Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E34tds - voda kape přepadovou hadicí z expanzky ven z auta..

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Dresic
Registrovaný
Příspěvky: 484
Registrován: úte 12.02.2008 01:00
Bydliště: V lese..první krmelec vlevo...

#1 Příspěvek od Dresic »

- voda kape přepadovou hadicí z expanzky ven z auta, postupně vykape za pár dní celá expanska , asi i víc..
- nestalo se nikdy že by se přehřál, topí jak ďas, voda v oleji není, olej v expanzce taky ne, ani auto nekouří..vodní pumpa je fugnl nová...chladič trochu prolíná na kraji klasicky...

1.) Jaký jsou možnosti čím to nejspíš je?

2.) Pokud je to těsnění pod hlavou, je absolutní blbost měnit jen to těsnění, když ste přesvědčeni,že to hlava prasklá být nemůže?
Dresic
Registrovaný
Příspěvky: 484
Registrován: úte 12.02.2008 01:00
Bydliště: V lese..první krmelec vlevo...

#2 Příspěvek od Dresic »

:?:
Dresic
Registrovaný
Příspěvky: 484
Registrován: úte 12.02.2008 01:00
Bydliště: V lese..první krmelec vlevo...

#3 Příspěvek od Dresic »

:?:
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Axel »

Kdyz ti voda utika z expanzky, tak proc beres v uvahu tesneni pod hlavou? Jestli vyteka po nastartovani, tak krome vika expanzky me nenapada nic
Dresic
Registrovaný
Příspěvky: 484
Registrován: úte 12.02.2008 01:00
Bydliště: V lese..první krmelec vlevo...

#5 Příspěvek od Dresic »

Axel píše:Kdyz ti voda utika z expanzky, tak proc beres v uvahu tesneni pod hlavou? Jestli vyteka po nastartovani, tak krome vika expanzky me nenapada nic
No protože mi to jeden kluk radil, že to je těsnění pod hlavou...Z expanzky přímo mi neutíká, když otevřeš motor tak nic nevidíš , ale pod spolujezdcovým blatníkem trčí hadička od expanzky a z té, když dojedu někam a nechám to ještě vychladnout minutku, tak pod blatníkem se udělá pár kapek, takže nejspíš to teče i za jízdy..a postupně např behem 14 dní už nejde vidět hladina v expaznce...

takže myslíš nový víčko expanzky by něco vyřešilo ?
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#6 Příspěvek od Tompo »

Jednak víčko, pak by mohla být vydechlá VISCO spojka
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Axel »

No pokud voda vyteka pres prepad, znamena to bud prehrivani, anebo nefunkcnost vicka, ikdyz je to docela divna zavada (otvira tusim pri 1,4 BAR ). Jestli chces zjistit kolik toho vytece tim prepadem, tak tam dej pet lahev a uvidis. Pak poznas, jestli voda unika jenom pres ten prepad.
Kdyby netesnilo tesneni pod hlavou, tak by sis mel vsimnout emulze pod vickem oleje.
Obrázek
Levrone
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 05.02.2008 01:00
Klubové ID: 3885

#8 Příspěvek od Levrone »

Ahoj. Taky jsem vlastnil TDS ale zadne prolinani vody na chladici nebylo-vodu jsem dolival tak do litru za rok. Vypada to na tlakovani do systemu coz zpusobuje praskla hlava (nekdy bez emulze na vicku-uz jsem to resil) coz je u TDS nezvykle ale sporadicky objevi se. Zalezi kolik te vody se skutecne ztrati. Nicmene TDS malo trpi na prasknuti hlavy.
Dresic
Registrovaný
Příspěvky: 484
Registrován: úte 12.02.2008 01:00
Bydliště: V lese..první krmelec vlevo...

#9 Příspěvek od Dresic »

Axel píše:No pokud voda vyteka pres prepad, znamena to bud prehrivani, anebo nefunkcnost vicka, ikdyz je to docela divna zavada (otvira tusim pri 1,4 BAR ). Jestli chces zjistit kolik toho vytece tim prepadem, tak tam dej pet lahev a uvidis. Pak poznas, jestli voda unika jenom pres ten prepad.
Kdyby netesnilo tesneni pod hlavou, tak by sis mel vsimnout emulze pod vickem oleje.
Obrázek
Ok, to je velice dobrej nápad, upevním tam pet lahev a kolik toho vyteče schválně...přehřívání to být nemuže...stačí ráno přijít k autu, natočit motor, nechat běžet na volnoběh a za 2 minutky už je třeba první kapička na zemi...

Prvně teda zkusím koupit fungl nový víčko, protože tohle co jsem koupil už bylo používaný, tak muže být taky špatny, takže tyhle dva kroky a pak uvidím co dál.

