Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Stěrače E39
Pravděpodobně 13ka, ještě jsem to na báwu nedělal... Ale dneska už mi lepilo když jsem vlezl do auta, zapnul zapalování a přimrzlý stěrače začaly stírat... To je tak, když půjčím auto bratříčkovi a ten to nechá zapnuté po příjezdu. A já to samozřejmě nezkontroloval, protože to pokaždý svědomitě vypnu. No divil jsem se, že se nic nestalo, nicméně gumičkám to nic dobrýho určitě neudělalo....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 20.03.2005 01:00
- Bydliště: Mar. Lázně
- Kontaktovat uživatele:
...doufám že e39.?.?
Mě se jednou stalo to samé - a za deště. Jak jinak, že???
Levý kastlík s filtrem musí tuším dolů a obnažíš motorek stěračů. Měl jsem jemně povolenou matkuč. 12 na motorku (viz. obrázek). Vypnul jsem stěrače (takže motorek zaparkoval), ramínka stěračů do správné polohy a matku dotáhnout. A bylo to
Mě se jednou stalo to samé - a za deště. Jak jinak, že???
Levý kastlík s filtrem musí tuším dolů a obnažíš motorek stěračů. Měl jsem jemně povolenou matkuč. 12 na motorku (viz. obrázek). Vypnul jsem stěrače (takže motorek zaparkoval), ramínka stěračů do správné polohy a matku dotáhnout. A bylo to

- Přílohy
-
- stěrače.JPG (39.71 KiB) Zobrazeno 356 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 35
- Registrován: čtv 29.10.2009 01:00
- Bydliště: Žilina - SK
- Kontaktovat uživatele:
Aktivaciu a deaktivaciu dazdoveho senzoru je mozne urobit len cez diagnostiku. Po aktivacii diagnostikou sa dazdovy senzor zapina a vypina packou ovladania stieracov. Ked ju das do polohy cyklovac, tak ho zapnes a naopak. Ked je zapnuty, jeho citlivost sa nastavuje koleckom cyklovaca.
Mozno, ak niekomu nefunguje senzor, je potrebne ho len aktivovat cez diagnostiku.
A obcas je dobre skontrolovat dotiahnutie matic na stieracoch a motorceku, ako tu bolo uz povedane.
Vecsinou to byva len banalna chybicka, ale kym clovek na to pride, tak ho ide "drbnut" od zlosti a strati kopec casu...
Mozno, ak niekomu nefunguje senzor, je potrebne ho len aktivovat cez diagnostiku.
A obcas je dobre skontrolovat dotiahnutie matic na stieracoch a motorceku, ako tu bolo uz povedane.
Vecsinou to byva len banalna chybicka, ale kym clovek na to pride, tak ho ide "drbnut" od zlosti a strati kopec casu...
Tak se podívej jestli nemáš ucpaný čerpadýlko, jestli nenasálo nějaký hovno, který brání vodě aby šla do hadičky. Nebo jestli nemáš zmrzlou nebo ucpanou hadičku... Nevim sice jak se tam leze, ještě jsem neměl důvod to zkoumat, ale jestli se tam dostaneš tak vyndej motůrek a dej mu napětí aby se spustil a dej mu vodu do tý nasávací hubičky a uvidíš. Jestli říkáš, že hučí, tak musí makat, jen to bude asi fakt ucpaný
Nevim, na servis bych to asi neviděl. Jestli si nejsi jistej, že to neni zamrzlý, tak bych ještě počkal až se oteplý, nebo zkusil fénem prohřát hadičky a trysky a zkusit pofoukat i tu nádobku... Ale jestli víš, že to tim neni a že to neni ucpaný a nechce se ti do toho srát a rozebírat to, tak to do toho servisu dej 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 35
- Registrován: čtv 29.10.2009 01:00
- Bydliště: Žilina - SK
- Kontaktovat uživatele:
Demontuj prave predne koleso, odsrubuj par skrutiek na podblatniku z plastu, za kolesom su rozperne nity - 3 ks. Tie dostanes von tak, ze v ich strede su kolicky, ktore musis vytukat (vytlacit) do vnutra blatniku a nity potom lahko vyberies. Podblatnik demontujes a hned si najdi tie 3 kolicky z nitov a mozes ich pouzit pri spetnej montazi... Ked das podblatnik dolu, nadrzku hned uvidis - je v mieste pred prednou podlahou (kde ma spolujazdec nohy)...
Dufam, ze som to vysvetlil zrozumitelne. Niekto cely podblatnik nedemontuje, povoli len nutny pocet skrutiek nad a za kolesom, vyberie nity a odkryje priestor za kolesom. Ale robit na nadrzke takto je dost nepohodlne...
Dufam, ze som to vysvetlil zrozumitelne. Niekto cely podblatnik nedemontuje, povoli len nutny pocet skrutiek nad a za kolesom, vyberie nity a odkryje priestor za kolesom. Ale robit na nadrzke takto je dost nepohodlne...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 226
- Registrován: úte 19.05.2009 00:00
- Bydliště: Aussig(Ústí/L)
alpineman píše:To by se jeden po..al!
Včera jen tak pročítám vlákno o stěračích a koukám, jaké problémy s nimi koho potkávají. Tak jsem přihodil dotaz ohledně "Regensenzoru" a zkoušel jsem jej aktivovat. Bohužel nejde, ale stěrače fungovaly OK.
Dnes večer jedu z práce, prší a kousek od baráku mi najednou stěrače zaparkovaly v půli okna!!! No pochopíte to???
Tak jsem místo večerního odpočinku zalezl do garáže a začal se v tom hrabat.
Odmontoval jsem komplet filtry a koukám, že musí dolů i torpédo, abych se na celý mechanismus dostal. Tak jsem sundal stěrač u řidiče a za boha jsem nemohl sundat tu ozubenou patici co drží polohu stěrače. Najednou koukám, že při stírání se občas motorek o kousek protočí na prázdno, aniž by hnal stěrače. Tak jsem povolil ten hlavní šroub na motorku (13ka), vše jsem promazal, jednou jsem stírnul aby se zaparkoval do výchozí polohy, utáhnu ten hlavní šroub co to dalo a stěrače opět fachají jak mají. Otázka asi 40 minut.
Když jsem to dával opět do kupy, málem jsem porodil při nasazování té gumové příruby k filtru u spolujezdce. Sral jsem se s tím asi hodinu. Ale nakonec jsem v 01.15 hodin vše úspěšně dokončil.
Tak uvidíme, až začne pršet... Většinou se vše vysere, když se to zrovna nejvíce nehodí, že???
tvoji trpelivost bych chtel mit
