Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
životnost řetězů rozvodů jen pro mechaniky!
Ten napínák se dotlakuje tedy napne tlakem oleje z motoru po nastartování,tedy čím větší otáčky=tím větší tlak oleje=větší tlak napínáku.
Tlak oleje při cca 4000 ot/min =cca 5-6bar.
Tlak oleje při cca 800 o/min=cca 1-2 bar.
Měřeno na teplom motoru.
Ten napínák se samo při výměně rozvodů mění,je dvoupístkový a napíná oba řetězy,každý pístek jeden.Ta diagnostika je v tom,aby nebyl třeba zlomený či už ošoupaný či ve vedení přidřený či zasraný karbonem a nepropouštěl tlak.
Tlak oleje při cca 4000 ot/min =cca 5-6bar.
Tlak oleje při cca 800 o/min=cca 1-2 bar.
Měřeno na teplom motoru.
Ten napínák se samo při výměně rozvodů mění,je dvoupístkový a napíná oba řetězy,každý pístek jeden.Ta diagnostika je v tom,aby nebyl třeba zlomený či už ošoupaný či ve vedení přidřený či zasraný karbonem a nepropouštěl tlak.
děkuji za odborný výkladtroutny píše:Ten napínák se dotlakuje tedy napne tlakem oleje z motoru po nastartování,tedy čím větší otáčky=tím větší tlak oleje=větší tlak napínáku.
Tlak oleje při cca 4000 ot/min =cca 5-6bar.
Tlak oleje při cca 800 o/min=cca 1-2 bar.
Měřeno na teplom motoru.
Ten napínák se samo při výměně rozvodů mění,je dvoupístkový a napíná oba řetězy,každý pístek jeden.Ta diagnostika je v tom,aby nebyl třeba zlomený či už ošoupaný či ve vedení přidřený či zasraný karbonem a nepropouštěl tlak.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 130
- Registrován: čtv 08.05.2008 00:00
- Bydliště: BMW
- Kontaktovat uživatele:
ani nemusíš vodící ale hlavně napínací lišty.dostaneš je jen origo,náhrada neexistuje.Luckysheck píše:Klasika, to vypadá na čerpadýlko...já mám E36 2.5 TD od Srandika 32 (thx moc jemu) a rozvody jsou moc moc slyšet. Už má najeto 310 tis km, kterým bych osobně věřil. Tak po vánocích na to vletím - koupil jsem 2 řetězy cca 1500 kč oba, napínák 1200kč jen ty vodící lišty nemůžu nikde sehnat
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 112
- Registrován: pon 18.08.2008 00:00
- Bydliště: Odolena Voda (Praha-východ)
- Kontaktovat uživatele:
Me by zajimalo kdyz uz se tu o tom bavime, jak by ten zvuk mel vypadat? ja teda pres zvuk samotnyho motoru a sumeni ventilovejch zdvihatek a vacky nic jinyho neslysim...ale treba to co si myslim ze je sumeni ventilu je prave retez...
asi zadna dobra rada na to neni co? Mozna max. sundat ventilovy viko a juknout na retez nebo sverit odbornikovy...

\Tak jsem se konečně dostal na ten motor a mám prosbu , řetěz klika čerpadlo v pohodě, ale čerpadlo vačka teda zaaretování kliky mi dělá starost! Aretovací kolík se strká místo snímače otáček nebo pod je tam ještě jedna menší??? A v jaké poloze je první píst při zaaretované klice?? Našel jsem ještě rysku na řemenici a na prsou , ale to mi vůbec pak nesedí klika Nenašel jsem na setrváku žadný otvor co by do něj pasoval aret. kolík takže moc prosím zkušené borce o polopatické vysvětlení
pitris píše:\Tak jsem se konečně dostal na ten motor a mám prosbu , řetěz klika čerpadlo v pohodě, ale čerpadlo vačka teda zaaretování kliky mi dělá starost! Aretovací kolík se strká místo snímače otáček nebo pod je tam ještě jedna menší??? A v jaké poloze je první píst při zaaretované klice?? Našel jsem ještě rysku na řemenici a na prsou , ale to mi vůbec pak nesedí klika Nenašel jsem na setrváku žadný otvor co by do něj pasoval aret. kolík takže moc prosím zkušené borce o polopatické vysvětlení
Kolík se dává pod to čidlo otáček,vytáhneš takovou zátku a strčíš tam kolík.Píst 1 a 6 válce je v HU.
Kolík má na konci Ø 8mm a ten zastrčíš přímo do setrváku,jinak Ø samotného těla trnu je 11.8mm kterým drží v bloku motoru.
Díky už jsem to našel s Tvojí pomocí jsem si to myslel ale klamal mě VIVID tam se to jevilo jako kolík bez toho zůžení na konci , Tak ještě jednou díkytroutny píše:pitris píše:\Tak jsem se konečně dostal na ten motor a mám prosbu , řetěz klika čerpadlo v pohodě, ale čerpadlo vačka teda zaaretování kliky mi dělá starost! Aretovací kolík se strká místo snímače otáček nebo pod je tam ještě jedna menší??? A v jaké poloze je první píst při zaaretované klice?? Našel jsem ještě rysku na řemenici a na prsou , ale to mi vůbec pak nesedí klika Nenašel jsem na setrváku žadný otvor co by do něj pasoval aret. kolík takže moc prosím zkušené borce o polopatické vysvětlení
Kolík se dává pod to čidlo otáček,vytáhneš takovou zátku a strčíš tam kolík.Píst 1 a 6 válce je v HU.
Kolík má na konci Ø 8mm a ten zastrčíš přímo do setrváku,jinak Ø samotného těla trnu je 11.8mm kterým drží v bloku motoru.
tak mám takovej dojem že mi začal chrastit řetěz který je od čerpadla ke klice.
pod víkem mám na řetězu taky drobnou vůli.
můj dotaz- co je potřeba pro výměnu řetězů udělat.Chtěl bych znát postup než to někam povezu.co sehnat?řetězy a..?díky moc
dělá mi to po ohřátí motoru?můžu s tim eště chvilku jezdit.
pod víkem mám na řetězu taky drobnou vůli.
můj dotaz- co je potřeba pro výměnu řetězů udělat.Chtěl bych znát postup než to někam povezu.co sehnat?řetězy a..?díky moc
dělá mi to po ohřátí motoru?můžu s tim eště chvilku jezdit.
Nemáte někdo někde záznam toho "chrastění" řetězu k poslechu, pokuku? Nebo normální zvuk M50 bez laďáku? Všude maj všichni tjunink, normální auto abys pohledal, všem to řve, jak týgr.
Mám 525i chvíli a ten zvuk, takový tatatatatata.....syčivý, furt dokola, co jde jakoby zespoda auta jak na volnoběh, tak za jízdy, mi na 4ventilu a 6ti válci přijde takovej jakoby nepatřičnej, spíš tak na Barkas
). Diagnostika nehlásí vůbec nic, prý absolůto olrajt. Výfuk je komplet novej od svodů po konec. Kámoš tvrdí, že to je normální zvuk motoru. Motor se občas při vyšlápnutí spojky jakoby oklepe a kovově zarachtá. Svíčky nové, visco nová, vzduch. filtr nový.
Mám 525i chvíli a ten zvuk, takový tatatatatata.....syčivý, furt dokola, co jde jakoby zespoda auta jak na volnoběh, tak za jízdy, mi na 4ventilu a 6ti válci přijde takovej jakoby nepatřičnej, spíš tak na Barkas
