Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e60,e61 530d klapky sání

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#1 Příspěvek od micko525 »

Ahoj,jakej máte názor na odstranění klapek v sání?Nerad bych aby se mi stala nepříjmená věc že se mi urvou a motor bude K.O. Nebylo by lepší je jen vyčistit?
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Jendix »

micko525 píše:Ahoj,jakej máte názor na odstranění klapek v sání?Nerad bych aby se mi stala nepříjmená věc že se mi urvou a motor bude K.O. Nebylo by lepší je jen vyčistit?


Já měnil celý sání za nový, bylo to na radu automechanika, původně jsem taky zvažoval pouze odstranění.

K tomu odstranění, na jednom německým foru jsem se dočet, že auto po odstranění čas od času cukalo. Jo a jinak, někde se tu vyskytuje docela pěknej návod jak je odstranit, v PDF. Večír se kouknu doma, možná ho najdu.
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#3 Příspěvek od jararak »

podla rocnika

moja e39 530d ich napriklad nema a kedze je to ten isty motor, teoreticky bud pouzit to sanie, alebo potom to ultra nove co sa pouzivalo u poslednej generacie e6x 530d, tam bolo sanie bud znova bezklapkove, alebo tie osky boli asi 2x tak tluste
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#4 Příspěvek od micko525 »

Ten návod jak je odstranit mám.Jde mi o to,že když je odstranim aby mě to nedělalo nějaký problém,jako třeba to cukání atd.. Asi to nějdřív rozeberu a vyčistim a uvidí se pak
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#5 Příspěvek od m.deejay »

Já mám najeto 250tis a celý sání jsem nakonec koupil nový - dá se sehnat pod 9tis. Chtěl jsem to nejdřív taky odstranit, ale po několika konzultacích v servisech apod jsem řeši preventivní výměnu.
Ber to tak, že to sání tam prostě nějakou funkci má a že tam není pro srandu...neodborné úpravy se můžou u Bmw pěkně prodražit...tečka :)
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#6 Příspěvek od micko525 »

Proč si to řešil zrovna na 250tis. ? Nebo to byla jen prevence ?
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#7 Příspěvek od m.deejay »

micko525 píše:Proč si to řešil zrovna na 250tis. ? Nebo to byla jen prevence ?

Já koupil s 240tis najetýma km a jak jsem psal výše výměna sání byla jen kvůli dobrýmu pocitu - preventivně, na rady servisů bmw (nechci náhodou řešit jinej motor na výměnu)...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
gamers
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: čtv 05.08.2004 00:00
Bydliště: Ostrava

#8 Příspěvek od gamers »

Po konzultací s kolegou který děla v BMW prý nejčastěji ty BMW s kterýma se jezdí tak zvaně lažo plažo mají největší problém s lámáním klapek / větší usazovaní karbonu/
Ten co rad často protahuje má větší šancí že se to nestane klapky věčně otevřené na plno

Asi na tom něco bude :roll:
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#9 Příspěvek od m.deejay »

... s těma klapkama je to takový "strašák", ve finále se to stane třeba u 0,5 až 1% motorů, ale já zrovna nechci být mezi tím mizivým procentem...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Jendix »

když ono asi neni jenom problém to že se klapka může utrhnout..

u mě mechanik zjistitl že jsou klapky nejen zanesený a přituhlý, ale jejich uložení není těsný a protože u mě bylo např. načatý turbo, dostával se olej do sání.. prosakoval olej skrz klapky a zrovna pod jednou je relé hžavení, které díky oleji odešlo.. nehledě na to že tam byl únik vzduchu..

jinak jsem to slyšel taky, že auta který jezdí dálky a dálnice maji sání jako nový a s klapkama není problém, je to taky způsobený tím, že není tak často otevřený egr ventil, tím pádem se to celý nezasere karbonem a dehtem..
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Jendix »

m.deejay píše:... s těma klapkama je to takový "strašák", ve finále se to stane třeba u 0,5 až 1% motorů, ale já zrovna nechci být mezi tím mizivým procentem...


já třeba před měsícem 530D s utrhlou klapkou viděl.. a nebyl to hezkej pohled.. byla to e60, ale kilometry a stav auta nevim..

