Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 - intenzita přívodu vzduchu do interiéru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Piotr
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 22.08.2009 00:00

#1 Příspěvek od Piotr »

Zdravím všechny, mám dotaz ohledně správné funkčnosti přívodu vzduchu do interiéru u E39 rv.01. Pokud totiž jedu větší rychlostí např. po dálnici a nemám na klima zapnutý vnitřní okruh, intenzita foukání nelze regulovat (nebo spíš utlumit) a frčí to stále v určité intenzitě pod náporem vzduchu zvenku. To by mi samo o sobě zase tolik nevadilo, pokud zrovna nejde klimatizace, která fučí studený vzduch leckdy na můj vkus až moc. Pokud sepnu vnitřní okruh, regulace funguje a nic ji nevyrušuje, respektive lze foukat jen tak pomálu. Samozřejmě celkovým vypnutím přívodu vzduchu zastavím taktéž. V normálních rychlostech, kde není takový nápor vzduchu je vše jak má být. No a dostávám se konečně k otázce, je v přívodu vzduchu do interiéru něco, nejaký díl nebo součást, která by měla tohle omezovat ? Něco co si má poradit s náporem vzduchu zvenčí? Díky
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2214
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#2 Příspěvek od soukupadam »

vzduch jde přes filtry a jestli je tam máš a nejsou děravý tak přes ně se náporem nedostane vůbec nic, vzduch se nasává podtlakem kterej vytváří větrák přívodu vzduchu do interiéru, kterej je až za filtrama
Piotr
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 22.08.2009 00:00

#3 Příspěvek od Piotr »

Filtry mám OK, tak si nějak nedovedu vysvětlit proč se to nedá při velké rychlosti zregulovat nebo teda konkrétně utlumit. Jednoduše popsáno - když například stáhnu klima jen na jednu čárku (intenzitu), fučí to úplně stejně jako když jich tam budu mít třeba 5 a jak jsem psal jde mi jen o to cestování po dálnici se zapnutou klima, při normálních rychlostech je to OK a funguje to jak má. Je to sice taková drobnost, ale zajímalo by mě to, každopádně díky za předešlou odpověď.
xdentist
Registrovaný
Příspěvky: 721
Registrován: stř 20.04.2005 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1473
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od xdentist »

Děje se mi to samé, filtry nové a vše v top stavu. Tak nevím zda je to chyba nebo "nedořešenost" z výroby. Dlužno dodat že to není nějaký extra vichr, ale prostě od určitého stupně ať ztlumím ventilátor jak chci (krom celkového vypnutí), foukání se už netlumí a fouká stále stejně (a intenzita se pak snižuje se zpomalováním vozu). Ale co se týče klimy, mám zato že když klimu zapnu, automaticky se uzavře klapka pro vnitřní okruh aby se ochlazoval pouze vnitřní vzduch stále dokola, možná se ale mýlím.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Brátn Moderátor »

hoši budete se divit, ale mě tohle dělalo přesně to co by jste nečekali a je to mrcha ježek :wink:
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2214
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#6 Příspěvek od soukupadam »

Bratn píše:hoši budete se divit, ale mě tohle dělalo přesně to co by jste nečekali a je to mrcha ježek :wink:
já si to myslel, ale nedávalo mi to moc smysl, co ten ježek vlastně všechno řídí?
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od milo »

99% jezek ;) jedno procento nechavam na klapky servomotoru, to se da overit na diagnostice.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Brátn Moderátor »

soukupadam píše:
Bratn píše:hoši budete se divit, ale mě tohle dělalo přesně to co by jste nečekali a je to mrcha ježek :wink:
já si to myslel, ale nedávalo mi to moc smysl, co ten ježek vlastně všechno řídí?
to ví jen on sám a pár techniků v BMW, kteří ho vynalezli a poté se všichni zbláznili
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Piotr
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 22.08.2009 00:00

#9 Příspěvek od Piotr »

8O :lol: mazec !
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2214
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#10 Příspěvek od soukupadam »

mě to zase dělá to, že musim mít topení na max teplotu aby to začlo topit. předpokládam že taky ježek?
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Brátn Moderátor »

ne to budou buď čidla teploty a nebo ventily topení
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2214
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#12 Příspěvek od soukupadam »

ale dělá to jenom když mam nastavený manuální ovládání. kdyz mam "AUTO" tak to topí i na míň, je to vůbec možný?
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od milo »

soukupadam píše:mě to zase dělá to, že musim mít topení na max teplotu aby to začlo topit. předpokládam že taky ježek?
to je pridreny ventilatorek v panelu klimatizace, ktery nasava vzduch z interieru na teplotni cidlo, mam stejny problem a uz jsem ho tady resil. jednou za cas jsem ho prostriknul a fungovalo to. ted uz se netoci ale temer vubec a blbne to uplne. prostriknuti pomuze tak na den. koupit novy se neda, ani od vyrobce. pokusim se zmerit na nem napeti a prebastlim tam nejaky jiny.
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2214
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#14 Příspěvek od soukupadam »

milo píše:
soukupadam píše:mě to zase dělá to, že musim mít topení na max teplotu aby to začlo topit. předpokládam že taky ježek?
to je pridreny ventilatorek v panelu klimatizace, ktery nasava vzduch z interieru na teplotni cidlo, mam stejny problem a uz jsem ho tady resil. jednou za cas jsem ho prostriknul a fungovalo to. ted uz se netoci ale temer vubec a blbne to uplne. prostriknuti pomuze tak na den. koupit novy se neda, ani od vyrobce. pokusim se zmerit na nem napeti a prebastlim tam nejaky jiny.
kde ho najdu ? zkusim ho prostříknout. dík moc
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od milo »

v panelu klimatizace, vytahni ho opatrne ven (vypacit sroubovakem, ale at nic neposkrabes), odpoj vsechny konektory a rozeber. zbytecne nerozebirej cast s tlacitkama, je to opruz poskladat zpet ;)

ventilator je pripajen na desce v panelu klimatizace, ze to nejaky 35-40mm axial od firmy papst. bohuzel firma papst jej na zakazku vyrabela pro bmw a nedodava jej. stejny problem maji majitele nekterych mercedesu a opelu :roll: fouka vzduch z interieru na cidlo a kdyz se zacne ventilator pridirat, ohrivaji to cidlo soucastky z panelu klimatizace. nasledne si auto mysli ze je v interieru teplo a prestava topit. pripadne pri zapnute klimatizaci chladi a chladi

profouknuti je ale tezce docasna zalezitost :-(
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk
Klubové ID: 775

#16 Příspěvek od jurasis »

Nějak na původní dotaz nepadlo, odkud to fouká neregulovaně...
V případě JEN středních průduchů, při manuálním nastavení na studeno, vzduch nejde přes ventilátor, ale jen náporově...
V případě, že všude, pak opravdu není co řešit... :-)
Ježek je jen předřadný odpor ventilátoru, výkonový, tedy nevyzpytatelné poruchy jsou normální... Teplo je v elektronice sviňa, součástky si pak dělají, co chtějí... :lol:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Odpovědět