Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e39,523i - malý výkon - vyřešeno výměnou katu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
jezour
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: pát 26.12.2008 01:00
Bydliště: Písek

#21 Příspěvek od jezour »

No to je i muj případ. Předchozí majitel si tam nechal navařit taky nějakou náhražku a z keramický vložky zbyla kulička, která tam lítala a ve vyšších otačkách ucpala odchod spalin. Docelaby mě zajímalo, kde je ten zbytek. Doufám že vylítal ven a nezas... zadní tlumič. Prozatim jsem to vyřešil, že jsem do katu místo vložky zavařil trubku.
Player1
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: úte 30.08.2005 00:00
Bydliště: Šternberk
Klubové ID: 754
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Player1 »

Když jsem je nechal měnit, tak mi ten chlapík říkal, že to bude na chvilku, protože je ten motor brzo spálí. No a taky že jo :lol: A to byl každej na 2.5l motor
jezour
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: pát 26.12.2008 01:00
Bydliště: Písek

#23 Příspěvek od jezour »

Tak s tou trubkou to jede líp, je to živějši, zvuk v pohodě a spotřeba se zdá i trochu nižší. No emise, to už je na jiné téma (euro II to už nebude :oops: ).
jezour
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: pát 26.12.2008 01:00
Bydliště: Písek

#24 Příspěvek od jezour »

Spotřeba dle PC 9,1 a to jsem si docela užíval že to zas jede a moc jsem ho nešetřil.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Brátn Moderátor »

no nevím, jestli tam jde jen o emise, s trubkou to má lepší zvuk a poté co jsem dal kat zpět, to jede stejně jako bez něj, míň to žere a hlavně neháže nic na diagnostice chyby
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
jezour
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: pát 26.12.2008 01:00
Bydliště: Písek

#26 Příspěvek od jezour »

Já mam 523i r.v.96 a mam jen dvě sondy na svodech, takže diagnostika v pohodě. Kdyby to mělo sondu za katem, to už by byl problém.
aristoloser
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 07.04.2008 00:00
Bydliště: u phy

#27 Příspěvek od aristoloser »

navazuji na staRÉ TÉMA.NA stk mi zjistili nefunkční katalizátor,zřejmě v důsledku toho,že bud-auto jezdilo dlouho na ucpanej separátor,nebo asi jako následek fouklého těsnění pod hlavou,které se dělalo před půl rokem.jaké jsou vaše dlouhodobé skušenosti s vysypáním a zavařením katu?nevadí to čidlům,nebo sondám? a co na to diag,nebo spotřeba,nebo Ř.J.?děkuji za vaše poznatky
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou
Klubové ID: 4004

#28 Příspěvek od weNTyll »

Nevim na cem to mas, ale jestli mas lambdu pred i za katem tak budou kopirovat ty zadni prubeh tech prednich coz vyhodi chybu, muselo by se to ohakovat. Dal bych tam klidne universal katy, ale spravne dimenzovane. Kdyz by sis nechal udelat rezonator(y) tak aby to fungovalo spravne a nedelalo kraviny tak jsi na stejne cene jako za kat. Emisema neprojdes, kdyz budes prodavat casem pristi majitel te taky nebude mit rad. Si vyber.
aristoloser
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 07.04.2008 00:00
Bydliště: u phy

#29 Příspěvek od aristoloser »

je to 523 .r.v.96. asi je nejlepší opravdu koupit novej.....
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou
Klubové ID: 4004

#30 Příspěvek od weNTyll »

Pred vymenou bych se byt tebou ujistil, ze ti motor spaluje presne tak jak ma. Pokud tomu tak neni, katy muzes brzo delat znova, nic neni bez priciny.
jezour
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: pát 26.12.2008 01:00
Bydliště: Písek

#31 Příspěvek od jezour »

aristoloser píše:je to 523 .r.v.96. asi je nejlepší opravdu koupit novej.....
Jezdim bez katu půl roku. Mam 523.r.v.96. Auto jezdí normálně, spotřeba okolo 9,5l-manuál př.
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#32 Příspěvek od Perunwit »

Já jsem auto už kupoval s tím, že místo katu tam je navařená trubka. Ale bylo to celé zprasené, a to i další díly výfuku. Různě to fučelo a prdělo a vařit už na tom nešlo a ta lešenářská trubka byla nějaká celá divná.
Tak jsem koupil polsko a dal ho tam. Střední+zadní díl polmostrow vcelku za 3200+pošta, přední díl Klarius, kterej má místo katů jeden nějakej tlumič za 3400+pošta. Nějaký těsnění, montážní díly a tak.
Spotřeba šla trochu dolů, zvuk je plus mínus stejnej, ale malinko tlumenější, zátah taky stejný.
Emise budu dělat u známého, ale jak píšete výš, auto je cítit a EURO II to nebude :lol: .
Takže primárně bych se toho nebál, ale kdo je puntičkář, bude si muset přidat výjimku z pravidel a nebo mu doporučuju si tam nějaký katy sehnat.

:?:
Občas s tím teď jedu ráno do práce a všim sem si, že když stojím za studena někde na světlech, tak mi to docela silně bíle kouří. Když jedu, tak je to mnohem méně a když se ohřeje, tak to přestane. Na volnoběh za studena, nebo při vyřazování se motor v pravidelném intervalu jakoby oklepe a trochu zadrnčí, otáčkoměr se nehne, někde cca 900/min. Jinak jede normálně, táhne slušně, akorát ten kouř a hluk. Olej v motoru mi nemizí, ačkoli teď při výměně oleje v převodovce se mi na zdviži zespoda zdálo, že prolíná někde kolem těsnění na motoru. Máte nějaké tipy po čem jít?
Odpovědět