Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

životnost řetězů rozvodů jen pro mechaniky!

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#41 Příspěvek od troutny »

Ten napínák se dotlakuje tedy napne tlakem oleje z motoru po nastartování,tedy čím větší otáčky=tím větší tlak oleje=větší tlak napínáku.
Tlak oleje při cca 4000 ot/min =cca 5-6bar.
Tlak oleje při cca 800 o/min=cca 1-2 bar.
Měřeno na teplom motoru.
Ten napínák se samo při výměně rozvodů mění,je dvoupístkový a napíná oba řetězy,každý pístek jeden.Ta diagnostika je v tom,aby nebyl třeba zlomený či už ošoupaný či ve vedení přidřený či zasraný karbonem a nepropouštěl tlak.
pitris_1
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: sob 13.12.2008 01:00
Bydliště: Cheb

#42 Příspěvek od pitris_1 »

troutny píše:Ten napínák se dotlakuje tedy napne tlakem oleje z motoru po nastartování,tedy čím větší otáčky=tím větší tlak oleje=větší tlak napínáku.
Tlak oleje při cca 4000 ot/min =cca 5-6bar.
Tlak oleje při cca 800 o/min=cca 1-2 bar.
Měřeno na teplom motoru.
Ten napínák se samo při výměně rozvodů mění,je dvoupístkový a napíná oba řetězy,každý pístek jeden.Ta diagnostika je v tom,aby nebyl třeba zlomený či už ošoupaný či ve vedení přidřený či zasraný karbonem a nepropouštěl tlak.
děkuji za odborný výklad :wink:
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od PetacekBE »

já mám na svým TDeSu nalítáno skoro 230 000 km a řetěz už jde dosti slyšet jak rachtá. Nyní trošku odbočím - když je motor zahřát na provozní teplotu tak má takový - lehce znatelný nepravidelný běh. Má to s tím něco společného... Díkes. Alex
Brilantis
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: pon 11.08.2008 00:00
Bydliště: Vrchlabsko
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od Brilantis »

Ahoj. Já mám na TDSu 300tis. a motor běží krásně potichu jak studenej i teplej. Jenom když je ohřátej tak hůř chytá. Asi čerpadlo co?
Luckysheck
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: čtv 08.05.2008 00:00
Bydliště: BMW
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od Luckysheck »

Klasika, to vypadá na čerpadýlko...já mám E36 2.5 TD od Srandika 32 (thx moc jemu :) ) a rozvody jsou moc moc slyšet. Už má najeto 310 tis km, kterým bych osobně věřil. Tak po vánocích na to vletím - koupil jsem 2 řetězy cca 1500 kč oba, napínák 1200kč jen ty vodící lišty nemůžu nikde sehnat :(
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#46 Příspěvek od tds »

Luckysheck píše:Klasika, to vypadá na čerpadýlko...já mám E36 2.5 TD od Srandika 32 (thx moc jemu :) ) a rozvody jsou moc moc slyšet. Už má najeto 310 tis km, kterým bych osobně věřil. Tak po vánocích na to vletím - koupil jsem 2 řetězy cca 1500 kč oba, napínák 1200kč jen ty vodící lišty nemůžu nikde sehnat :(
ani nemusíš vodící ale hlavně napínací lišty.dostaneš je jen origo,náhrada neexistuje.
Tickerow
Registrovaný
Příspěvky: 112
Registrován: pon 18.08.2008 00:00
Bydliště: Odolena Voda (Praha-východ)
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od Tickerow »

Me by zajimalo kdyz uz se tu o tom bavime, jak by ten zvuk mel vypadat? ja teda pres zvuk samotnyho motoru a sumeni ventilovejch zdvihatek a vacky nic jinyho neslysim...ale treba to co si myslim ze je sumeni ventilu je prave retez...:-( asi zadna dobra rada na to neni co? Mozna max. sundat ventilovy viko a juknout na retez nebo sverit odbornikovy...
pitris_1
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: sob 13.12.2008 01:00
Bydliště: Cheb

#48 Příspěvek od pitris_1 »

\Tak jsem se konečně dostal na ten motor a mám prosbu , řetěz klika čerpadlo v pohodě, ale čerpadlo vačka teda zaaretování kliky mi dělá starost! Aretovací kolík se strká místo snímače otáček nebo pod je tam ještě jedna menší??? A v jaké poloze je první píst při zaaretované klice?? Našel jsem ještě rysku na řemenici a na prsou , ale to mi vůbec pak nesedí klika Nenašel jsem na setrváku žadný otvor co by do něj pasoval aret. kolík takže moc prosím zkušené borce o polopatické vysvětlení
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#49 Příspěvek od troutny »

pitris píše:\Tak jsem se konečně dostal na ten motor a mám prosbu , řetěz klika čerpadlo v pohodě, ale čerpadlo vačka teda zaaretování kliky mi dělá starost! Aretovací kolík se strká místo snímače otáček nebo pod je tam ještě jedna menší??? A v jaké poloze je první píst při zaaretované klice?? Našel jsem ještě rysku na řemenici a na prsou , ale to mi vůbec pak nesedí klika Nenašel jsem na setrváku žadný otvor co by do něj pasoval aret. kolík takže moc prosím zkušené borce o polopatické vysvětlení




