Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E34 - Neresitelny problem s kmitanim volantu/kol

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
DWXak
Registrovaný
Příspěvky: 1162
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov
Klubové ID: 2927

#1 Příspěvek od DWXak »

Zdravim, uz jsem tu o tomhle jednou psal kdyz to zaclo delat. Problem stale pretrvava tak to zkusim cely popsat.

Mame bmw e34 525tds rv 93, na tom 18" kola s 35mm rozsirovacima podlozkama, jinak by se tam nevesli. Kdyz auto jede, neni zadnej problem do doby, nez se prekroci 75-80kmh rychlost, pak to rozklepe cely auto, volant, kdyz vystrcim hlavu z okna, neskutecne kmitaj i kola. Kola jsou 150x vyvazeny, brzdove kotouce o kterych jsme mysleli ze to delaj jsou novy, pri brzdeni nekopou do pedalu ani na volantu nic neni cejtit. Cela predni naprava je vymenena z auta, ktere to nedelalo, ale problem je porad stejnej a furt pri stejne rychlosti. Napadlo nas ulozeni spodniho ramene, kdyz se koupili nove silentbloky, za par hodin byly zas na vyhozeni ale cim je to zapricineny ?
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#2 Příspěvek od radokrno »

a zkoušel jsi tam dát zimáky,,s klasickým rozměrem,jiný pneu od někoho půjčený komu to nedělá,??
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#3 Příspěvek od beny-maser »

a s origo plecháčema to nedělá?Podle toho jak jsi to popsal to tipuju na dvě možnosti :
1. kola nebo podložky nejsou přesně na středu náboje
2. vůle v čepech řízení min. jeden bude špatný (zvednout a rukou zkusit)
oboje vlastní zkušenost žádná teorie
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#4 Příspěvek od radokrno »

a když tuhle rychlost projedeš třeba na kilo a pak brzdíš přes tu rychlost 75-80 kmitá to?nebo to ty kotouče držej ...
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#5 Příspěvek od beny-maser »

aaa už jsem tu dva se stejnejma hláškama :D
DWXak
Registrovaný
Příspěvky: 1162
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov
Klubové ID: 2927

#6 Příspěvek od DWXak »

Na klasickejch 15" zimakach to dela taky ale znatelne min, podle me ty kola s podlozkama akorat ten efekt znasobi. Kdyz se pres to klepani rozjedu na cca 100-110 tak to ustane, ale jakmile dobrzduju zas pres tech 80 tak to zacne znovu klepat
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#7 Příspěvek od radokrno »

DOBRZDUJEŠ MOTOREM,ALE PŘES BRZDU TI TO CHVĚNÍ PŘESTANE,A CHYBA BUDE NĚKDE NA NÁPRAVĚ, TIPNUL BYCH TLUMIČE A ULOŽENÍ.
34 náchylná na předek... NEMYSLI SI I MĚ TO KMITÁ,A JDU PO TOM STEJNĚ JAK TY U MĚ TO DĚLAJ KOLA PÁČ NA ZIMÁKÁCH TO NEDĚLÁ,ALE PODLE MÝHO TOMU MOC NEPŘIDÁVAJÍ STARÝ TLUMIČEA ULOŽENÍ..ZBYTEK JE NOVEJ,NAVÍC NOVÝ GUMY A TY TO MŮŽOU TAKY ROZKMITAT,MÁM TAM TOTIŽ 225 NA 50 A TO 34 NENABÍZÍ -MYSLÍM,,ZA DALŠÍ POTŘEBUJU GEOMETRII ALE MUSIM POČKAT NA ZIMU PONĚVADŽ U NÁS V HUMPOLCI NEMAJ NÁSTROJ KTERÝ TO ZACHYTÍ ZA DISK..

