Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 525d občasné cukání/vynechávání...

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Honza325 »

Čauky všem,
semtam se mi stane, že při jízdě jakoby vynechá plyn, jakože to při pozvolném rozjezdu cukne nebo občas normálně jede a místama jakoby přidá ( je to otázka momentu ) výkon. Je to takový kolísavý, prostě se to chová jako když jsou špatný vstřiky, ale ty musim vyloučit. Stává se mi to v otáčkách zhruba mezi 1750-2100ot./min. Jinak volnoběh absolutně v pořádku, nikdy ani nejmenší zakolísání, na vyšší otáčky jede výborně, turbo taky tlačí jak má a zvenčí žádný divný zvuky a kouřivost je taky v pořádku, spotřeba taky ok,
Podle mě, čím by to mohlo být + co jsem se dočetl tady, jemožný, že se takhle může projevovat podávací čerpadlo pod sedačkou řidiče...? Nebo váha vzduchu nebo co myslíte??
Co je na mym autě jediná možnost, která je mi známa je ta, že musim už konečně zajet pro vzduchovej filtr (může to být i špatnym filtrem? Že by to mělo až takovýhle dopady?) a taky před časem jsem měnil ten plastovej snímač v palivovym filtru, co se do něj zastrčí snímač tlaku, protože mi přes něj tekla nafta. Ten kabel s konektorem co se do toho strčí mám ještě teď trochu od nafty - zatim nebyl čas to u kámoše profouknout vzduchem. Ale taky se mi nezdá, že by to bylo timhle. Jako že by to dávalo chybný údaje. A vypojit to a zkusit bez snímače nemůžu, protože se mi to cukání neděje pravidelně, ale občas...

Tak čekám co byste mi nejlépe z vlastní zkušenosi poradili... :roll:

OMLOUVÁM se zase za román, ale snaha co nejblíže přiblížit situaci. :D

Jinak je to e39 525d touring, r.2002, žádnej chip atd., najeto 200tis.
mr_nick
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 29.09.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od mr_nick »

čau,
měl sem trochu podobný příznaky, mám teda e39 TDS a byl to vytahanej řetěz a dělalo to čerpadlo, skončilo to tím, že řetěz přeskočil p zub a odneslo to čerpadlo :D

Jeslti radím blbě tak SORRY :D
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od milo »

hm cukani by ukazovalo mj. na to cerpadlo. ale pridani plynu ne. nebude spatny plynovy pedal? projevuje se to i pri jizde na tempomat?
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Honza325 »

mr_nick píše:čau,
měl sem trochu podobný příznaky, mám teda e39 TDS a byl to vytahanej řetěz a dělalo to čerpadlo, skončilo to tím, že řetěz přeskočil p zub a odneslo to čerpadlo :D

Jeslti radím blbě tak SORRY :D
Ty jo to myslim, že asi ne... Ale díkec :wink:
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Honza325 »

milo píše:hm cukani by ukazovalo mj. na to cerpadlo. ale pridani plynu ne. nebude spatny plynovy pedal? projevuje se to i pri jizde na tempomat?
Špatnej pedal??? Sakra to se taky stává jo? On už je v e39 FL elektrickej?
S tim čerpadlem nevim mno. Táta vyhrabal fakturu,mám jí tu u sebe a v srpnu 2010 bylo na autě děláno: repase hlavního čerpadla, nový čerpadlo Pierburg pod řidičem a vyměněno čerpadlo v nádrži za funkční, ale použitý... Tak jedině, že by po zhruba půl roce zas odešlo? Auto od té doby najelo skoro nic... Vstřiky byli taky dělaný před sice delší dobou,ale najeto asi cca 60tis., tak ty snad taky ne... Tak já už nevim co. Mě už teda napadá jen váha nebo čidlo na vačku nebo nevim :roll:
Začátkem příštího týdne mám jet na tu diagnostiku, ale jak znám svoje štěstí, neukáže nic... :)
matej525
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1947

#6 Příspěvek od matej525 »

mam podobnej problem... myslel sem si že to je pedal plynu ale zatim sem ho nevymenil. mohlo by to opravdu bejt tim retezem, to znamena udelat rozvody?
Srandik32
Registrovaný
Příspěvky: 605
Registrován: úte 19.12.2006 01:00
Bydliště: Chodov u Karlových Varů
Klubové ID: 860

#7 Příspěvek od Srandik32 »

Může to dělat to čerpadlo v nádrži,mě to dělala e36 325TD,hlavně v točkách.Ale když odešlo úplně a měl jsem v nádži čtvrtku nebo míň,tak jsem nenastartoval.Jinak dá se koupit normálně třeba v Kelly.Uvidíš co na to diag. 8)
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Honza325 »

