Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E60 530D automat - cuknutí při cca 1800 otáčkách
Ahoj,
mám takovej divnej dotaz :
Když se rozjedu a auto mi zařadí dvojku tak zhruba okolo 1800 otáček se jako propadne výkon a auto cukne a pak to jede dál. Je to dobře vidět i na otáčkách motoru.
U ostatních rychlostí to nedělá a když si to řadím ručně tak tam dám dvojku přídávám plyn a ve stejném místě to samé a také pouze u dvojku.
Nevíte čím by to mělo být ? Bude to předpokládám asi něco s převodovkou ?!
Díkys Kubas
mám takovej divnej dotaz :
Když se rozjedu a auto mi zařadí dvojku tak zhruba okolo 1800 otáček se jako propadne výkon a auto cukne a pak to jede dál. Je to dobře vidět i na otáčkách motoru.
U ostatních rychlostí to nedělá a když si to řadím ručně tak tam dám dvojku přídávám plyn a ve stejném místě to samé a také pouze u dvojku.
Nevíte čím by to mělo být ? Bude to předpokládám asi něco s převodovkou ?!
Díkys Kubas
mira333 píše:...jednoznacne je potreba vymenit olej a filtr v prevodovce...
ok děkuji ! a filtr je hned ve vaně nebo tam v tom prostoru ? Asi jo vid, jinak není kam jinam dat

Fakt to dělá tohle ? No i když je pravda auto ma najeto skoro 200tis. a počítám, že to nikdo neměnil takže proč ne - zkusím to.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 152
- Registrován: úte 12.09.2006 00:00
- Bydliště: SK
- Kontaktovat uživatele:
Robilo mi presne to isté na mojej x5 (rok 2003) pri 190 tis.km, bolo mi to jedno však auto išlo a niekedy ako píšeš trhlo pri určitých otáčkach, pri 196tis. mi už len napísalo getriebeproblem a s autom som sa už nepohol,takže som robil repas, rosypalo sa čerpadlo,vzalo sebou lamely + prasklina niekde v obale (asi zato že som sa ešte snažil s autom zísť z dialnice).
Ja mám výrobcu prevod. ešte GM a ty už myslím ZF čo by mali byť spolahlivejšie čo sa týka čerpadiel,ale nechcem ťa strašiť, príznaky sú rovnaké ako boli u mňa. Myslím že výmena oleja nepomôže,ja som olej mal menený s filtrom pri 175tis.km a predsa to začalo robiť až kým sa nerosypala.
Myslím že ked autom trhne-klesnú otáčky-prevodovka "preklzne" znamená to že sa stratí dočasne tlak v hydromeniči (teda ho "rozopne") z určitého dôvodu. A jedným z dôvodom môže byť chyba v čerpadle alebo v samotnom hydromeniči. Mal by si sa ísť poinformovať tam kde repasujú prevodovky, a ked ti odporučia urobiť repas tak ho urobiť daj pri menších nákladoch ako ked sa ti to rosype a vezme sebou aj veci ktoré by ináč boli OK.
Ja mám výrobcu prevod. ešte GM a ty už myslím ZF čo by mali byť spolahlivejšie čo sa týka čerpadiel,ale nechcem ťa strašiť, príznaky sú rovnaké ako boli u mňa. Myslím že výmena oleja nepomôže,ja som olej mal menený s filtrom pri 175tis.km a predsa to začalo robiť až kým sa nerosypala.
Myslím že ked autom trhne-klesnú otáčky-prevodovka "preklzne" znamená to že sa stratí dočasne tlak v hydromeniči (teda ho "rozopne") z určitého dôvodu. A jedným z dôvodom môže byť chyba v čerpadle alebo v samotnom hydromeniči. Mal by si sa ísť poinformovať tam kde repasujú prevodovky, a ked ti odporučia urobiť repas tak ho urobiť daj pri menších nákladoch ako ked sa ti to rosype a vezme sebou aj veci ktoré by ináč boli OK.
Nech si zkontrolovat hladinu oleje v převodovce a nech si udělat diagnostiku. Jestli prokluzuje přemosťovací spojka hydroměniče, tak to diagnostika vypíše. Při prokluzování spojky se odírají lamely a časem se ti zanese převodovka bordelem. Nejdříve se to projeví mírným kýváním ručičky otáčkoměru a později propadem výkonu při dosažení určitého kroutícího momentu, tj. určitých otáček. U motorů s automatem a velkým kroutícím momentem je prokluzující spojka hydroměniče nejčastější závada. Pokud nemáš v převodovce málo oleje, tak samotnou výměnou oleje a filtru ničemu moc nepomůžeš. Pokud budeš mít v háji přemosťovací spojku, tak budeš muset měnit olej při výměně hydroměnicě znovu a výměna není nejlacinější záležitost. V převodovce je asi 10 litrů oleje a litr stojí asi čtyři stovky.
Hansen píše:Nech si zkontrolovat hladinu oleje v převodovce a nech si udělat diagnostiku. Jestli prokluzuje přemosťovací spojka hydroměniče, tak to diagnostika vypíše. Při prokluzování spojky se odírají lamely a časem se ti zanese převodovka bordelem. Nejdříve se to projeví mírným kýváním ručičky otáčkoměru a později propadem výkonu při dosažení určitého kroutícího momentu, tj. určitých otáček. U motorů s automatem a velkým kroutícím momentem je prokluzující spojka hydroměniče nejčastější závada. Pokud nemáš v převodovce málo oleje, tak samotnou výměnou oleje a filtru ničemu moc nepomůžeš. Pokud budeš mít v háji přemosťovací spojku, tak budeš muset měnit olej při výměně hydroměnicě znovu a výměna není nejlacinější záležitost. V převodovce je asi 10 litrů oleje a litr stojí asi čtyři stovky.
Hladina oleje je dobrá a na diagnostiku někam budu muset zajet. Nemáte tady někdo z klubu diagnostiku v Praze co by mi to píchnul a řekl co a jak ?! Díky

Hansen píše:Spojka je součást hydroměniče, takže musíš koupit repasovaný nebo nový hydroměnič. Nový stojí asl 12 tisíc, repasovaný stojí asi 8 tisíc. Mám diagnostiku GT1 a v Praze v Hostivaři dělám, takže bych ti mohl diagnostiku udělat. Musel bys ale přijet za mnou do Hostivaře.
Tak to by bylo super to bych v pohodě dojel. Kolik si za ni účtuješ ? A to tam máš servis s otervírací dobou ? Já jen jestli se musím objednávat dopředu.
Dík
Já nemám servis. V Hostivaři mám stavební firmu. Neúčtuji si nic. Musel bys ale za mnou prijet mezi osmou ráno a třetí odpoledne a musel bys mně řici předem kdy přijedeš, protože bych si musel vzít diagniostiku a počítač sebou z domova do práce. Napiš mně jaké máš auto a jaký je to ročník. Můžeš mně zavolat na mobil 602 222 644.
Hansen píše:Já nemám servis. V Hostivaři mám stavební firmu. Neúčtuji si nic. Musel bys ale za mnou prijet mezi osmou ráno a třetí odpoledne a musel bys mně řici předem kdy přijedeš, protože bych si musel vzít diagniostiku a počítač sebou z domova do práce. Napiš mně jaké máš auto a jaký je to ročník. Můžeš mně zavolat na mobil 602 222 644.
ok super díky - zavolám
530D E60 r.v. 2004