Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

chlazení e34 tds..

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
odlish
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 16.12.2010 01:00

#1 Příspěvek od odlish »

zdravím,

vím, že už se to tady řešilo stotisíckrát, jenže já to mám trošku jinak než všichni popisujou a už opravdu nevím co s tím.
Když začnu autu pořádně dávat, tak začne lézt teplota nahoru, když to pak nechám dojet motorem tak začne po par set metrech klesat zpět. Hadice nejsou natlakované ani trochu, olej nemizí, voda v něm neni, olej ve vodě také ne, voda ubývá malou dírkou na plastu chladiče (opravdu málo, chystám se to zalepit), visko by měla fungovat.. divné je, že mám chladič DOLE teplej a nahoře studenej.. Co to může dělat? termostat nebo vodní pumpa?

Děkuju moc za pomoc, doufám, že to nebude hlava, už je do toho auta nasypáno víc než bych si přál, i když ho mám tak strašně rád:)
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#2 Příspěvek od beny-maser »

podle mě je to opravenej chladič, zaslepením špatnejch trubiček a nená to dostatečnej průtok, kámoš taky furt laboroval a nakonec vyhodil chladič a po problému (ukazuje na to, že je vršek studenej)
ljakubicka
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: úte 26.07.2011 00:00
Bydliště: bohumin

#3 Příspěvek od ljakubicka »

zdar nevim jestli to může byt i u tebe ale ted jsem to řešil na focusu a byl sekly termostat. pokud to nechceš rozebirat tak stači parkrat fouknout stlačeny vzduch do hadice, ale pozor na chladič at ti nepraskne :!:
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#4 Příspěvek od radokrno »

asi bych si někde půjčil chladič a zkusil to někde protahnout do ohřátí....
podle mne to bude termostat....
i kdyby měl chladič malý průtok tak průtok má a když to klesá tak to chladí a tím bych vyloučil i vodní pumpu.
každopádně to že je na půl teplej ana půl studenej neni v pořádku.
nedávno jsem měnil chladič ale z toho důvodu že byl po zchladnutí a stažení hliníku z půlky mokrej a po zhruba 300km začla stoupat teplota .za tepla nikde neprosakoval až po schladnutí.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#5 Příspěvek od oldaf »

Tohle jsem řešil na autě minulej rok, některý části chladiče zůstávaly furt studený, tak jsem rozebral chladič z boku a vysypalo se na mě kupa rzi a vodního kamene, některý lamely byly úplně zarostlý. Auto se taky chovalo tak že když jsem ho honil tak teplota lezla nahoru a když jsem zvolnil tak spadla do půlky budíku.
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec

#6 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Nejdřív bych zkontroloval visco spojku,pokud už nefunguje stoprocentně tak to taky může být tím.
odlish
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 16.12.2010 01:00

#7 Příspěvek od odlish »

díky všem, dnes tam zkusim dát visku co měl brácha dřív na autě, ta je pořád jakoby seplá.. když to pujde i pak nahoru tak pujdu po tom chladiči.. jo a odvzdušňuje se to jen s otevřeným víčkem chladiče na volnoběh ve zvýšených otáčkách a občasném zmáčknutí hadice chladiče, nebo tam je nějaký odvzdušňovák?
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#8 Příspěvek od radokrno »

aha ,,ono ti vyleze na polovičku,pak dáš knedlík leze k červenýmu,pustíš plyn dojíždíš ,třeba i vyřadíš a leze zpět k polovičce?
a drží polovinu když to nesolíš,nebo dojíždíš?nebo leze pod polovinu?
odlish
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 16.12.2010 01:00

#9 Příspěvek od odlish »

Když to nesolim tak to drzi polovicku..kdyz dojizdim tak taky polovicku, nikdy to neleze pod ni..
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#10 Příspěvek od radokrno »

visko...
a klimu máš?
odlish
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 16.12.2010 01:00

#11 Příspěvek od odlish »

mám, ale nemám - vyřezanej chladič atp.:)
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#12 Příspěvek od radokrno »

hmm zkus tu visku...
pak už jedině to co píše beny-maser.
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec

#13 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Pokud to nebude visca,tak tipuju rozpadlá vodní pumpa.Taky jsem takhle koupil TDSo které se hřálo a normálně jsem s tím dojel z Prahy po dálnici domů.Když jsem to doma rozdělal,tak byla vrtulka na vodní pumpě rozpadlá ale kousky lopatek zůstaly na hřídelce a častečně rozháněly vodu.Někdy upadne ta vrtulka celá a jindy se rozpadne na kousky.
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#14 Příspěvek od ViktorDDD »

odvzdušňuje sa to samo, keď dáš preč viečko expanzky a naštartuješ teplý motor tak do hrdla expanzky má cez tú tenkú hadičku z chladiča tiecť voda, keď zvýšiš otáčky tak striekať, keď tam ide aj vzduch tak to nechaj trochu bežať a dolievaj vodu podľa potreby kým netečie čisto len voda bez vzduchu, potom by si mal mať celý chladič rovnomerne teplý

a elektrický ventilátor od klímy ti neostal? lebo ona by sa automaticky mala zapnúť keď ti lezie voda cez polovicu a pomáha chladiť motor, u mňa to tak funguje, keďže moja viscospojka tiež nie je 100% a v lete keď tomu viacej dupem tak sa mi zapína a tým pádom mi vylezie voda cca 1-2mm cez stred a potom sa pekne vráti do stredu
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#15 Příspěvek od radokrno »

Rejchy píše:Pokud to nebude visca,tak tipuju rozpadlá vodní pumpa.Taky jsem takhle koupil TDSo které se hřálo a normálně jsem s tím dojel z Prahy po dálnici domů.Když jsem to doma rozdělal,tak byla vrtulka na vodní pumpě rozpadlá ale kousky lopatek zůstaly na hřídelce a častečně rozháněly vodu.Někdy upadne ta vrtulka celá a jindy se rozpadne na kousky.
jen vsuvka ,nějakej atip zvuk??
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#16 Příspěvek od oldaf »

Při nefunkčním termostatu by chladič byl nahoře teplej a to není, takže bych termostat vyloučil. Pokud by byla vadná pumpa, tak že by hnala jen malé množství vody do chladiče tak by se chladič ohříval od vrchu taky, protože přívod teplý vody do chladiče je horní hadicí a teplá voda se drží nahoře. To že se ti ohřívá jen část chladiče je tím že chladič je zarostlej, a ohřívají se jen průchozí lamely které motor při zvýšeným výkonu nedokážou uchladit. Zkus to projet se zapnutým topením na max a uvidíš že se ti teplota o tolik nezvedne.
Odpovědět