Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Klima a chlazení...

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#101 Příspěvek od JaneCk »

Řekl bych že normálně. 25-30° tak jak je venku...
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#102 Příspěvek od Birkoff »

Tak to bude jinde, jde o to že pokud čidlo blbne/nefunguje a hlásí z jakéhokoliv důvod míň než 10°C tak při zapnutí klimačky se ten větrák nerozbíhá na Stage I, ale až na Stage II po zvýšení tlaku.
Milosss
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: úte 14.04.2009 00:00

#103 Příspěvek od Milosss »

Ahoj, chcem sa pri teme tiez spytat, klima je asi vypustena, ale kazdopadne, po zapnuti gombiku sa nic neudeje, to znamena ze sa ani vlocka na zeleno nerozsvieti. Ma sa rozsvietit aj ked je klima vypustena? Pojdem ju naplnit a natrvdo pripojit kompresor ci sa zopne ale ked nezapne vobec vlocku tak bude problem asi v elektrike, asi RJ klimy mam podozrenie. Positky som prezral a su vsetky OK.
Peped
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: pát 15.09.2006 00:00
Bydliště: Nitra - SR

#104 Příspěvek od Peped »

Milosss píše:Ahoj, chcem sa pri teme tiez spytat, klima je asi vypustena, ale kazdopadne, po zapnuti gombiku sa nic neudeje, to znamena ze sa ani vlocka na zeleno nerozsvieti. Ma sa rozsvietit aj ked je klima vypustena? Pojdem ju naplnit a natrvdo pripojit kompresor ci sa zopne ale ked nezapne vobec vlocku tak bude problem asi v elektrike, asi RJ klimy mam podozrenie. Positky som prezral a su vsetky OK.



Ked tam nemas chladivo tak ti nezopne kompresor ale vločka svieti. Skor ako ju das naplnit, si vymen tesnenia pri vtupoch do klimakompresora, dochadica aj do kabiny čo ide, oplati sa to. Zase by ti mohla ujst.
Milosss
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: úte 14.04.2009 00:00

#105 Příspěvek od Milosss »

Cize chyba v RJ klimy asi? Len pre uplnost na diagnostike som bol a este klimatizacnu RJ nevie nacitat, iba bezne veci v aute smaotnu riadiacu klimy nie.
fimima
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pát 27.11.2009 01:00
Bydliště: Mladá Boleslav

#106 Příspěvek od fimima »

Že jsem tohle vlákno neviděl před dovolenou... :(
Klima mi běžela ok,ale ta první vrtule se netočila,myslšl jsem že se zapína až počas jízdy,bylo to dost naivní
Ještě že jsem byl na dovolené tady v Čechách a měl domu 200km tak jsem dojel dneska kdy už se klima dala oželet...
Přes týden když byli ty palerma,jsem na dálku nastartoval auto a byla zaplá klima,chvíli předtím jsem dojel z města ,takže vše už bylo nahicováno.Najednou jsem se otočil a krve by se mi nedořezal,myslel jsem že mi hoří auto.Plno kouře a smradu,rychle vypnout a chvíli jsem počkal,kouř přestal.Teplota motoru byla ok a tak jsem to hned tipoval na klimu.A je samozřejmě v čudu,nechladí ani prd.
Takže před chvíli jsme dojeli a v týdnu to budu řešit.
Nejdříve asi tu vrtuli ve předu...
Je možné že mi roztrhalo nějaké hadice,nebo je tam nějaký ventil?
xylofon
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: pát 06.08.2010 00:00
Bydliště: cheb

#107 Příspěvek od xylofon »

klima klimuje - z postrannich a stredovych der leze mraz, ale z der v horni palubce pred prednim oknem leze teplo - zapnuto na auto a jakkoli jinak stale stejne, zavada nebo standart ? 1. bawo
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#108 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

Ať nezakládám nové téma...

