru , treba este raz skusit reset adaptacie. ak nic nepomoze, prevodovku dolu, blok ventilov dole a kukat v com je problem........
vsetko je tam o tlaku oleja....... ked to trha, je proste niekde nizky tlak......
nexter
Registrovaný
Příspěvky: 102
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Holice / Pardubice / Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od nexter »

A hlavně to neměnit doma v garáži - v převodovce musí být přesné množství oleje, který se dolívá s přesným postupem, nastartovaným motorem a s přesnou teplotou! A je lepší dát to odborníkovi (ideálně bmw servis), kde jsou na to vybaveni a vědí postupy, než pak dávat 60tis za repas... :?

Ňejaký trable s převodovkama už mám holt za sebou... :(
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#9 Příspěvek od kubassszx »

airbone píše:jAle poradil by som vam, prva vec je vymenit olej, presne taky co tam ma ist, objednat z bmw a nie od nejakych firiem co menia oleje v automatoch, lebo tito tam casto davaju nejake nahrady, ale tam musi ist presne to co tam ma ist a nic ani o vlas ine........ Takze objednat podla vin kodu z bmw, a tak isto filter s vanou, potom musi sa spravit bez reci reset adaptacie, bez toho to je len polovicna praca. Ak to vsetko je spravene, a su nejake problemy podobneho charatkeru , treba este raz skusit reset adaptacie. ak nic nepomoze, prevodovku dolu, blok ventilov dole a kukat v com je problem........
vsetko je tam o tlaku oleja....... ked to trha, je proste niekde nizky tlak......


olej i filtr mám vyměněný + byl zadřený nějaký tlakový ventil a samozřejmě proběhl reset adaptací ... a to 2-1 to kope hlasitě nevím co to je :( ale fakt občas nevím no
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#10 Příspěvek od kubassszx »

A taky když stojím na místě a je okolo ticho tak slyším takový divný nepravidelný zvuk jako když něco povrčívá :)

Ale fakt nevím odkud to jde, je to zespodu auta teda takže asi z převodovky i když je to zvláštní ...
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Snejk »

to co ti z "2-1" kope nejsou rychlosti ale rozepnuti zamku menice... ta spojka de do prdele vzdycky jako prvni z celeho automatu... ale krom toho kopani dokud to nezacne vypisovat diagnostika se nic nestane... kopat to takhle muze dobrejch sto tisic kilaku dalsich... dokud v ni nevzniknou prokluzy.. coz se jen tak nestane
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#12 Příspěvek od kubassszx »

diagnostika nic právě nepíše, takže myslíš, že by to výměna měniče spasila ?:)
nexter
Registrovaný
Příspěvky: 102
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Holice / Pardubice / Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od nexter »

Mně hydroměnič postupně oddělal celou převodovku - problém byl v neudržení zamknutého stavu - v Horimexu mi řekli, že lamely a převodovka jako taková neodchází tak často sama od sebe, většinou je prý na vině právě hydroměnič který se dost opotřebovává - prž zkusit na repasi nějakou firmu v Kojetíně, už nevím jak se jmenují, ale za rozumnou cenu prý mají většinu měničů skladem...
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#14 Příspěvek od kubassszx »

jo vím, že to v Kojetíně dělají. Měnič bych asi sehnal to by neměl být problém někde v Praze repas.

Takže až začne klouzat a diagnostika hodí chybu tak už je KO úplně ? Chtělo by to asi pořešit co nejdříve ,že ?
nexter
Registrovaný
Příspěvky: 102
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Holice / Pardubice / Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od nexter »

Byl jsem v Automat Cars Service a chlapík mi říkal, že ty měniče stejně posílají do Kojetína. U nich vycházela repase komplet převodovky tuším 45tis bez daně na mojí e46ku...
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#16 Příspěvek od kubassszx »

JJ vím taky jsem tam byl a přiznám se, že na mě moc extra dojem neudělali, ale je to asi subjektivní názor. Každopádně jsem teď koukal na ty ceny repasu v Kojetíně a nejsou tak dramatické koukám ... nevíš jestli to dělají výměným způsobem nebo zašleš svůj kus oni ho poladí a zase ti tvůj kus vrátí ?
nexter
Registrovaný
Příspěvky: 102
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Holice / Pardubice / Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od nexter »

Bylo mi řečeno že pokud ho mají skladem - dají Ti ho a ty pak pošleš svůj starej. Na mě to tam působilo tak nějak normálně - ale vzhledem k tomu že tam stály nový GLka, 5ky, A8ky, tak bych řekl že jsou kluci asi šikovní a ví co dělají. V bílých rukavičkách se tam ale nedělá, to je pravda :)
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#18 Příspěvek od kubassszx »

a cenově vyšel ten repas kolik asi ? na netu mají cení dle různých poškození a já vím prd co mu je :)
nexter
Registrovaný
Příspěvky: 102
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Holice / Pardubice / Praha
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od nexter »

Zkus jim cinknout, já jsem nakonec kupoval celou převodovku z jiného auta...
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#20 Příspěvek od kubassszx »

to je taky varianta a výsledek ? Cenově to vyjde určitě lépe, že ?
Odpovědět