Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E60 530D automat - cuknutí při cca 1800 otáčkách

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#1 Příspěvek od kubassszx »

Ahoj,

mám takovej divnej dotaz :

Když se rozjedu a auto mi zařadí dvojku tak zhruba okolo 1800 otáček se jako propadne výkon a auto cukne a pak to jede dál. Je to dobře vidět i na otáčkách motoru.

U ostatních rychlostí to nedělá a když si to řadím ručně tak tam dám dvojku přídávám plyn a ve stejném místě to samé a také pouze u dvojku.

Nevíte čím by to mělo být ? Bude to předpokládám asi něco s převodovkou ?!

Díkys Kubas
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#2 Příspěvek od kubassszx »

žádný nápad ?:(
mira333
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 09.03.2008 01:00

#3 Příspěvek od mira333 »

...jednoznacne je potreba vymenit olej a filtr v prevodovce...
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#4 Příspěvek od kubassszx »

mira333 píše:...jednoznacne je potreba vymenit olej a filtr v prevodovce...


ok děkuji ! a filtr je hned ve vaně nebo tam v tom prostoru ? Asi jo vid, jinak není kam jinam dat :)

Fakt to dělá tohle ? No i když je pravda auto ma najeto skoro 200tis. a počítám, že to nikdo neměnil takže proč ne - zkusím to.
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#5 Příspěvek od kubassszx »

ještě mi prosimtě řekni jestli jde vyměnit samotný filtr nebo jestli se musí měnit celá vana, protože ať hledám jak hledám tak mi to všude píše, že je to vana s filtrem.

Díkys

p.s. případně kde nejlépe pořídit
Peter
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 12.09.2006 00:00
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Peter »

Robilo mi presne to isté na mojej x5 (rok 2003) pri 190 tis.km, bolo mi to jedno však auto išlo a niekedy ako píšeš trhlo pri určitých otáčkach, pri 196tis. mi už len napísalo getriebeproblem a s autom som sa už nepohol,takže som robil repas, rosypalo sa čerpadlo,vzalo sebou lamely + prasklina niekde v obale (asi zato že som sa ešte snažil s autom zísť z dialnice).
Ja mám výrobcu prevod. ešte GM a ty už myslím ZF čo by mali byť spolahlivejšie čo sa týka čerpadiel,ale nechcem ťa strašiť, príznaky sú rovnaké ako boli u mňa. Myslím že výmena oleja nepomôže,ja som olej mal menený s filtrom pri 175tis.km a predsa to začalo robiť až kým sa nerosypala.
Myslím že ked autom trhne-klesnú otáčky-prevodovka "preklzne" znamená to že sa stratí dočasne tlak v hydromeniči (teda ho "rozopne") z určitého dôvodu. A jedným z dôvodom môže byť chyba v čerpadle alebo v samotnom hydromeniči. Mal by si sa ísť poinformovať tam kde repasujú prevodovky, a ked ti odporučia urobiť repas tak ho urobiť daj pri menších nákladoch ako ked sa ti to rosype a vezme sebou aj veci ktoré by ináč boli OK.
Peter
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 12.09.2006 00:00
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Peter »

kubassszx píše:ještě mi prosimtě řekni jestli jde vyměnit samotný filtr nebo jestli se musí měnit celá vana, protože ať hledám jak hledám tak mi to všude píše, že je to vana s filtrem.

Díkys

p.s. případně kde nejlépe pořídit

filter je pri niektorých modeloch súčasťou vane, takže aj s nou
Hansen
Registrovaný
Příspěvky: 346
Registrován: ned 15.04.2007 00:00
Bydliště: Čelákovice

#8 Příspěvek od Hansen »

Nech si zkontrolovat hladinu oleje v převodovce a nech si udělat diagnostiku. Jestli prokluzuje přemosťovací spojka hydroměniče, tak to diagnostika vypíše. Při prokluzování spojky se odírají lamely a časem se ti zanese převodovka bordelem. Nejdříve se to projeví mírným kýváním ručičky otáčkoměru a později propadem výkonu při dosažení určitého kroutícího momentu, tj. určitých otáček. U motorů s automatem a velkým kroutícím momentem je prokluzující spojka hydroměniče nejčastější závada. Pokud nemáš v převodovce málo oleje, tak samotnou výměnou oleje a filtru ničemu moc nepomůžeš. Pokud budeš mít v háji přemosťovací spojku, tak budeš muset měnit olej při výměně hydroměnicě znovu a výměna není nejlacinější záležitost. V převodovce je asi 10 litrů oleje a litr stojí asi čtyři stovky.
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#9 Příspěvek od kubassszx »