jinak když jsem koupil auto a zjištoval co a jak.. tak jsem si obvolal pár servisů co dělá převážně bmw, praha u nás v JČ apod. 3/4 lidí mi doporučilo vyměnit sání.. někteří řekli dokonce že jestli k nim auto dám, vyndat klapky si prostě nerisknou..
Marek-is
Registrovaný
Příspěvky: 2708
Registrován: úte 17.08.2004 00:00
Bydliště: Olomoucko:)

#12 Příspěvek od Marek-is »

taky je potřeba řict že se to týká pouze modelů tušim do 2005 pak už to v bmw pořešili líp...
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Jendix »

Marek-is píše:taky je potřeba řict že se to týká pouze modelů tušim do 2005 pak už to v bmw pořešili líp...


já mám 09/2005 a stejně tam ten problém byl.. mechanik mi řikal že prý problém částečně setrvává, klapky můžou zatuhnout i u novějších modelů.. co jsem ale slyšel, už je změněná konstrukce, snad když se klapka utrhne neletí to s osičkou.. nebo je to s osičkou jinak vyřešený..
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#14 Příspěvek od m.deejay »

Jendix píše:
Marek-is píše:taky je potřeba řict že se to týká pouze modelů tušim do 2005 pak už to v bmw pořešili líp...


já mám 09/2005 a stejně tam ten problém byl.. mechanik mi řikal že prý problém částečně setrvává, klapky můžou zatuhnout i u novějších modelů.. co jsem ale slyšel, už je změněná konstrukce, snad když se klapka utrhne neletí to s osičkou.. nebo je to s osičkou jinak vyřešený..


...tohle se už tady řešilo...ani v bmw mě nebyl nikdo schopen říct, odkdy přesně se dávala inovované sání, které už bylo v pořádku...rok 2005 se pouze údajně už mělo dávat - já mám 6/2005 a dle čísla sání tam bylo ještě to "staré"...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
Marek-is
Registrovaný
Příspěvky: 2708
Registrován: úte 17.08.2004 00:00
Bydliště: Olomoucko:)

#15 Příspěvek od Marek-is »

akorát vím že mám 07 a už je to to inovované
drfting
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: stř 12.05.2010 00:00
Bydliště: CZ

#16 Příspěvek od drfting »

...tu píšete že problém s klapkama, zanáší se karbonem, podtlak to neví a ukroutí to a motor vcucne

OK ! proč tedy nestačí to jen pořádne pročistit a promazat nečím kvalitním
Proč hned dávat nové za skoro 10táců ?
Může mi tu nekdo kdo s tím má praktickou zkušenost vysvětlit, proč to nestačí jako jen pořádne pročistit ?
To snad musí jít úplně v klidu ne a zase bude trvat nesmysl než se to zašpiní.

Díky
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#17 Příspěvek od bibikuba »

dá se poznat i podle ETK jestli tam ty klapky jsou??Já to ještě nezkoumal protože to jezdí ale taky pro klid bych byl v obraze 8O mám 530D rok 99 135kw a co jsem koukal do ETK tak na obr.žádný nejsou :? http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=40
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od jiriik »

Já ty klapky uřezal, zalepil díry po hřídelce po klapkách a už jsem najezdil 30 000km a vše uplně v pohodě :-)

E60 530d
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#19 Příspěvek od m.deejay »

jiriik píše:Já ty klapky uřezal, zalepil díry po hřídelce po klapkách a už jsem najezdil 30 000km a vše uplně v pohodě :-)

E60 530d


...to je taky řešení...a l e zůstalo ti tam pořád to staré sání, těsnění...ono taky občas praská i to sání a těsnění už taky pořádně netěsní...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#20 Příspěvek od m.deejay »

...staré sání - č. 11 61 7 790 701
...inovované - č 11 61 7 800 585

...takže sundej plast kryt motoru a podívej se na č dílu (bílá samolepka) a budeš vědět jakej typ tam je...já mám rok 6/2005 a mám tam ještě to staré - vlastně už ne, protože jsem ho preventivně vyměnil za nové... :)
Přílohy
sani.jpg
sani.jpg (127.52 KiB) Zobrazeno 181 x
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
Odpovědět