Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

EGR

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
ljakubicka
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: úte 26.07.2011 00:00
Bydliště: bohumin

#1 Příspěvek od ljakubicka »

zdar, chtěl jsem se zeptat jestli mate někdo nějakou zkušenost se zaslepením egr ventilu na e34 2,5 tds. nedavno jsem si ho koupil a vubec tam neni ani ta trubka co vede na svody. muže to mit nějaky vliv na motor že by třeba odešel. :?: za reakce diky
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

Zaslepený EGR je pro motor lepší.Nezasírá se těma sračkama.
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#3 Příspěvek od ThatsMe »

Ale jestli tam nemáš tu trubku, tak máš ještě staré TDS bez EGR a nemusíš to řešit...
ljakubicka
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: úte 26.07.2011 00:00
Bydliště: bohumin

#4 Příspěvek od ljakubicka »

ne pravě že už tam je motor z e39 a kara je z 1995
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#5 Příspěvek od radokrno »

jen dotaz a neni ohřívání motoru na provozní teplotu s egr-kem lepší při zimních studených startech?
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#6 Příspěvek od bibikuba »

já ho měl u TDS rok 98 jen odpojený resp.jen odpojenou ovládací podtlakovou hadičku a zaslepenou šroubkem-žádný plíšky do trubky apod.jak tu někdo píše a žádný problém.zimní starty OK a ohřívání normální :D Myslím že je zbytečný zaslepovat tu plech.trubku od turba-pokud je ventil zavřenej tak do sání stejně nic nejde..Pokud teda není ohlej či zarostlej v otevřené poloze-což je ale málo pravděpodobný :D já to rozebral,vyčistil jsem ventil aby chodil jak má a poté jsem ho odpojil-zůstal tedy v zavřený poloze :lol: :lol:nutno dodat že v -22 mi to chytlo na první nažhavení a motor běhal plynule i při odpojeném ventilu :lol:Navíc ten ventil tuším odvírá až při větších otáčkách-alespon co jsem vysledoval-takže asi nemá se studeným startem co dělat-určitě to ale nevím :?
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#7 Příspěvek od ThatsMe »

Teoreticky by mohlo být ohřívání motoru rychlejší se zaslepeným EGR, protože směs obsahuje víc kyslíku a tedy dochází k lepšímu spalování. EGR má právě za úkol snižovat teplotu hoření, protože při vysokých teplotách vznikají nežádoucí oxidy dusíku, které katalyzátor díky absenci redukční atmosféry nedokáže rozložit.
Prakticky se ale motor nejspíš ohřeje stejně rychle. :)

Jinak k původnímu tématu - E39 má EGR snad řešeno stejně jako E34, tedy ventilem na začátku sání, do kterého se přivádí spaliny. Máš tam tento ventil?
ljakubicka
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: úte 26.07.2011 00:00
Bydliště: bohumin

#8 Příspěvek od ljakubicka »

ano mam tam ten ventil ale tu trubku ne, je to zaslepene na oubou stranach, tak proto jsem se ptal jestli je to dobře nebo špatně. parkrat už jsem viděl pasata co to neměl zaslepene a saní bylo zasrane komplet takže vim jak to je u tdi, proto se ptam jak to je u tds. auto mam 2 měsice takže ještě nevim jake to je v zimě.
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#9 Příspěvek od radokrno »

bibikuba píše:já ho měl u TDS rok 98 jen odpojený resp.jen odpojenou ovládací podtlakovou hadičku a zaslepenou šroubkem-žádný plíšky do trubky apod.jak tu někdo píše a žádný problém.zimní starty OK a ohřívání normální :D Myslím že je zbytečný zaslepovat tu plech.trubku od turba-pokud je ventil zavřenej tak do sání stejně nic nejde..Pokud teda není ohlej či zarostlej v otevřené poloze-což je ale málo pravděpodobný :D já to rozebral,vyčistil jsem ventil aby chodil jak má a poté jsem ho odpojil-zůstal tedy v zavřený poloze :lol: :lol:nutno dodat že v -22 mi to chytlo na první nažhavení a motor běhal plynule i při odpojeném ventilu :lol:Navíc ten ventil tuším odvírá až při větších otáčkách-alespon co jsem vysledoval-takže asi nemá se studeným startem co dělat-určitě to ale nevím :?
mám to tak stejně...odpojenou hadičku
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#10 Příspěvek od ThatsMe »

ljakubicka: Tak to už někdo odpojil, vyřešeno. :) Se zimou nemá EGR nic společného.
ljakubicka
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: úte 26.07.2011 00:00
Bydliště: bohumin

#11 Příspěvek od ljakubicka »

to jsem si taky přečetl zas tak tupy nejsem :D
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#12 Příspěvek od ThatsMe »

Jo tak, tys to konstatoval. Já myslel, že se pro jistotu ptáš ještě jednou. :) Ale opakování je přece matka moudrosti. :)
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#13 Příspěvek od radokrno »

a kdybych ho chtěl dát do kupy,tak zatim jsem ho jen vysmejčil,ale chybí mi toto,č.17
http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/T ... _duct_agr/

nebo stačí bez tý 17 nebot já mám od tý hlavní hadice napojenou jen hadičku č.16 a v ní vrzlej šroubek.
musí tam být ta 17,nebo stačí jen vyměnit 16 hadičku ,když tahle je ouplně placatá?a poznám nějak to ,že ten ventil otevřel?
a kdy se tedy otvírá ?díky
ljakubicka
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: úte 26.07.2011 00:00
Bydliště: bohumin

#14 Příspěvek od ljakubicka »

to je jasny. ale až budu mit jednou čas tak ten ventil zkusim vytahnout a podivat se kolik tam je karbonu a těch sraček, ale jak řikam až bude čas a ten bude jedině o vanocich. a diky za rady kluci
Odpovědět