Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Přestává topit - e39 530d

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Adam

#1 Příspěvek od Adam »

Ahoj, začalo mě zlobit topení. Většinou při delší cestě, když mám nastaveno např. 22st. tak začne najednou z ničeho nic foukat chladný vzduch a přestává topit. Pomůže to když nastavím na max.32st a pustím víc větrák tak se zase roztopí a pustí to dovnitř hodně teplý vzduch.
Předpokládám, že to asi bude nějakým ventilem, nebo ježkem? Ježka jsem už v minulosti jednou měnil, ale to blblo jinak. Prostě to špatně reguluje teplotu.

Nestalo se to někomu abych věděl na co se mám zaměřit? Díky
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od milo »

bezna zavada E39, trapil jsem se jeste s jednim clenem hodne dlouho co to muze byt. jemu pomohla vymena panelu klimy. ja chtel zjistit cim to je :)

v panelu klimy je ventilator, ktery vhani vzduch z kabiny na teplotni cidlo. casem odchazi, az se zastavi uplne. u me se nekdy toci, nekdy ne. i kdyz se toci, neni vyhrano, nemusi mit dostatecne otacky, "chladi" malo. v ten moment se teplotni cidlo zacne ohrivat od soucastek v panelu klimatizace a "mysli" si ze v kabine je tepleji. proto se to na dlouhe trase vic a vic zhorsuje. ja s tim jel do rakouska a po 500 km to topilo jen na 31 stupnu a vic...

reseni:
1) koupit jety panel - reseni na dobu neurcitou, nebo koupis se stejnym problemem
2) koupit novy panel (15000? :))
3) vymenit ventilator za stejny typ - bohuzel, kontaktoval jsem vyrobce ventilatoru (fa PAPST) a neni jej mozno objednat, je to zakazkova vyroba pro BMW
4) vycistit ventilator a promazat jej - vydrzi bohuzel jen par dnu, ale zatim to provozuju takhle
5) nabastlit tam jiny ventilator - musim promerit, co do toho vubec jde za napeti atd...

stejnym problemem trpi i nektere mercedesy a par oplu. u vsech je stejny problem, ventilator papst

a tady je ten krasavec:

Obrázek
Obrázek[/url]
Adam

#3 Příspěvek od Adam »

Díky za vyčerpávající odpověď :-). Máš pravdu bude to tím, projevuje se to jak se auto uvnitř zahřeje a navíc poslední půl rok bylo slyšet jeho vrčení a teď když přemýšlím tak jsem ho neslyšel, určitě je vetráček KO a proto to dělá.

Budu to řešit výměnou větráčku z novějšího rezervního panelu, který jsem koupil na díly kvůli padajícím tlačítkům. Dík :-)
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#4 Příspěvek od mari »

Dělá ten větráček i takovej slabě vrzavej zvuk z panelu klimy a když se přidá plyn je to silnější?
Raadii
Registrovaný
Příspěvky: 616
Registrován: úte 09.11.2010 01:00
Bydliště: Sokolov

#5 Příspěvek od Raadii »

Mam asi ten samej problém, začlo to až ted jak se oteplilo, tak jsem to moc neřešil. A když budu chtít ten ventilátůrek vyndat je s tim velká jeba*ka? Asi bych to zkusil řešit stejnou cestou jako ty, jen to prostříknout a vyčistit. V létě stejně nebude třeba moc topit a v zimě je to auto tak studený, že to tomu čidlu asi nevadí, že ventilátůrek nemaká
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od milo »

ono se to bohuzel projevuje dost neprijemne v lete. klimatizace chladi jak prase a nedrzi teplotu :lol: jinak po promazani mi to ted fungovalo rekordni 2 tydny :roll:
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1663
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#7 Příspěvek od ACDC »

Řešil jsem to ještě jinak. U E28 se vzduch nasával podtlakem sání.... Takže slabá trubička, připojit k sání (šlo to bez potíží) a nasadit na nátrubek za ventilátorkem. Připadlo mi, že je na to připraven. Navěky pokoj od ventilátorku...
Odpovědět