Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e39 540i seřízení vůle v řízení

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#1 Příspěvek od maxmin »

Ahoj, koupil jsem 540iA touring 1998, které má vůli v řízení. Vůle je přímo ve steering boxu (nevím jak to nazvat česky), můžete ji vidět na tomto videu:
http://www.youtube.com/watch?v=8yVMQXhH2JY

Na netu jsem se dočetl, že u e34 byl nějaký šroub na seřízení vůle, ale o e39 jsem nic nenašel. Můžete mi někdo poradit? Případně kde dělají nějaký repas, nebo tak něco? Jinak je přední náprava bez vůle, vše nutné bylo vyměněno.
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2290
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od noname »

Ahoj, před časem jsem řešil stejný problém i já. Jelikož auto bylo na předku rozhádané, že se stím pomalu nedalo bezpečně jezdit... a přitom se zdálo být vše ok, krom teda vůle v převodce. Vůle jako taková z převodky odstranit pouhým dotažením šroubu nejde uplně, pouze se zvýší odpor na převodech a tím i trošku ztuhne řízení. Problém jsem odstraňoval komplexně, tj: nutná výměna silentbloků na podelných ramenech a na geometrii jsem přidal na sbíhavosti (povolené maximum). Rozdíl je obrovský... Ze zvědavosti se v zimě chystám převodku rozhodit a pozjišťovat, co by sa dalo zrepasovat. Ještě k dotažení převodky, pro lepší přístup sundej altík (nakresli si rozvod řemenu) a shora převodky je imbusový červík zakontrovaný maticí, (velikosti už nevím) povol matici a imbusem dotáhni cca o půl otáčky, po té zakontruj a zkus zatočit volantem (auto ve vzduchu) musíš cítit odpor, ale nesmí to jít zase uplně ztuha.
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#3 Příspěvek od maxmin »

Ahoj, díky moc za info. Během zítřka až středy se to pokusím dotáhnout. Kromě té převodky by mělo být vyměněno už snad komplet řízení, jsou tam nová táhla i silentbloky ramen, tak snad to bude ok, nebo alespoň trochu lepší. Mimochodem zdá se mi, že má ta 540 úplně jiný převod řízení než 530D co jsem měl před tím. (musím mnohem více točit volantem), je to možné, nebo jen pocit?
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou
Klubové ID: 4004

#4 Příspěvek od weNTyll »

Nezda se ti to, V8 maji v podstate uplne jinou predni napravu, vcetne rizeni.
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#5 Příspěvek od maxmin »

No, mohli dát do silnějšího auta aspoň ostřejší převod a ne naopak, mamlasi...
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou
Klubové ID: 4004

#6 Příspěvek od weNTyll »

To dotahovani rizeni obecne je problem hlavne z toho duvodu, ze opotrebeni neni rovnomerne po celem prevodu. Bacha na prvotni nadseni, v jednom miste se omezi vakl a jinde s tim uz ani nejde pohnout.
Odpovědět