mira333
psal jsem, že jsem neměl automat BMW na ponku. Dobře BMW (ZF,GM) šetří, tak dává kuličky umělé, že by keramické? To, že se dá ten ocelový plech objednat ještě neznamená, že se vymačkává. Je to utaženo asi 10ti šrouby M6, ale dobře když máš osobní zkušenost proč ne. Jinak já jsem viděl olejovéhých čerpadlel dost, bohudík ne z BMW, ale pořád si stojím za svým. Olejové čerpadlo automatu musí dávat obrovský tlak a průtok, protože po zredukování různými ventily převodovka pracuje s trvalými tlaky od 4 do 12 atm. Olejové čerpadlo najdeš až po smontování spojkového koše a bývá to většinou zubové nebo excentrické o průměru 7-10cm a výšky kolem 2 cm. Žádné tintítko, ale pořádný kus "železa". Samozřejmě převodovka musí nejdříve z auta ven. O nějakém přidírání pokud nejsou v oleji špony nemůže být řeč. Na ETKu není olejové čerpadlo znázorněno, odkaz na díl č.2 není správný, protože to jsou nějaké zátky, pokud máš na mysli celý blok, tak to skutečně čerpadlo není, ale je to rozvaděč-mozek. Vkládám obr. kde to čerpadlo najdeš.
Ještě mě napadlo, že pokud převodovka řadí jak má, ale pouze kope tak by to mohl být na Tvém odkazu díl č.1.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... unt_parts/ Pod tím každým kloboučkem je píst s O kroužkem a pod nebo nad ním je silné spirálové pero, někdy dvě. Je to jakýsi akumulátor který pohltí při řazení ten první náraz tlaku oleje tak, že se to pero stlačí a tím ten kopanec zjemní. Pero může být prasklé, osobní zkušenost, nebo O kroužek netěsní. Jinak jsou na automatu měřící body pro fyzickou kontrolu tlaku oleje manometrem. Musí se ale použít manometr plněný kapalinou a měly by jít změřit tlaky spojkových košů, měniče-zámku a pumpy. Bez manuálu to, ale nepůjde. Mimochodem nemáte někdo tento manuál nebo TIS.
Hledejme řešení
Zdeněk