Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Servisní náročnost E39 523 (tlumiče, ramena a td)

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
venturi
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 14.09.2008 00:00

#1 Příspěvek od venturi »

Ahoj,

zvažuji koupi E39 523i http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... -3/9113320

Prosím poradíte mi jak je tenhle kousek servisně náročný a co mě asi čeká?
- při kolika km se asi mění tlumiče a ramena a kolik to stojí
- je velký problém zamlžené svetlomety
- na co bych si měl dát bacha

(auto by bylo max na 3 roky a 40 Tis Km)

Předem děkuji
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#2 Příspěvek od soukupadam »

tlumiče 2000 kus
ramena sada předek top kvalita 10 000

tlumiče máš asi na 90 000 km a ramena podle silnice a kvality 10-50 000 km,

dej si bacha na chlazení , jestli funguje sahara, visco vrtule, jestli nic neteče, a samozřejmě věci jako motor, převodovka jestli nedělá nic divný zvuky. jo a eště klima ta může bejt taky drahá
venturi
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 14.09.2008 00:00

#3 Příspěvek od venturi »

Dík za info to jsem přesně potřeboval.

prosém tě co je sahara


soukupadam píše:tlumiče 2000 kus
ramena sada předek top kvalita 10 000

tlumiče máš asi na 90 000 km a ramena podle silnice a kvality 10-50 000 km,

dej si bacha na chlazení , jestli funguje sahara, visco vrtule, jestli nic neteče, a samozřejmě věci jako motor, převodovka jestli nedělá nic divný zvuky. jo a eště klima ta může bejt taky drahá
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#4 Příspěvek od soukupadam »

Sahara (pusher fan) je elektrický větrák hned za nárazníkem, často odchází, pokud nefunguje auto se přehřívá, může být i nefunkční klima, a může to odnést chladič (z vlastní zkušenosti). někdy se dá opravit výměnou odporů (1200 kč)- odpory jsou u modelů před FL přesně nevím rok kdy se začaly dávat verze s pulzní modulací otáček, někdy je komplet KO
aristoloser
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 07.04.2008 00:00
Bydliště: u phy

#5 Příspěvek od aristoloser »

světla koupíš nový od depa i s kroužkama za 6tisíc,jestli neni měněnej ježek/regulace topení/,tak 1500,separátor oleje na 90 % taky-1500,benzínovej filtr 800 ,jinak je to nákladově běžný,pokud nekoupíš auto,který furt vařilo,/jako já/a nebudeš muset řešit těsnění pod hlavou/12000/,tak i celkem "držák",držim palce 8)
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Brátn Moderátor »

venturi píše:Ahoj,

zvažuji koupi E39 523i http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... -3/9113320

Prosím poradíte mi jak je tenhle kousek servisně náročný a co mě asi čeká?
- při kolika km se asi mění tlumiče a ramena a kolik to stojí
- je velký problém zamlžené svetlomety
- na co bych si měl dát bacha

(auto by bylo max na 3 roky a 40 Tis Km)

Předem děkuji


posílal jsem ti soukromou zprávu :wink:
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od aDAm_2 »

trošku mimo ale proč má tady tento manuál na tom odkazu nahoře pod plynovým pedálem kick down? nebo to je jen nějaká zarážka?
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#8 Příspěvek od weNTyll »

To je doraz, ale obecne ma kazdy motor rezim "plny kotel" kdy pri maximalnim otevreni klapky motor (manual i automat) jede bez lambda regulace na mirne bohatsi smes. Automaticka prevodovka samozrejme zaroven dostava informaci k podrazeni na vhodnejsi kvalt.
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#9 Příspěvek od weNTyll »

BTW za tu cenu by to auto melo byt v rozumnem stavu bez vyraznych investic cehokoliv.
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#10 Příspěvek od magorcondoria »

Nějakej prasák tam dal "supr" koncovku.Možná tuzik výfuku?
davcer
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: pon 12.05.2003 00:00

