Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Výměna oleje e39 530d
Tak jsem se dnes dobře vyspal, a protože bylo hezky, rozhodl jsem se vyměnit olej na své 530d včetně olejovýho separátoru. Protože mám M-tech podvozek, tak se k tomu výpušťáku při nejlepší vůli nedostanu. Takže hezky auto na nájezdy, odkrytovat spodek, vypustit olej do vaničky, pak stoupnou na štokrle a povolit víčko filtru. 36-ku nástrčák nemám, tak přišel ke slovu francouzák (myslím tím klíč
) a tady začala prdel. Víčko bylo od minulýho majitele zřejmě načatý a zřejmě ani nenamazal těsnící kroužek, tak jsem to prostě a jednoduše urval
. Teď by mě zajímalo, jak tu svini povolit, poraďte prosím.
-
starML
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2456
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Samozřejmě, že lepší je, aby ty šrouby byly více na obvodu, aby byla větší páka. Podle mne se olej ve filtru čistí (proudí) zvenku do středu, tam je i snímač tlaku. Takže pokud Ti něco spadne dolů, zůstane to před filtrem a po otevření to najdeš. Jak to tam vypadá najdeš tadyArtax píše:Kde mám ale vrtat, aby nešel bordel z vrtání pak do oleje?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
Ale nespadne tam skoro nic, musíš vrtat opatrně, pomalu a moc netlačit. Napřed začni vrtáčkem 1,5mm, špony Ti půjdou ven, to se neboj. Nevím, kolik je ta tloušťka víčka, ale 4cm by mohly na šrouby nebo kolíky stačit. Prostě nemusíš úplně zkrz. Potom díry zvětšíš na vhodný šroub nebo kolík. Dokonce ten kolík (nebo menší šroub) se jeví vhodnější, aby jsi nemusel řezat závit, to už by něco dolů spadnout mohlo. Ale ten kolík musí mít nahoře hlavičku (=šroub už bez závitu), aby Ti nespadl dolů. I samořezný šroub (vrut) by mohl stačit, ale to zase moc nesnáší páčení, které budeš potřebovat.
doprava (v smere sipky) utahujes a dolava, proti smeru povolujes
neviem ktory soudruh z ndr urobil chybu, ale bol to statny chuj, ze vymyslel dutu srubu, na e36 je ten plast uplne plny a tym padom aj ja som si odfajcil tu srubu pri vymene. zobral som kladivo, rozbil otvor a tak nasledne to odtocil (tupy predmet som vopchal do tej vybitej diery a mlatil som po nom kladivom), 17 euro som uz videl a to bola posledna prekazka aby som jazdil s autom po tom, co mi chciplo turbo a ja som ho musel repasnut.
neviem ktory soudruh z ndr urobil chybu, ale bol to statny chuj, ze vymyslel dutu srubu, na e36 je ten plast uplne plny a tym padom aj ja som si odfajcil tu srubu pri vymene. zobral som kladivo, rozbil otvor a tak nasledne to odtocil (tupy predmet som vopchal do tej vybitej diery a mlatil som po nom kladivom), 17 euro som uz videl a to bola posledna prekazka aby som jazdil s autom po tom, co mi chciplo turbo a ja som ho musel repasnut.
Tak s tím chujem statným fakt souhlasímjararak píše:doprava (v smere sipky) utahujes a dolava, proti smeru povolujes
neviem ktory soudruh z ndr urobil chybu, ale bol to statny chuj, ze vymyslel dutu srubu, na e36 je ten plast uplne plny a tym padom aj ja som si odfajcil tu srubu pri vymene. zobral som kladivo, rozbil otvor a tak nasledne to odtocil (tupy predmet som vopchal do tej vybitej diery a mlatil som po nom kladivom), 17 euro som uz videl a to bola posledna prekazka aby som jazdil s autom po tom, co mi chciplo turbo a ja som ho musel repasnut.