Jinak když sem přidaval plynu a kamoš měl oddělaný víčko expanzky tak žádný bubliny do vody to nedělalo a emulze není...
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#10 Příspěvek od radokrno »

tak jsem našel příslušnější téma,mám stejný problém...
novej chladič,termostat ok,pumpa též víčko dnes nový....
přišlo mi že s tim novým to bylo eště horší tudíž jsem tam dal zpět starý...nějaká rada...jezdit a testovat,,měla by se voda v nádobce držet porád stejnou hladinu???
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#11 Příspěvek od beny-maser »

si to snad přivolal!!!
dnes jsem přijel domu druhým autem a koukám že mám na e34 tds spodek prahu zamaštěný od nemrzky,otevřu víčko a tlak jak sviňa na studeným autě a nemrzka se valí ven, vychrčelo to na rysku kalte-waser-bla-bla a konec.V oleji žádná voda není, teplota ok naposledy jsem za tím vezl naloženej vlek 200km do kopců a taky žádnej problém. Poslední dobou to trochu pokuřuje, ale má to najeto 400tis a turbo je původní, dokud se nebude ztrácet značně olej tak to řešit nebudu,zatím nemusím dolévat až do výměny.
Co se týče vody tak je normální, že je tam tlak když je to teplý. Pokud nemusíš dolévat vodu tak to neřeš. Jezdil jsem léta s prasklou hlavou a nevěděl jsem o tom. Ještě před létem jsem tam žádný tlak neměl, takže jestli to zase prasklo tak to nebudu řešit, protože podobně se to chovalo už pře tím a bez problémů jsem s tím najel 100tis a přišel jsem na to když jsem musel sundat hlavu kvůli vlastní blbosti ne kvůli těsnění pod hlavou.Co ti to dělá, že to řešíš?
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#12 Příspěvek od radokrno »

řekl bych že to dost tlakuje už hned po startu .vylil jsem vodu jak od termostatu ,pumpy al.magnetických ventilů,chladič ven....kontrola všehi..pumpa plastová ale celá....termostat funkční,,teplota se drží,,víčko jsem dal nový ,ale bylo to eště horší....a po startu to v expance ted probublává....jsem z toho dost v rozpacích....
teplota se drží celou dobu na 12 tce ale dnes jsem přijel a po 50km voda z nádobky je fuč.
potřebuju nějakej zaručenej postup na odvzdušnění a 100 % info a fouklým těsnění či ruplý škéce....
dělá to od doby děravého chladiče a vyvření vody a jízdy do červeného pole na ukazateli teploty. :?
žena mi dnes řikala že když jsme přijely a vrtule od klimy valila jak prdlá tak to z tý přepadový hadičky přímo stříkalo....to je špatný
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#13 Příspěvek od ThatsMe »

Kdyby to tlakovalo do vody, tak by hadice k chladiči byla tvrdá jak šutr. To jsi zkoušel? TDS nemá moc rádo přehřívání, hlava je cimprlich. :)
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav
Klubové ID: 1612

#14 Příspěvek od Kail »

Jestli jsi to vyvařil až do červenýho a pumpa je ok,pomalu bych se připravil na nejhorší.
I když mně se to taky podařilo když se mi rozletěla pumpa a nic se nestalo...
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#15 Příspěvek od radokrno »

Ouplně jak šutr neni....
ale moje žena by ji nezmačkla...
nic půjdu to dneska projet,,,vemu sebou vodu a budu postupně dolívat do plna....
eště dotaz ,momentáoně tam mám jen vodu ,,může to být důvod toho propouštění zkrz víčko??
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#16 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Mělo by to fungovat normálmě i s čistou vodou,taky jsem tak jezdil když se na tom motoru něco dělalo.Ale chladící kapalina má jinou hustotu a i vyší bod varu.Opravdu zkus vyndat ten termostat,může se zasekávat a mohlo by to dělat tohle.A tu vodní pumpu jsi měl vyndanou? Nebo jsi s ní jen točil?
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#17 Příspěvek od ThatsMe »

Špatný termostat by neudržel provozní teplotu, ten bych vyloučil. Fridex vs. voda bych taky vypustil, to vyjde nastejno. Já bych šel po té expanzce nebo hlavě. A pozor při tom dolívání studené vody do zahřátého motoru, to umí taky nadělat paseku.
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#18 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

S tím termostatem máš asi pravdu,ale zase kdyby byla prasklá hlava tak bude stoupat teplota.Nejde mi do hlavy jak to může takhle tlakovat a nehřát se.
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#19 Příspěvek od ThatsMe »

Možné to je, TDS má celkem velký chladič i vrtuli, to by se mohlo uchladit. Ale já bych nemaloval čerta na zeď, podle mě pouští expanzka...
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#20 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Taky si myslím že sundávat hlavu je až to poslední,kdyby byl každý problém s přehříváním u TDS prasklou hlavou,tak už dneska žádné nejezdí :D
Odpovědět