Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
zhaveni E60
anebo taky před jakýmkoliv rozebíráním načíst diagnostikou, skontrolovat jestli jsou zapsané chyby žhavičů (hodně často bývájí)jestli jo tak zapsat si na kterých válcích, pak sundat sání, proměřit na odpor všechny (max 4ohmy, obvykle tak 2ohmy) a skontrolovat jestli to souhlasí s těmi chybami z diagnostiky. Pokud ano, tak vyměnit žhaviče, pokud ne tak modul žhavení (vypalují se v něm kontakty, uvnitř). Dát nové těsnění, skontrolovat klapky a podtlakový ovladač a složit a jezdit.
PS. nezkoušet připojením na 12V. Jsou na 5V a 12V vydrží tak 4 vteřiny a pak se roztaví.
PS. nezkoušet připojením na 12V. Jsou na 5V a 12V vydrží tak 4 vteřiny a pak se roztaví.
no to může být právě tou jednotkou žhavení co jsem psal výše. Pokud už máš žhaviče nové, tak vymazat chyby, udělat aspoň jeden studený start ať se to projeví a znovu načíst. Pokud tam budou opět chyby žhavení některých válců, tak je dost pravděpodobné že je ta jednotka v háji. Předpokládám teda že si dobře nacvakl fajky na svíčky apod.
Teda jestli se ještě pořád bavíme o M57N/M47N.
Teda jestli se ještě pořád bavíme o M57N/M47N.
tak som bol dneska na diagnostike a nacitalo to ze su vsetky zhavice zle, a mechanik mimochodom velmi schopny mi oznamil ze bude urcite zla aj riad.jednotka, ze uz to parkrat tak bolo a ze vzdy odide aj RJ.aj tak som rad ,lebo z toho vyplyva ze mam motor OK kedze som to pri minus 10 dnes natocil na dva kratke starty.zajtra uvidim idem to vymenit!
to je teda diagnostika...
uz z principu je funkce taková že žhaviče se spouští přes relé žhavení... takže jednotka jen spíná 0/1...
a nemá žádnou pořádnou zpetnou vazbu, takže ona pozná jen že se něco děje co nemá ..poak vypíše chybu žhaviček...ale vždy všech... nepozná jednotlivou... ani nemuže...
prakticky všechny naftáky co mi rukama prošly maji v pameti zavad chybu žhavení ale nikdo si nikdy nestěžoval a nastartoval v zimě vpohodě... protože když de 4 z 6 tak nastartuješ ani si nevšimneš ničeho...ale pro něj už je chyba že celkovej okruh neodebira tolik proudu....
diagnsotiku žhavičů uděláš jedině tak že a) zkontroluješ fyzicky který hřejou a který ne
b)proměříš je...
diagnostika te jen nasmeruje ale nic neřeší a rozhodne to neznamená vadná jednotka
uz z principu je funkce taková že žhaviče se spouští přes relé žhavení... takže jednotka jen spíná 0/1...
a nemá žádnou pořádnou zpetnou vazbu, takže ona pozná jen že se něco děje co nemá ..poak vypíše chybu žhaviček...ale vždy všech... nepozná jednotlivou... ani nemuže...
prakticky všechny naftáky co mi rukama prošly maji v pameti zavad chybu žhavení ale nikdo si nikdy nestěžoval a nastartoval v zimě vpohodě... protože když de 4 z 6 tak nastartuješ ani si nevšimneš ničeho...ale pro něj už je chyba že celkovej okruh neodebira tolik proudu....
diagnsotiku žhavičů uděláš jedině tak že a) zkontroluješ fyzicky který hřejou a který ne
b)proměříš je...
diagnostika te jen nasmeruje ale nic neřeší a rozhodne to neznamená vadná jednotka
Snejk píše:to je teda diagnostika...
uz z principu je funkce taková že žhaviče se spouští přes relé žhavení... takže jednotka jen spíná 0/1...
a nemá žádnou pořádnou zpetnou vazbu, takže ona pozná jen že se něco děje co nemá ..poak vypíše chybu žhaviček...ale vždy všech... nepozná jednotlivou... ani nemuže...
prakticky všechny naftáky co mi rukama prošly maji v pameti zavad chybu žhavení ale nikdo si nikdy nestěžoval a nastartoval v zimě vpohodě... protože když de 4 z 6 tak nastartuješ ani si nevšimneš ničeho...ale pro něj už je chyba že celkovej okruh neodebira tolik proudu....
diagnsotiku žhavičů uděláš jedině tak že a) zkontroluješ fyzicky který hřejou a který ne
b)proměříš je...
diagnostika te jen nasmeruje ale nic neřeší a rozhodne to neznamená vadná jednotka
Snejku tady se mýlíš. To co píšeš, tak platí pro starší motory. Od M57N/M47N dále je relé žhavení a jednotka žhavení jeden modul. Zpětnou vazbu na jednotlivé žhaviče má a taky vypisuje jako závadu každý zvlášť. Proto jsem psal co jsem psal. Akorát že se v ní vypaluje na tišťáku ty jednotlivé vývody pro žhavení a to vyhodnotí taky jako chybu žhaviče i když nemusí být špatný. Proto je třeba po tomto načtení diag. vždy zkontrolovat multimetrem jestli to co je zapsané v DDE souhlasí s realitou a případně se podle toho zařídit. Ta jednotka nestojí žádnou raketu, něco mezi 2 a 3 tis. A je umístěná na motoru pod sáním a kebelovým svazkem u M57N a pod tělesem ol. filtru u M47N.
M57N2 dokonce ani nežhaví všechny žhaviče současně, ale sekvenčně po 2.
Údajně to předžhavuje už při otevření dveří řidiče. To, že ti to žhaví ještě jednou znamená, že je buď velká zima nebo se flákáš se startováním po otevření dveří
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Čau chlapi, potřeboval bych radu. Mám stejný problém s jednotkou pro žhavení,hlásilo mi to chybu všech 6-ti žhavičů - viz. téma http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=92238 . Jsou tam vidět chyby v GT1. Jednotku jsem vyměnil a teď mi to háže tuhle chybu: http://img145.imageshack.us/i/06022011209.jpg/ . Ráno po výměně jednotky mi to psalo i chybu žhavičů tuším 1,2,5 - teď už pouze tuto chybu. Nevíte, kde hledat? Díky ANC
Ještě doplním, že kontrolka žhavení na displeji se mi už nějakou dobu přestala zobrazovat
Ještě doplním, že kontrolka žhavení na displeji se mi už nějakou dobu přestala zobrazovat
Ještě přihodím screen z GT1 po výměně žhavící jednotky a žhavičů: http://img834.imageshack.us/i/02032011228.jpg/