Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

zhaveni E60

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
kalyp
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pát 24.09.2010 00:00

#1 Příspěvek od kalyp »

zdravim ma niekto znalosti ako rano zhavit v mraze E60 ku so zasuvacim modulom lebo mi kontrolka iba preblikne a auto dost dlho toci kym nastartuje, ak je do nuly tak ok ale ak je minus tak mam tento problem? dakujem!
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

pod sanim je ridici modul zhaveni, tece do toho olej a pak to takhle hapruje, v -20 to bude jeste horsi... sundat sani, vycistit ten modul od oleje, vymenit tesnici o-krouzky na tom sani-kanalech...
“Ability is what you're capable of doing.”
HonzaK
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: úte 28.02.2006 01:00
Bydliště: Ostrava

#3 Příspěvek od HonzaK »

anebo taky před jakýmkoliv rozebíráním načíst diagnostikou, skontrolovat jestli jsou zapsané chyby žhavičů (hodně často bývájí)jestli jo tak zapsat si na kterých válcích, pak sundat sání, proměřit na odpor všechny (max 4ohmy, obvykle tak 2ohmy) a skontrolovat jestli to souhlasí s těmi chybami z diagnostiky. Pokud ano, tak vyměnit žhaviče, pokud ne tak modul žhavení (vypalují se v něm kontakty, uvnitř). Dát nové těsnění, skontrolovat klapky a podtlakový ovladač a složit a jezdit.
PS. nezkoušet připojením na 12V. Jsou na 5V a 12V vydrží tak 4 vteřiny a pak se roztaví.
kalyp
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pát 24.09.2010 00:00

#4 Příspěvek od kalyp »

dik za odpoved mam podozrenie na sviecky lebo motor je suchy no kazdopadne dam vediet!
mrzolt
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: pon 05.06.2006 00:00

#5 Příspěvek od mrzolt »

já ted měnil žhavící svíčky a to z toho duvodu ,ze mi pri nastartovani strasne haprovaly votacky par vterin po nastarotvani. Svicky sem vymenil a je to furt stejny. Nema nekdo tip, cim by to mohlo bejt ? Nemuze to byt tim ,ze jeste nejsou smazany chyby na diagnostice.
HonzaK
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: úte 28.02.2006 01:00
Bydliště: Ostrava

#6 Příspěvek od HonzaK »

no to může být právě tou jednotkou žhavení co jsem psal výše. Pokud už máš žhaviče nové, tak vymazat chyby, udělat aspoň jeden studený start ať se to projeví a znovu načíst. Pokud tam budou opět chyby žhavení některých válců, tak je dost pravděpodobné že je ta jednotka v háji. Předpokládám teda že si dobře nacvakl fajky na svíčky apod.
Teda jestli se ještě pořád bavíme o M57N/M47N.
kalyp
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pát 24.09.2010 00:00

#7 Příspěvek od kalyp »

tak som bol dneska na diagnostike a nacitalo to ze su vsetky zhavice zle, a mechanik mimochodom velmi schopny mi oznamil ze bude urcite zla aj riad.jednotka, ze uz to parkrat tak bolo a ze vzdy odide aj RJ.aj tak som rad ,lebo z toho vyplyva ze mam motor OK kedze som to pri minus 10 dnes natocil na dva kratke starty.zajtra uvidim idem to vymenit!
kalyp
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pát 24.09.2010 00:00

#8 Příspěvek od kalyp »

tak ma napadlo nemoze byt zla len ta RJ a potom to nacita ze vsetky zhavice nezhavia?
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Snejk »

to je teda diagnostika...
uz z principu je funkce taková že žhaviče se spouští přes relé žhavení... takže jednotka jen spíná 0/1...
a nemá žádnou pořádnou zpetnou vazbu, takže ona pozná jen že se něco děje co nemá ..poak vypíše chybu žhaviček...ale vždy všech... nepozná jednotlivou... ani nemuže...
prakticky všechny naftáky co mi rukama prošly maji v pameti zavad chybu žhavení ale nikdo si nikdy nestěžoval a nastartoval v zimě vpohodě... protože když de 4 z 6 tak nastartuješ ani si nevšimneš ničeho...ale pro něj už je chyba že celkovej okruh neodebira tolik proudu....
diagnsotiku žhavičů uděláš jedině tak že a) zkontroluješ fyzicky který hřejou a který ne
b)proměříš je...
diagnostika te jen nasmeruje ale nic neřeší a rozhodne to neznamená vadná jednotka
kalyp
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pát 24.09.2010 00:00

#10 Příspěvek od kalyp »

to mi je celkom jasne len manik tvrdil ze uz to na E60 robil par krat a vraj vzdy bola navezne na spalenych zhavicoch aj RJ ko, kazdopadne zajtra uvidim a dam vediet tu RJ spalenu si vezmem aby som mal istotu ze je to tak!
HonzaK
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: úte 28.02.2006 01:00
Bydliště: Ostrava