Mám problém,že mě strana u spolujezdce pořád topí,můžu točit kolečkem a nic se nemění. Strana u řidiče je v pohodě... V tomhle počasí je to docela nepříjemné... Čím to může být?
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
xylofon
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: pát 06.08.2010 00:00
Bydliště: cheb

#109 Příspěvek od xylofon »

nikdo neda info ?
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#110 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

Tak by to mělo být ventilem topení,takže zítra přijdou nový a o víkendu napíšu jestli se povedlo... :wink:
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#111 Příspěvek od StepanMatl »

Jak je to s přihrádkou u spolujezdce? Je chlazená, není chlazená?
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#112 Příspěvek od radokrno »

Potřeboval bych poradit s vyjmutím klimavětráku,poněvadž vrtuli jsem roztočil ručně,ale i tak jde v určitý části tíž.pomůže ho vyjmout zkusit to rozběhnout a vrátit.nebo budou špatný ty odpory a kde je mám hledat.?díky moc,práská mi porád pojistka pro tento větrák,všechno chladí ale..jedná se o E-34,co nejednodušeji.děkuji moc
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#113 Příspěvek od soukupadam »

řešim nefunkční klima větrák. začínám pojistkama . kde najdu F75 a F105 pojistky?v přihrádece spolujezdce jsou jenom myslim do 30 jestli to chápu dobře to číslování. dík za info
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#114 Příspěvek od jurasis »

Na jakém autě? E39 je má u jednotky motoru (vpravo pod pylovým filtrem).
Nejede jen jedna rychlost nebo vůbec? Většinou odejde dřív předřadnej odpor, než pojistky... :wink:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#115 Příspěvek od soukupadam »

nejde vůbec, ani když jsem to auto uvařil tak se nespustil. je to e39 po FL. jak se dostanu pod ten pylovej filtr? jinak ty odpory budu zkoušet napojením větráku přímo na zdroj. jestli teda po FL to má odpory někde jsem četl, že je to tam řešený polovodičem či co.
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#116 Příspěvek od jurasis »

Po FL si nejsem jistej, ale podle ETK to vypadá stejný jako předFL...
Odpory jdou vidět zepředu za vrtulí nahoře...
Ještě to může být v čidlech (teplota vody, tlak v klimě), ale to by asi nebylo úplně mrtvý. A asi by to řekla diagnostika.

Vytáhneš fitr (pravej, před spolujezdcem), odjistíš vedení vzduchu do kabiny na filtru a pootočením celého kolena od filtru ho vytáhneš. Pak už stačí jen odjistit závlačku (mezi filtrem a hrncem) a táhnout nahoru (jako když otevíráš kapotu. MNT je postup opačný, jen pozor, aby na sebe správně navazovaly všechny odtoky na vodu...

Měl jsem zkušenost, že mi odešel první odpor. Koupil jsem novou sadu odporů (cca 1300,-), vyměnil odpory (porod, dělal jsem to přes ledviny). Zkusil jsem motor, na prudko se točil. Dva dny a zase odpor hin. Rozeberu to, zkusím znovu motor, a už se mi zdálo, že točí nějak málo, což jsem před tím nepostřehl. Rezne to zevnitř.
Tak jsem koupil celej novej motor (součástí jsou i odpory a komplet dekl) (cca 5000,-), namontoval a když jsem zkusil novej motor bez odporů, myslel jsem, že mi popojede auto, jak to funělo...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#117 Příspěvek od soukupadam »

na podzim to šlapalo krásně, když jsem někde zastavil a třeba parkoval tak se to okamžitě poctivě spouštělo na pomoc chlazení motoru, teď je to uplne KO, vrtule zadřená není, ale mohl by byt taky kaput motor vrtule.zitra to snad nak vyzkousim . dik za rady
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná

#118 Příspěvek od berkelay »

pokud máš po FL, tak se otáčky vrtule klimatizace nenastavují předřadnými odpory, ale pulzní modulací, tzn. plynule proměnná rychlost větráku řízená nějakou RJ. Jednou se to tady dokonce řešilo, ale bližší info bohužel nemám.
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#119 Příspěvek od soukupadam »

to znamená že pokud budou pojistky ok a větrák po napojení na zdroj poběži tak je spatná ta ŘJ?
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#120 Příspěvek od soukupadam »

takže jsem dneska lezl pod ten filtr a žádný pojistky tam nejsou
Odpovědět