Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
chlazení e34 tds..
zdravím,
vím, že už se to tady řešilo stotisíckrát, jenže já to mám trošku jinak než všichni popisujou a už opravdu nevím co s tím.
Když začnu autu pořádně dávat, tak začne lézt teplota nahoru, když to pak nechám dojet motorem tak začne po par set metrech klesat zpět. Hadice nejsou natlakované ani trochu, olej nemizí, voda v něm neni, olej ve vodě také ne, voda ubývá malou dírkou na plastu chladiče (opravdu málo, chystám se to zalepit), visko by měla fungovat.. divné je, že mám chladič DOLE teplej a nahoře studenej.. Co to může dělat? termostat nebo vodní pumpa?
Děkuju moc za pomoc, doufám, že to nebude hlava, už je do toho auta nasypáno víc než bych si přál, i když ho mám tak strašně rád:)
vím, že už se to tady řešilo stotisíckrát, jenže já to mám trošku jinak než všichni popisujou a už opravdu nevím co s tím.
Když začnu autu pořádně dávat, tak začne lézt teplota nahoru, když to pak nechám dojet motorem tak začne po par set metrech klesat zpět. Hadice nejsou natlakované ani trochu, olej nemizí, voda v něm neni, olej ve vodě také ne, voda ubývá malou dírkou na plastu chladiče (opravdu málo, chystám se to zalepit), visko by měla fungovat.. divné je, že mám chladič DOLE teplej a nahoře studenej.. Co to může dělat? termostat nebo vodní pumpa?
Děkuju moc za pomoc, doufám, že to nebude hlava, už je do toho auta nasypáno víc než bych si přál, i když ho mám tak strašně rád:)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 185
- Registrován: úte 26.07.2011 00:00
- Bydliště: bohumin
asi bych si někde půjčil chladič a zkusil to někde protahnout do ohřátí....
podle mne to bude termostat....
i kdyby měl chladič malý průtok tak průtok má a když to klesá tak to chladí a tím bych vyloučil i vodní pumpu.
každopádně to že je na půl teplej ana půl studenej neni v pořádku.
nedávno jsem měnil chladič ale z toho důvodu že byl po zchladnutí a stažení hliníku z půlky mokrej a po zhruba 300km začla stoupat teplota .za tepla nikde neprosakoval až po schladnutí.
podle mne to bude termostat....
i kdyby měl chladič malý průtok tak průtok má a když to klesá tak to chladí a tím bych vyloučil i vodní pumpu.
každopádně to že je na půl teplej ana půl studenej neni v pořádku.
nedávno jsem měnil chladič ale z toho důvodu že byl po zchladnutí a stažení hliníku z půlky mokrej a po zhruba 300km začla stoupat teplota .za tepla nikde neprosakoval až po schladnutí.
Tohle jsem řešil na autě minulej rok, některý části chladiče zůstávaly furt studený, tak jsem rozebral chladič z boku a vysypalo se na mě kupa rzi a vodního kamene, některý lamely byly úplně zarostlý. Auto se taky chovalo tak že když jsem ho honil tak teplota lezla nahoru a když jsem zvolnil tak spadla do půlky budíku.
díky všem, dnes tam zkusim dát visku co měl brácha dřív na autě, ta je pořád jakoby seplá.. když to pujde i pak nahoru tak pujdu po tom chladiči.. jo a odvzdušňuje se to jen s otevřeným víčkem chladiče na volnoběh ve zvýšených otáčkách a občasném zmáčknutí hadice chladiče, nebo tam je nějaký odvzdušňovák?
Pokud to nebude visca,tak tipuju rozpadlá vodní pumpa.Taky jsem takhle koupil TDSo které se hřálo a normálně jsem s tím dojel z Prahy po dálnici domů.Když jsem to doma rozdělal,tak byla vrtulka na vodní pumpě rozpadlá ale kousky lopatek zůstaly na hřídelce a častečně rozháněly vodu.Někdy upadne ta vrtulka celá a jindy se rozpadne na kousky.
odvzdušňuje sa to samo, keď dáš preč viečko expanzky a naštartuješ teplý motor tak do hrdla expanzky má cez tú tenkú hadičku z chladiča tiecť voda, keď zvýšiš otáčky tak striekať, keď tam ide aj vzduch tak to nechaj trochu bežať a dolievaj vodu podľa potreby kým netečie čisto len voda bez vzduchu, potom by si mal mať celý chladič rovnomerne teplý
a elektrický ventilátor od klímy ti neostal? lebo ona by sa automaticky mala zapnúť keď ti lezie voda cez polovicu a pomáha chladiť motor, u mňa to tak funguje, keďže moja viscospojka tiež nie je 100% a v lete keď tomu viacej dupem tak sa mi zapína a tým pádom mi vylezie voda cca 1-2mm cez stred a potom sa pekne vráti do stredu
a elektrický ventilátor od klímy ti neostal? lebo ona by sa automaticky mala zapnúť keď ti lezie voda cez polovicu a pomáha chladiť motor, u mňa to tak funguje, keďže moja viscospojka tiež nie je 100% a v lete keď tomu viacej dupem tak sa mi zapína a tým pádom mi vylezie voda cca 1-2mm cez stred a potom sa pekne vráti do stredu
jen vsuvka ,nějakej atip zvuk??Rejchy píše:Pokud to nebude visca,tak tipuju rozpadlá vodní pumpa.Taky jsem takhle koupil TDSo které se hřálo a normálně jsem s tím dojel z Prahy po dálnici domů.Když jsem to doma rozdělal,tak byla vrtulka na vodní pumpě rozpadlá ale kousky lopatek zůstaly na hřídelce a častečně rozháněly vodu.Někdy upadne ta vrtulka celá a jindy se rozpadne na kousky.
Při nefunkčním termostatu by chladič byl nahoře teplej a to není, takže bych termostat vyloučil. Pokud by byla vadná pumpa, tak že by hnala jen malé množství vody do chladiče tak by se chladič ohříval od vrchu taky, protože přívod teplý vody do chladiče je horní hadicí a teplá voda se drží nahoře. To že se ti ohřívá jen část chladiče je tím že chladič je zarostlej, a ohřívají se jen průchozí lamely které motor při zvýšeným výkonu nedokážou uchladit. Zkus to projet se zapnutým topením na max a uvidíš že se ti teplota o tolik nezvedne.