Že by mělo takovýhle příznaky čerpadlo v nádrži? 8O O tom jsem ani nepřemejšlel, že by to dělal tenhle bazmek :D I když je pravda, že v tý faktuře, co mám doma, tak tam se píše, že v minulosti bylo měněný čerpadlo v nádrži, ale ne za nový, ale použitý. Tak je fakt možný, že použitý už dosloužilo... :) Už se těšim na tu diag.
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Honza325 »

TAK závada VYŘEŠENA! Dnes mi kámoš odřek tu diagnostiku, protože měli v servisu moc práce, tak jsem se do toho pustil podomácku :D Koupil jsem novej vzduchovej filtr (kterej jsem nutně potřeboval i tak), vzal jsem ho od Mahle, pak mi kámoš v Elitu doporučil speciální sprej na čištění váhy vzduchu (běžná cena nevim,okolo 270Kč, já měl slevu) a jelo se k šéfovi do garáže. Takže, vyměnil jsem vzduchovej filtr (ale tim to nebylo - pak jsem to projížděl), vyčistil jsem tim přípravkem váhu vzduchu, rovnou z nudy jsem prostříkal konektor čidla na vačce + snímače tlaku na naftovym filtru a pak jsem zaslepil podtlakovou hadičku na EGR ventilu a ejhle, najel jsem pak 120km a závada nikde, zmizela, takže jsem momentálně moc šťastný člověk... :D A všechno mě to sálo celkem asi 740Kč, z toho asi 610Kč po slevě filtr... Nejvíc to ale přisuzuju tomu EGRku a potom až zanešený váze - ale zase tolik tadělaná nebyla... Stejně jí časem koupim pro sichr novou. Jinak jsem koukal jestli auto nezačlo víc kouřit a vůbec... :wink:
Petersson
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: stř 17.02.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Klubové ID: 2338

#10 Příspěvek od Petersson »

Honza325 píše:TAK závada VYŘEŠENA! Dnes mi kámoš odřek tu diagnostiku, protože měli v servisu moc práce, tak jsem se do toho pustil podomácku :D Koupil jsem novej vzduchovej filtr (kterej jsem nutně potřeboval i tak), vzal jsem ho od Mahle, pak mi kámoš v Elitu doporučil speciální sprej na čištění váhy vzduchu (běžná cena nevim,okolo 270Kč, já měl slevu) a jelo se k šéfovi do garáže. Takže, vyměnil jsem vzduchovej filtr (ale tim to nebylo - pak jsem to projížděl), vyčistil jsem tim přípravkem váhu vzduchu, rovnou z nudy jsem prostříkal konektor čidla na vačce + snímače tlaku na naftovym filtru a pak jsem zaslepil podtlakovou hadičku na EGR ventilu a ejhle, najel jsem pak 120km a závada nikde, zmizela, takže jsem momentálně moc šťastný člověk... :D A všechno mě to sálo celkem asi 740Kč, z toho asi 610Kč po slevě filtr... Nejvíc to ale přisuzuju tomu EGRku a potom až zanešený váze - ale zase tolik tadělaná nebyla... Stejně jí časem koupim pro sichr novou. Jinak jsem koukal jestli auto nezačlo víc kouřit a vůbec... :wink:
Ahoj mám stejný problém jako ty.
Kde přesně je ta podtlaková hadička na EGR ventilu?
Díky.
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Honza325 »

No přímo na EGR ventilu :D Zboku napravo, to uvidíš... Ta hadička vede dolu pod dekl motoru a pak dál... Tak z EGR ji vytáhni a zůstane ti tam taková kovová trubička - na tu jsem nasadil takovou hadičku/bužírku a do ní dal malej šroubek, aby se ucpala. Pak jsem to ještě pro sichr nahřál. No a tu hadičku co z toho původně vedla jsem taky zaslepil šroubkem a uchytil tam k nějakýmu svazku, aby tam neplandala. Víc laicky už to vysvětlit nedokážu :)
Mě to ale stejně časem nedalo a nakonec jsem EGR ventil vyndal, celej hezky vyčistil a pak opět zapojil do původního stavu a chová se to jak má a nemám nic zaslepený.
Jinak nespoléhej se, že tvoje závada je 100% shodná s tou mojí a tímto to vyřešíš, vždyť víš co to auto má čidel, senzorů a ostatních věcí, který můžou bejt špatný...
mravenec
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: sob 12.06.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#12 Příspěvek od mravenec »

Ahoj sundal jsi váhu když si ji čistil.Máš a můžeš poslat nějakej obrázek EGR ventilu.Díky za odpověd.
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Honza325 »

:D No to je jasný, že sundal. Jak bys jí chtěl čistit bez vyndání z potrubí. Obrázek EGR ventilu nemám, na něm nic neuvidíš. Obyčejná hnusná kovová součástka... Sundáš první dekl motoru - ten úplně vpředu nad chladičema a uvidíš okamžitě EGR ventil. Vede do něj "stříbrná" roura s výf. plynama.
Odpovědět