Hansen píše:Nech si zkontrolovat hladinu oleje v převodovce a nech si udělat diagnostiku. Jestli prokluzuje přemosťovací spojka hydroměniče, tak to diagnostika vypíše. Při prokluzování spojky se odírají lamely a časem se ti zanese převodovka bordelem. Nejdříve se to projeví mírným kýváním ručičky otáčkoměru a později propadem výkonu při dosažení určitého kroutícího momentu, tj. určitých otáček. U motorů s automatem a velkým kroutícím momentem je prokluzující spojka hydroměniče nejčastější závada. Pokud nemáš v převodovce málo oleje, tak samotnou výměnou oleje a filtru ničemu moc nepomůžeš. Pokud budeš mít v háji přemosťovací spojku, tak budeš muset měnit olej při výměně hydroměnicě znovu a výměna není nejlacinější záležitost. V převodovce je asi 10 litrů oleje a litr stojí asi čtyři stovky.


Hladina oleje je dobrá a na diagnostiku někam budu muset zajet. Nemáte tady někdo z klubu diagnostiku v Praze co by mi to píchnul a řekl co a jak ?! Díky :)
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#10 Příspěvek od kubassszx »

Jenom technický dotaz co ta přemosťovací spojka stojí ? A dá se sehnat jinde než v BMW ?
Hansen
Registrovaný
Příspěvky: 346
Registrován: ned 15.04.2007 00:00
Bydliště: Čelákovice

#11 Příspěvek od Hansen »

Spojka je součást hydroměniče, takže musíš koupit repasovaný nebo nový hydroměnič. Nový stojí asl 12 tisíc, repasovaný stojí asi 8 tisíc. Mám diagnostiku GT1 a v Praze v Hostivaři dělám, takže bych ti mohl diagnostiku udělat. Musel bys ale přijet za mnou do Hostivaře.
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#12 Příspěvek od kubassszx »

Hansen píše:Spojka je součást hydroměniče, takže musíš koupit repasovaný nebo nový hydroměnič. Nový stojí asl 12 tisíc, repasovaný stojí asi 8 tisíc. Mám diagnostiku GT1 a v Praze v Hostivaři dělám, takže bych ti mohl diagnostiku udělat. Musel bys ale přijet za mnou do Hostivaře.


Tak to by bylo super to bych v pohodě dojel. Kolik si za ni účtuješ ? A to tam máš servis s otervírací dobou ? Já jen jestli se musím objednávat dopředu.

Dík
Hansen
Registrovaný
Příspěvky: 346
Registrován: ned 15.04.2007 00:00
Bydliště: Čelákovice

#13 Příspěvek od Hansen »

Já nemám servis. V Hostivaři mám stavební firmu. Neúčtuji si nic. Musel bys ale za mnou prijet mezi osmou ráno a třetí odpoledne a musel bys mně řici předem kdy přijedeš, protože bych si musel vzít diagniostiku a počítač sebou z domova do práce. Napiš mně jaké máš auto a jaký je to ročník. Můžeš mně zavolat na mobil 602 222 644.
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#14 Příspěvek od kubassszx »

Hansen píše:Já nemám servis. V Hostivaři mám stavební firmu. Neúčtuji si nic. Musel bys ale za mnou prijet mezi osmou ráno a třetí odpoledne a musel bys mně řici předem kdy přijedeš, protože bych si musel vzít diagniostiku a počítač sebou z domova do práce. Napiš mně jaké máš auto a jaký je to ročník. Můžeš mně zavolat na mobil 602 222 644.


ok super díky - zavolám

530D E60 r.v. 2004
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#15 Příspěvek od kubassszx »

Dokáže mi někdo vysvěstlit proč to dělá pouze na dvojku pod 2tisíce otáček ?! Na jinou rychlost to nedělá a na manuální řazení taky ne :(

Nemůže to být klasicky spojka ?

Díky K
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#16 Příspěvek od kubassszx »

mira333 píše:...jednoznacne je potreba vymenit olej a filtr v prevodovce...


myslíš, že je olej starý nebo proč by t odělalo zrovna při špatném oleji ?
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#17 Příspěvek od kubassszx »

Jenom ještě doplním, že mi to začalo dělat právě v době kdy mi začala rosit vana pod převodovkou - nemůže to být tím, že se tam ztrácí olej a zároveň pouze tlak ?

Děkuji
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#18 Příspěvek od kubassszx »

A ještě jeden dotaz zde .. jaký olej tam patří ? Nemohu ho nikde najít :) díkys v TK jsem to taky nenašel ...
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#19 Příspěvek od kubassszx »

kubassszx píše:A ještě jeden dotaz zde .. jaký olej tam patří ? Nemohu ho nikde najít :) díkys v TK jsem to taky nenašel ...


neví nikdo jak s tím olejem ? nemohu to najít díky :)
Peter
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 12.09.2006 00:00
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Peter »

mne bol doporučený aj som dal od castrolu transmax Z
Odpovědět