Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Spotřeba paliva a opotřebení motoru při volnoběhu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Tendr520i
Registrovaný
Příspěvky: 86
Registrován: ned 08.08.2010 00:00

#1 Příspěvek od Tendr520i »

Tak mě tak napadlo jestli někdo nemáte představu, nebo dokonce změřeno, kolik žere benzínovej motor na volnoběh, konkrétně 110kW v 520i. Tipuju tak 3-5 litrů vzhledem k tomu, že když pojedu 100km/h hodinu tak spálím +-8 litrů, takže bez zátěže by ten motor klidně polovinu mohl vzít, co myslíte? A když takhle motor běží hodinu na volnoběh, jak moc mu to ubližuje, mazání v tak nízkých otáčkách asi nebude úplně košér co?
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#2 Příspěvek od ajfel »

pocitac myslim u zahrateho motoru M50, 2,5 ukazoval na volnobeh kolem 2-2,5l/hod ... uz presne nevim a auto uz nemam ...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Tendr520i píše:A když takhle motor běží hodinu na volnoběh, jak moc mu to ubližuje, mazání v tak nízkých otáčkách asi nebude úplně košér co?
mazanání na volnoběh je uplně normální ;) normalní motor v koncici maže od volnoběhu pár baru , a na zvýšené otáčky cca do 2000 maže maximální tlak (to je situace kdy kluzná ložiska na klice sou ve stroprocentním stavu - rozumněj nová :D ) pokud už sou vyjetý tak tlak oleje se strácí , ale dokud ti nesvítí kéontrolka tak se motor normálně maže , jinak bys při výměně oleje z toho vylil piliny :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ
Klubové ID: 3068

#4 Příspěvek od caknakis »

Nevím jaké máš BMW, ale třeba u E39 se na to můžeš podívat ve skrytém menu. Moje E38 3.0D píše 0.8 až 1 litr na hodinu, podle toho, kolik mám zapnuto elektroniky a jak je motor zahřátý.
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#5 Příspěvek od ThatsMe »

Jestli ti dostatečně maže na volnoběh zjistíš tak, že za chodu sundáš olejové víčko. Jestli olej trochu stříká ven, měl by i sprchovat vačky a je to OK. Ale pokud máš v pořádku kontrolku oleje a na volnoběh nesvítí, tak bych se tím nezabýval. Spousta výrobců navíc uvádí, že na volnoběh může kontrolka dokonce poblikávat.

A k té hodinové spotřebě: rozjeď se na stovku a vyřaď. Ekonoměr v tu chvíli ukazuje +- hodinovou spotřebu (motor běží na volnoběh, ty touto rychlostí urazíš 100 km/hodinu a ekonoměr ukazuje spotřebu v litrech/100 km, tedy (100km/hod)*(l/100km)=(l/hod) :) ). Ekonoměr obvykle ukazuje docela přesně. Měl by ses vejít určitě do 2 litrů.
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ
Klubové ID: 3068

#6 Příspěvek od caknakis »

Podle toho ekonoměru je to blbost, tedy alespoň u mě. Když jedu z kopce a tohle udělám, tak ukazuje 0 a když vynuluju BC, tak mi píše spotřebu 0.2L .... Při jakékoliv rychlosti, když pustím plyn a vyřadím.
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#7 Příspěvek od ThatsMe »

Tak to máš úsporné auto! :)
Rozdíl možná bude v typu ekonoměru. Ten nový, co má škálu 0-20, padá při stojícím autě automaticky na nulu, zvedá se až někde od 10 km/h. Možná to s tím souvisí, prostě to používá nějaký jiný algoritmus. Měli jsme ho na E46, ale tam jsem se tím nezabýval, páč to mělo velký BC, tak jsem na ručičku ani nekoukal.
Ten starý, co má škálu 0-30, na nulu nepadá, při stojícím autě ukazuje maximum, tedy používá jednoduchý algoritmus (spotřeba je nějaké množství benzinu/0 km, tedy teoreticky nekonečno), nejsou tam žádné korekce dle provozního stavu a tedy by mohl ukázat docela přesně i tohle. Na E30 mi to ukazovalo rozumné čísla, na E34 jsem to ještě nezkoušel.

No, pořád je to ale elektronika. Nejlepší bude zajet na pumpu, dolít do plna, hodinu tam stát u stojanu na volnoběh a dotankovat. :)
Milosss
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: úte 14.04.2009 00:00

#8 Příspěvek od Milosss »

Co sa tyka spotreby, 525i M50 zere na volnobeh cca 1,2 az 1,5l odsledovane na velkom BC v tajnom menu, 2.0 mozno zobere v priemere o 0,1l menej max 0,2l.
Co sa tyka ekonomeru, ten ostava na 0 vo vsetkych novsich od e39, e46 a e38, cize aj pri ekonomeroch so stupnicou do 30l/100km, nie len do 20 ako tu bolo spomenute. A samozrejme oba ekonomery ukazuju spravne, teda mali by, az od cca 30km/h.
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od jiriik »

caknakis píše:Podle toho ekonoměru je to blbost, tedy alespoň u mě. Když jedu z kopce a tohle udělám, tak ukazuje 0 a když vynuluju BC, tak mi píše spotřebu 0.2L .... Při jakékoliv rychlosti, když pustím plyn a vyřadím.
Tak to je jasný, že když jedeš z kopce, tak ručička bude ukazovat 0, protože auto tlačí setrvačná síla a tudiž nepotřebuje žádné palivo(nebo uplné minimum) ale když vyřadíš, tak ti to bude ukazovat nějakou spotřebu, která je nutná pro běh motoru. :D
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#10 Příspěvek od ThatsMe »

Jednak při jízdě z kopce auto "tlačí" gravitační síla a jednak caknakis psal "Při jakékoliv rychlosti, když pustím plyn a vyřadím". ;)
Odpovědět