:evil:
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#8 Příspěvek od radokrno »

beny-maser píše:aaa už jsem tu dva se stejnejma hláškama :D
jj 8)
DestinyE34
Registrovaný
Příspěvky: 278
Registrován: úte 06.10.2009 00:00

#9 Příspěvek od DestinyE34 »

jen nápad, jsi si jistý předkem? mě nedávno začaly kopat kotouče vzadu,ale tak blbě že to třese celým autem a vypadalo to spíš na předek,asi bude volný i silenblok na zadní nápravě. A jinak se přikláním na názor,že jde o uložení tlumiče,teď jsem to měl na Felicii.
DWXak
Registrovaný
Příspěvky: 1162
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov
Klubové ID: 2927

#10 Příspěvek od DWXak »

No kdyz v ty rychlosti vykouknu z okna tak vidim ty kola jak kmitaj, takze zadek to podle me delat nebude... V patek prijdou novy podlozky, vymenime to a uvidime jestli se to zmirni nebo ne
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#11 Příspěvek od beny-maser »

tohle je vůle v řízení zvendni jedno kolo a zkus si s ním zahýbat a potom zvedni druhou stranu a postup opakuj,u zvedlého auta celého to není tak poznat jako když zvedneš na heveru jen jedno, protože to druhé ti pěkně drží na zemi, můj typ je čep řízení na venkovní straně.Geometrie to není. Menší možnost ramena totál v p.
DWXak
Registrovaný
Příspěvky: 1162
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov
Klubové ID: 2927

#12 Příspěvek od DWXak »

Geometrie je nova, takze to jsme vyloucili hned. Ale prijde mi divny ze by neco spojeneho s rizenim spustilo takovej msakr, kterej to s tim autem pri ty 80kmh rychlosti dela
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#13 Příspěvek od beny-maser »

DWXak píše:Geometrie je nova, takze to jsme vyloucili hned. Ale prijde mi divny ze by neco spojeneho s rizenim spustilo takovej msakr, kterej to s tim autem pri ty 80kmh rychlosti dela
je to v řízení, když to zvedneš uvidíš. Stopro je tam vůle, na 95%na táhlech řízení a na ten zbytek je na totálku ramene.
fik001 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 84
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: Teplice
Klubové ID: 4002

#14 Příspěvek od fik001 Člen Klubu »

Přesně to samý mi dělala E34 2,5tds.Povyměnil jsem vše na obou nápravách.G.O.celýho podvozku a pořád stejný.A až když jsem ze zoufalství koupil origo kotouče a desky najednou byl klid.Podotýkám kola 17¨ pneu 235/40/17 v zadu 255/35/17.po tom hle zákroku byl klid než jsem ji s lítostí prodal.
DWXak
Registrovaný
Příspěvky: 1162
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov
Klubové ID: 2927

#15 Příspěvek od DWXak »

A pri brzdeni ti to do pedalu kopalo nebo ne? Protoze tady to brzdi krasne, takze to podle vseho na brzdy nevypada
pazda
Registrovaný
Příspěvky: 3778
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Brno - Kénig
Klubové ID: 1432
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od pazda »

mel jsem podobny problem. Udelana kompletni GO predni napravy, ramena, tycky rizeni, kosti stabiku, ulozeni stabiku, pruziny, tlumice..... atd. atd. a kmitani ustalo
DWXak
Registrovaný
Příspěvky: 1162
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov
Klubové ID: 2927

#17 Příspěvek od DWXak »

Tak odedneska kmitani vyreseno, koupili se nove rozsirovaci podlozky a jede jako vino :)
fik001 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 84
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: Teplice
Klubové ID: 4002

#18 Příspěvek od fik001 Člen Klubu »

No do pedálu ani ťuk jen prebehová rychlost mezi 80 a 60km/h.Jinak dobrý.když jsem dal zimáky taky to dělalo ale podstatně míň.Jak jsem psal vyměnil jsem všechno.na technický jsem to zkoušel s předkem cloumat na všechny strany a vše O.K.Potom už mi nezbývalo nic jinýho než nový kotouče i když jsem tam měl z druhovýroby asi10000km nový i desky.Koupil jsem vše origo a z kebule bylo zase BMW který krásně jezdilo až mi bylo líto ho prodat.
jajo
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: pát 12.09.2008 00:00

#19 Příspěvek od jajo »

měl jsem podobný problém,525r.89, přes stk prošlo bez problému a tak jsem se osmelil a řekl že po přejetí nerovnosti se řízení rozkmitá , musím spomalit a pak se to stabilizuje. technik znovu vlezl pod auto, nic nemohl najít a pak zjistil že je povolena matice na tyči řízení , byl to klíč kolem 30, utahoval to při natočených kolech a říkal, že s podobnou závadou se ještě nestkal. Od te doby OK.
Odpovědět