Ahoj, začalo mě zlobit topení. Většinou při delší cestě, když mám nastaveno např. 22st. tak začne najednou z ničeho nic foukat chladný vzduch a přestává topit. Pomůže to když nastavím na max.32st a pustím víc větrák tak se zase roztopí a pustí to dovnitř hodně teplý vzduch.
Předpokládám, že to asi bude nějakým ventilem, nebo ježkem? Ježka jsem už v minulosti jednou měnil, ale to blblo jinak. Prostě to špatně reguluje teplotu.
Nestalo se to někomu abych věděl na co se mám zaměřit? Díky
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Přestává topit - e39 530d
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1458
- Registrován: pát 23.05.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 877
- Kontaktovat uživatele:
bezna zavada E39, trapil jsem se jeste s jednim clenem hodne dlouho co to muze byt. jemu pomohla vymena panelu klimy. ja chtel zjistit cim to je 
v panelu klimy je ventilator, ktery vhani vzduch z kabiny na teplotni cidlo. casem odchazi, az se zastavi uplne. u me se nekdy toci, nekdy ne. i kdyz se toci, neni vyhrano, nemusi mit dostatecne otacky, "chladi" malo. v ten moment se teplotni cidlo zacne ohrivat od soucastek v panelu klimatizace a "mysli" si ze v kabine je tepleji. proto se to na dlouhe trase vic a vic zhorsuje. ja s tim jel do rakouska a po 500 km to topilo jen na 31 stupnu a vic...
reseni:
1) koupit jety panel - reseni na dobu neurcitou, nebo koupis se stejnym problemem
2) koupit novy panel (15000?
)
3) vymenit ventilator za stejny typ - bohuzel, kontaktoval jsem vyrobce ventilatoru (fa PAPST) a neni jej mozno objednat, je to zakazkova vyroba pro BMW
4) vycistit ventilator a promazat jej - vydrzi bohuzel jen par dnu, ale zatim to provozuju takhle
5) nabastlit tam jiny ventilator - musim promerit, co do toho vubec jde za napeti atd...
stejnym problemem trpi i nektere mercedesy a par oplu. u vsech je stejny problem, ventilator papst
a tady je ten krasavec:

[/url]

v panelu klimy je ventilator, ktery vhani vzduch z kabiny na teplotni cidlo. casem odchazi, az se zastavi uplne. u me se nekdy toci, nekdy ne. i kdyz se toci, neni vyhrano, nemusi mit dostatecne otacky, "chladi" malo. v ten moment se teplotni cidlo zacne ohrivat od soucastek v panelu klimatizace a "mysli" si ze v kabine je tepleji. proto se to na dlouhe trase vic a vic zhorsuje. ja s tim jel do rakouska a po 500 km to topilo jen na 31 stupnu a vic...
reseni:
1) koupit jety panel - reseni na dobu neurcitou, nebo koupis se stejnym problemem
2) koupit novy panel (15000?

3) vymenit ventilator za stejny typ - bohuzel, kontaktoval jsem vyrobce ventilatoru (fa PAPST) a neni jej mozno objednat, je to zakazkova vyroba pro BMW
4) vycistit ventilator a promazat jej - vydrzi bohuzel jen par dnu, ale zatim to provozuju takhle
5) nabastlit tam jiny ventilator - musim promerit, co do toho vubec jde za napeti atd...
stejnym problemem trpi i nektere mercedesy a par oplu. u vsech je stejny problem, ventilator papst
a tady je ten krasavec:


Díky za vyčerpávající odpověď
. Máš pravdu bude to tím, projevuje se to jak se auto uvnitř zahřeje a navíc poslední půl rok bylo slyšet jeho vrčení a teď když přemýšlím tak jsem ho neslyšel, určitě je vetráček KO a proto to dělá.
Budu to řešit výměnou větráčku z novějšího rezervního panelu, který jsem koupil na díly kvůli padajícím tlačítkům. Dík

Budu to řešit výměnou větráčku z novějšího rezervního panelu, který jsem koupil na díly kvůli padajícím tlačítkům. Dík

Mam asi ten samej problém, začlo to až ted jak se oteplilo, tak jsem to moc neřešil. A když budu chtít ten ventilátůrek vyndat je s tim velká jeba*ka? Asi bych to zkusil řešit stejnou cestou jako ty, jen to prostříknout a vyčistit. V létě stejně nebude třeba moc topit a v zimě je to auto tak studený, že to tomu čidlu asi nevadí, že ventilátůrek nemaká