#11 Příspěvek od davcer »

vubec nechci zneverohodnovat vyse popsane prispevky. Jen popisuji svoji vlastni zkusenost. mam sic e46 330i, ale nebude to myslim zas tak jine. Tlumice jsem vymenil v cca 120 000 a ramena jedno leve predni a pretesneni cele zadni napravy cca 170 000 a to ty ramena byli origo z vyroby. Ted mam cca 220 000, tlumice zatim drzi a netecou. a ramena zatim bez vule, ale asi preventivne dam i to prave predni.
jak psal kolega, hrozne moc zalezi kde jezdis a jak. Nekdy klickuju mezi kanalama jak blazen abych zadnej nevzal, a retardery prejizdim v minimalni rychlosti. myslim ze ty ramena vydrzi daleko vic nez tech padesat. Ale pomalu ti to vadne a cejtis ze uz by bylo lepsi vymenit. Ale jezdit se da v poho. jinak jsem daval v tech cca 170 000 nove rizeni, protoze tak trojka s em podvozkem dostavala fakt zahul...
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od milo »

aDAm píše:trošku mimo ale proč má tady tento manuál na tom odkazu nahoře pod plynovým pedálem kick down? nebo to je jen nějaká zarážka?


je to pouze mechanicky doraz a neni v nem zadny spinac
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#13 Příspěvek od libovka »

[quote="soukupadam"]tlumiče 2000 kus
ramena sada předek top kvalita 10 000

Na ty ceny si přišel jak?Tlumič na E39 za 2000 ???Nejlevnější tlumič je snad od firmy Gabriel,ale ten bych nedal na auto ani největšímu nepříteli.
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#14 Příspěvek od weNTyll »

Treba Meyle tlumice mi prijdou rozumny kompromis cena vs. kvalita. Sachs bude lepsi, ale stejne tak ustupuju od Loemferder dilu podvozku, protoze uz to neni to co driv, jenom cena se drzi.

Daji se sehnat rozumne alternativy, ale ne v Kelly nebo Elitu. Pokud jsou ty cesty u nas v takovem stavu jakem jsou tak odchazi vsechno nechutne rychle.

Co na to vy ostatni E39kari?
iveco26
Registrovaný
Příspěvky: 81
Registrován: ned 17.08.2008 00:00
Bydliště: bruntal

#15 Příspěvek od iveco26 »

přední náprava z německa za 3800,- i spoštou od ATP
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#16 Příspěvek od weNTyll »

Jj, na dily od ATP slysim zatim jenom pozitivni reakce.
JAY_JAY
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: pát 20.03.2009 01:00
Bydliště: Nekde ve Strasnicich v Praglu

#17 Příspěvek od JAY_JAY »

iveco26 píše:přední náprava z německa za 3800,- i spoštou od ATP


svata pravda. taky sem to kupoval a zatim si nestezuju. i kdybych to musel za rok kupovat znova, tak se to vyplati
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#18 Příspěvek od bibikuba »

weNTyll píše:Treba Meyle tlumice mi prijdou rozumny kompromis cena vs. kvalita. Sachs bude lepsi, ale stejne tak ustupuju od Loemferder dilu podvozku, protoze uz to neni to co driv, jenom cena se drzi.

Daji se sehnat rozumne alternativy, ale ne v Kelly nebo Elitu. Pokud jsou ty cesty u nas v takovem stavu jakem jsou tak odchazi vsechno nechutne rychle.

Co na to vy ostatni E39kari?
jjj,díly to je utrpení-sere mě když najdu ve spojkové sadě LUK čínské spojkové ložisko :evil: Ted jsem koukal že i Eli t už nabízí autodíly Starline-je to hnus ale je to tím že každý se snaží ušetřit a ty díly prostě kupuje..Myslím že ani orig.díl už nevydrží jako kdysi-kvalita se ztratila a je to jen o penězích-bohužel....Docela mě ale taky zajímá ta německá ATP :wink:
Odpovědět