Kolík se dává pod to čidlo otáček,vytáhneš takovou zátku a strčíš tam kolík.Píst 1 a 6 válce je v HU.
Kolík má na konci Ø 8mm a ten zastrčíš přímo do setrváku,jinak Ø samotného těla trnu je 11.8mm kterým drží v bloku motoru.
pitris_1
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: sob 13.12.2008 01:00
Bydliště: Cheb

#50 Příspěvek od pitris_1 »

troutny píše:
pitris píše:\Tak jsem se konečně dostal na ten motor a mám prosbu , řetěz klika čerpadlo v pohodě, ale čerpadlo vačka teda zaaretování kliky mi dělá starost! Aretovací kolík se strká místo snímače otáček nebo pod je tam ještě jedna menší??? A v jaké poloze je první píst při zaaretované klice?? Našel jsem ještě rysku na řemenici a na prsou , ale to mi vůbec pak nesedí klika Nenašel jsem na setrváku žadný otvor co by do něj pasoval aret. kolík takže moc prosím zkušené borce o polopatické vysvětlení




Kolík se dává pod to čidlo otáček,vytáhneš takovou zátku a strčíš tam kolík.Píst 1 a 6 válce je v HU.
Kolík má na konci Ø 8mm a ten zastrčíš přímo do setrváku,jinak Ø samotného těla trnu je 11.8mm kterým drží v bloku motoru.
Díky už jsem to našel s Tvojí pomocí jsem si to myslel ale klamal mě VIVID tam se to jevilo jako kolík bez toho zůžení na konci , Tak ještě jednou díky
pitris_1
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: sob 13.12.2008 01:00
Bydliště: Cheb

#51 Příspěvek od pitris_1 »

Chlapci mám dotaz , dá se vyměnit klika bez sundání hlavy na tds???, jde mi hlavně o přední prsa????díky
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#52 Příspěvek od tds »

Dá! Stejně jak rozvody :-)
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

#53 Příspěvek od Don »

take se zeptam na kolik tak vyjde vymena komlet rozvodu (retezu a vseho dalsiho) na 523iA?
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#54 Příspěvek od radokrno »

tak mám takovej dojem že mi začal chrastit řetěz který je od čerpadla ke klice.
pod víkem mám na řetězu taky drobnou vůli.
můj dotaz- co je potřeba pro výměnu řetězů udělat.Chtěl bych znát postup než to někam povezu.co sehnat?řetězy a..?díky moc
dělá mi to po ohřátí motoru?můžu s tim eště chvilku jezdit.
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#55 Příspěvek od radokrno »

E-34 TDS
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#56 Příspěvek od ThatsMe »

Radši to neodkládej, mně TDS skočilo. Naštěstí o zub, tak se nepotkalo.
Já jsem kupoval řetězy, všechny lišty, napínák, kolečko jen na kliku, pero, vše z Renocaru myslím ani ne za 6000. Kup i těsnění pod prsa a gufero kliky. A pak už jen 2 dny dovolené. :) Není to nějak složité, ale docela drbačka.
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#57 Příspěvek od Perunwit »

Nemáte někdo někde záznam toho "chrastění" řetězu k poslechu, pokuku? Nebo normální zvuk M50 bez laďáku? Všude maj všichni tjunink, normální auto abys pohledal, všem to řve, jak týgr.
Mám 525i chvíli a ten zvuk, takový tatatatatata.....syčivý, furt dokola, co jde jakoby zespoda auta jak na volnoběh, tak za jízdy, mi na 4ventilu a 6ti válci přijde takovej jakoby nepatřičnej, spíš tak na Barkas :-)). Diagnostika nehlásí vůbec nic, prý absolůto olrajt. Výfuk je komplet novej od svodů po konec. Kámoš tvrdí, že to je normální zvuk motoru. Motor se občas při vyšlápnutí spojky jakoby oklepe a kovově zarachtá. Svíčky nové, visco nová, vzduch. filtr nový.
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#58 Příspěvek od radokrno »

a co je potřeba sundat?
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#59 Příspěvek od ThatsMe »

Chladič, všechno s řemenicí, olejovou vanu, ventildekl a nakonec prsa.
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#60 Příspěvek od radokrno »

dík
Odpovědět