#11 Příspěvek od HonzaK »

Snejk píše:to je teda diagnostika...
uz z principu je funkce taková že žhaviče se spouští přes relé žhavení... takže jednotka jen spíná 0/1...
a nemá žádnou pořádnou zpetnou vazbu, takže ona pozná jen že se něco děje co nemá ..poak vypíše chybu žhaviček...ale vždy všech... nepozná jednotlivou... ani nemuže...
prakticky všechny naftáky co mi rukama prošly maji v pameti zavad chybu žhavení ale nikdo si nikdy nestěžoval a nastartoval v zimě vpohodě... protože když de 4 z 6 tak nastartuješ ani si nevšimneš ničeho...ale pro něj už je chyba že celkovej okruh neodebira tolik proudu....
diagnsotiku žhavičů uděláš jedině tak že a) zkontroluješ fyzicky který hřejou a který ne
b)proměříš je...
diagnostika te jen nasmeruje ale nic neřeší a rozhodne to neznamená vadná jednotka

Snejku tady se mýlíš. To co píšeš, tak platí pro starší motory. Od M57N/M47N dále je relé žhavení a jednotka žhavení jeden modul. Zpětnou vazbu na jednotlivé žhaviče má a taky vypisuje jako závadu každý zvlášť. Proto jsem psal co jsem psal. Akorát že se v ní vypaluje na tišťáku ty jednotlivé vývody pro žhavení a to vyhodnotí taky jako chybu žhaviče i když nemusí být špatný. Proto je třeba po tomto načtení diag. vždy zkontrolovat multimetrem jestli to co je zapsané v DDE souhlasí s realitou a případně se podle toho zařídit. Ta jednotka nestojí žádnou raketu, něco mezi 2 a 3 tis. A je umístěná na motoru pod sáním a kebelovým svazkem u M57N a pod tělesem ol. filtru u M47N.
M57N2 dokonce ani nežhaví všechny žhaviče současně, ale sekvenčně po 2.
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#12 Příspěvek od airbone »

co sa tyka E60 a problemu zhavenia:
precitat cez diagnostiku chyby v DDE a ak je tam ulozena chyba typu:
GLOW CONTROL UNIT NO COMMUNICATION VIA BSD INTERFACE -
a popri tom to vyhodi dalsich sest chyb na kazdom zhavici
spatna RJ zhavenia - vymenit (velmi casta zavada na E60)

RJ stoji cca 170eur.
kalyp
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pát 24.09.2010 00:00

#13 Příspěvek od kalyp »

tak som bol dnes pre auto vymenene vsetky zhavice aj ked neboli vsetky zle ale aby mali vsetky rovnake hodnoty dal som ich vymenit vsetky a RJ mi manik dal opravit a namontoval malo by to byt OK uvidim rano cena 200 e komplet.
kalyp
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pát 24.09.2010 00:00

#14 Příspěvek od kalyp »

je to super auto zhavi nasledovne zasuniete modul,brzda,start tlacitko,ak je mraz automaticky zasvieti zhavenie tak na dve nanajvys tri sekundy(je to rychlo zhavenie) a potom spusti start. mne po vymene a oprave auto chyta na zhruba dve otacky pri minus 20 co bolo v sobotu rano.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#15 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Údajně to předžhavuje už při otevření dveří řidiče. To, že ti to žhaví ještě jednou znamená, že je buď velká zima nebo se flákáš se startováním po otevření dveří
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Ancek
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: pon 19.10.2009 00:00

#16 Příspěvek od Ancek »

Čau chlapi, potřeboval bych radu. Mám stejný problém s jednotkou pro žhavení,hlásilo mi to chybu všech 6-ti žhavičů - viz. téma http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=92238 . Jsou tam vidět chyby v GT1. Jednotku jsem vyměnil a teď mi to háže tuhle chybu: http://img145.imageshack.us/i/06022011209.jpg/ . Ráno po výměně jednotky mi to psalo i chybu žhavičů tuším 1,2,5 - teď už pouze tuto chybu. Nevíte, kde hledat? Díky ANC

Ještě doplním, že kontrolka žhavení na displeji se mi už nějakou dobu přestala zobrazovat
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#17 Příspěvek od airbone »

a dal si tam novu jednotku?
Ancek
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: pon 19.10.2009 00:00

#18 Příspěvek od Ancek »

jj je tam nová jednotka
Ancek
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: pon 19.10.2009 00:00

#19 Příspěvek od Ancek »

Tak problém stále trvá, je tam nová jednotka žhavení i jsem vyměnil všechny žhaviče a stále to vypisuje chybu žhavičů 1,5,6.. takže předpokládám, že bude v háji DDE? :?
Ancek
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: pon 19.10.2009 00:00

#20 Příspěvek od Ancek »

Ještě přihodím screen z GT1 po výměně žhavící jednotky a žhavičů: http://img834.imageshack.us/i/02032011228.jpg/
Odpovědět