Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e60,e61 530d klapky sání
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
micko525 píše:Ahoj,jakej máte názor na odstranění klapek v sání?Nerad bych aby se mi stala nepříjmená věc že se mi urvou a motor bude K.O. Nebylo by lepší je jen vyčistit?
Já měnil celý sání za nový, bylo to na radu automechanika, původně jsem taky zvažoval pouze odstranění.
K tomu odstranění, na jednom německým foru jsem se dočet, že auto po odstranění čas od času cukalo. Jo a jinak, někde se tu vyskytuje docela pěknej návod jak je odstranit, v PDF. Večír se kouknu doma, možná ho najdu.
Já mám najeto 250tis a celý sání jsem nakonec koupil nový - dá se sehnat pod 9tis. Chtěl jsem to nejdřív taky odstranit, ale po několika konzultacích v servisech apod jsem řeši preventivní výměnu.
Ber to tak, že to sání tam prostě nějakou funkci má a že tam není pro srandu...neodborné úpravy se můžou u Bmw pěkně prodražit...tečka
Ber to tak, že to sání tam prostě nějakou funkci má a že tam není pro srandu...neodborné úpravy se můžou u Bmw pěkně prodražit...tečka

EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
micko525 píše:Proč si to řešil zrovna na 250tis. ? Nebo to byla jen prevence ?
Já koupil s 240tis najetýma km a jak jsem psal výše výměna sání byla jen kvůli dobrýmu pocitu - preventivně, na rady servisů bmw (nechci náhodou řešit jinej motor na výměnu)...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
když ono asi neni jenom problém to že se klapka může utrhnout..
u mě mechanik zjistitl že jsou klapky nejen zanesený a přituhlý, ale jejich uložení není těsný a protože u mě bylo např. načatý turbo, dostával se olej do sání.. prosakoval olej skrz klapky a zrovna pod jednou je relé hžavení, které díky oleji odešlo.. nehledě na to že tam byl únik vzduchu..
jinak jsem to slyšel taky, že auta který jezdí dálky a dálnice maji sání jako nový a s klapkama není problém, je to taky způsobený tím, že není tak často otevřený egr ventil, tím pádem se to celý nezasere karbonem a dehtem..
u mě mechanik zjistitl že jsou klapky nejen zanesený a přituhlý, ale jejich uložení není těsný a protože u mě bylo např. načatý turbo, dostával se olej do sání.. prosakoval olej skrz klapky a zrovna pod jednou je relé hžavení, které díky oleji odešlo.. nehledě na to že tam byl únik vzduchu..
jinak jsem to slyšel taky, že auta který jezdí dálky a dálnice maji sání jako nový a s klapkama není problém, je to taky způsobený tím, že není tak často otevřený egr ventil, tím pádem se to celý nezasere karbonem a dehtem..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
m.deejay píše:... s těma klapkama je to takový "strašák", ve finále se to stane třeba u 0,5 až 1% motorů, ale já zrovna nechci být mezi tím mizivým procentem...
já třeba před měsícem 530D s utrhlou klapkou viděl.. a nebyl to hezkej pohled.. byla to e60, ale kilometry a stav auta nevim..
jinak když jsem koupil auto a zjištoval co a jak.. tak jsem si obvolal pár servisů co dělá převážně bmw, praha u nás v JČ apod. 3/4 lidí mi doporučilo vyměnit sání.. někteří řekli dokonce že jestli k nim auto dám, vyndat klapky si prostě nerisknou..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
Marek-is píše:taky je potřeba řict že se to týká pouze modelů tušim do 2005 pak už to v bmw pořešili líp...
já mám 09/2005 a stejně tam ten problém byl.. mechanik mi řikal že prý problém částečně setrvává, klapky můžou zatuhnout i u novějších modelů.. co jsem ale slyšel, už je změněná konstrukce, snad když se klapka utrhne neletí to s osičkou.. nebo je to s osičkou jinak vyřešený..
Jendix píše:Marek-is píše:taky je potřeba řict že se to týká pouze modelů tušim do 2005 pak už to v bmw pořešili líp...
já mám 09/2005 a stejně tam ten problém byl.. mechanik mi řikal že prý problém částečně setrvává, klapky můžou zatuhnout i u novějších modelů.. co jsem ale slyšel, už je změněná konstrukce, snad když se klapka utrhne neletí to s osičkou.. nebo je to s osičkou jinak vyřešený..
...tohle se už tady řešilo...ani v bmw mě nebyl nikdo schopen říct, odkdy přesně se dávala inovované sání, které už bylo v pořádku...rok 2005 se pouze údajně už mělo dávat - já mám 6/2005 a dle čísla sání tam bylo ještě to "staré"...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
...tu píšete že problém s klapkama, zanáší se karbonem, podtlak to neví a ukroutí to a motor vcucne
OK ! proč tedy nestačí to jen pořádne pročistit a promazat nečím kvalitním
Proč hned dávat nové za skoro 10táců ?
Může mi tu nekdo kdo s tím má praktickou zkušenost vysvětlit, proč to nestačí jako jen pořádne pročistit ?
To snad musí jít úplně v klidu ne a zase bude trvat nesmysl než se to zašpiní.
Díky
OK ! proč tedy nestačí to jen pořádne pročistit a promazat nečím kvalitním
Proč hned dávat nové za skoro 10táců ?
Může mi tu nekdo kdo s tím má praktickou zkušenost vysvětlit, proč to nestačí jako jen pořádne pročistit ?
To snad musí jít úplně v klidu ne a zase bude trvat nesmysl než se to zašpiní.
Díky
dá se poznat i podle ETK jestli tam ty klapky jsou??Já to ještě nezkoumal protože to jezdí ale taky pro klid bych byl v obraze
mám 530D rok 99 135kw a co jsem koukal do ETK tak na obr.žádný nejsou
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=40


jiriik píše:Já ty klapky uřezal, zalepil díry po hřídelce po klapkách a už jsem najezdil 30 000km a vše uplně v pohodě
E60 530d
...to je taky řešení...a l e zůstalo ti tam pořád to staré sání, těsnění...ono taky občas praská i to sání a těsnění už taky pořádně netěsní...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
...staré sání - č. 11 61 7 790 701
...inovované - č 11 61 7 800 585
...takže sundej plast kryt motoru a podívej se na č dílu (bílá samolepka) a budeš vědět jakej typ tam je...já mám rok 6/2005 a mám tam ještě to staré - vlastně už ne, protože jsem ho preventivně vyměnil za nové...
...inovované - č 11 61 7 800 585
...takže sundej plast kryt motoru a podívej se na č dílu (bílá samolepka) a budeš vědět jakej typ tam je...já mám rok 6/2005 a mám tam ještě to staré - vlastně už ne, protože jsem ho preventivně vyměnil za nové...

- Přílohy
-
- sani.jpg (127.52 KiB) Zobrazeno 188 x
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i