PearlJam píše:Ja kupoval origo sportovni tlumice SACHS z Polska, prisly zabalene i s navodem v cestine na montaz. Dal jsem za vsechny 4 tlumice 10 litru. Supr cena, sice jsem na ne cekal asi mesic, ale oplatilo se to. Jinak pruzina mi praskla taky, pisu tady v podobnem topiku o tom problemu. Nejlepsi je ten tlumic vytahnout cca hodka prace a nechat ho nekde poskladat a zase poskladat zpet. Tahat to auto nekam do servisu se prodrazi.
Pružiny jsou na daný typ auta podle zatížení nápravy a hmotnosti vozu, takže je jiná pružina na 12 válcový motor a jiná na 4 válec. Pak si musíš zjistit, jestli nemáš na autě sportovní podvozek, tam jsou také jiné pružiny. A nakonec vždy měnit v páru, aby jedna pružina nebyla unavená a druhá nová. Auto by se vlnilo při propružení a v extrémním případě by Ti stálo šejdrem.
Vsechno co rekli kolegove prede mnou je pravda,ale jeste si dovolim pripomenout.Ted se vubec nebavim o sportovnich tlumicich a pruzinach/to je na delsi vypravovani/.
Obecne se da rict,ze od motorizace 2,Oi-cca 3,OD je pruzina jina podle zatizeni auta atd.
Jenze jak jste zminovali KELLY a ne jenom u nich,tak vetsinou maji jeden druh pruzin skoro na vsechny modely treba 320i-33OD./momo M3 atd/.
Pri podrobnejsim prozkoumani kupovane pruziny si peclive zmerte pocet zavitu/nektere jsou vetsi,nektere husteji na sobe/,prumer kulatiny a i prez to nemuze clovek z uplnou presnosti tusit co to udela az se to zatizene posadi na kola.
Rozhodne doporucuji orig dily BMW,nebo aspon podobne velke firmy,protoze vzdy kdyz jsem daval nove pruziny neoriginal na vozy BMW,VW a pod. tak to stalo na ho.no,jak vzhledove tak pri jizde a tech usetrenejch 2000 tis oproti originalu nestalo vubec za to.
hmmm no o popraskanejch pruzinach na E39 je toho na foru popsano habadej. pruziny doporucuju jedine origo novy, vymenit obe dve a zase je na chvili klid. videl sem i pruzinu, co praskla a pri tom propichla gumu, docela pekny. za jizdy.
Kamarádovi u pežota praskla u zaparkovanýho auta taky a proseklo mu to manžetu poloosy a brzdovou hadičku.Takže s tím měl práce nadhlavu.Ještě že BMW vepředu poloosy nemá.U peugeotu údajně běžná záležitost.
Chlapi diky vsem za reakce, nakonec jsem sehnal origo na 523i, takze vymenim obe dve, no a kdyz jsem v tom, tak udelam i predni brzdy a jeste nejake pitchoviny, a jsem v tom hned za 10tkcs... Hlavne at ty sv..e nepraskaji za jizdy...