Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Spotřeba paliva a opotřebení motoru při volnoběhu
Tak mě tak napadlo jestli někdo nemáte představu, nebo dokonce změřeno, kolik žere benzínovej motor na volnoběh, konkrétně 110kW v 520i. Tipuju tak 3-5 litrů vzhledem k tomu, že když pojedu 100km/h hodinu tak spálím +-8 litrů, takže bez zátěže by ten motor klidně polovinu mohl vzít, co myslíte? A když takhle motor běží hodinu na volnoběh, jak moc mu to ubližuje, mazání v tak nízkých otáčkách asi nebude úplně košér co?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
mazanání na volnoběh je uplně normálníTendr520i píše:A když takhle motor běží hodinu na volnoběh, jak moc mu to ubližuje, mazání v tak nízkých otáčkách asi nebude úplně košér co?



E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Jestli ti dostatečně maže na volnoběh zjistíš tak, že za chodu sundáš olejové víčko. Jestli olej trochu stříká ven, měl by i sprchovat vačky a je to OK. Ale pokud máš v pořádku kontrolku oleje a na volnoběh nesvítí, tak bych se tím nezabýval. Spousta výrobců navíc uvádí, že na volnoběh může kontrolka dokonce poblikávat.
A k té hodinové spotřebě: rozjeď se na stovku a vyřaď. Ekonoměr v tu chvíli ukazuje +- hodinovou spotřebu (motor běží na volnoběh, ty touto rychlostí urazíš 100 km/hodinu a ekonoměr ukazuje spotřebu v litrech/100 km, tedy (100km/hod)*(l/100km)=(l/hod)
). Ekonoměr obvykle ukazuje docela přesně. Měl by ses vejít určitě do 2 litrů.
A k té hodinové spotřebě: rozjeď se na stovku a vyřaď. Ekonoměr v tu chvíli ukazuje +- hodinovou spotřebu (motor běží na volnoběh, ty touto rychlostí urazíš 100 km/hodinu a ekonoměr ukazuje spotřebu v litrech/100 km, tedy (100km/hod)*(l/100km)=(l/hod)

Tak to máš úsporné auto! 
Rozdíl možná bude v typu ekonoměru. Ten nový, co má škálu 0-20, padá při stojícím autě automaticky na nulu, zvedá se až někde od 10 km/h. Možná to s tím souvisí, prostě to používá nějaký jiný algoritmus. Měli jsme ho na E46, ale tam jsem se tím nezabýval, páč to mělo velký BC, tak jsem na ručičku ani nekoukal.
Ten starý, co má škálu 0-30, na nulu nepadá, při stojícím autě ukazuje maximum, tedy používá jednoduchý algoritmus (spotřeba je nějaké množství benzinu/0 km, tedy teoreticky nekonečno), nejsou tam žádné korekce dle provozního stavu a tedy by mohl ukázat docela přesně i tohle. Na E30 mi to ukazovalo rozumné čísla, na E34 jsem to ještě nezkoušel.
No, pořád je to ale elektronika. Nejlepší bude zajet na pumpu, dolít do plna, hodinu tam stát u stojanu na volnoběh a dotankovat.

Rozdíl možná bude v typu ekonoměru. Ten nový, co má škálu 0-20, padá při stojícím autě automaticky na nulu, zvedá se až někde od 10 km/h. Možná to s tím souvisí, prostě to používá nějaký jiný algoritmus. Měli jsme ho na E46, ale tam jsem se tím nezabýval, páč to mělo velký BC, tak jsem na ručičku ani nekoukal.
Ten starý, co má škálu 0-30, na nulu nepadá, při stojícím autě ukazuje maximum, tedy používá jednoduchý algoritmus (spotřeba je nějaké množství benzinu/0 km, tedy teoreticky nekonečno), nejsou tam žádné korekce dle provozního stavu a tedy by mohl ukázat docela přesně i tohle. Na E30 mi to ukazovalo rozumné čísla, na E34 jsem to ještě nezkoušel.
No, pořád je to ale elektronika. Nejlepší bude zajet na pumpu, dolít do plna, hodinu tam stát u stojanu na volnoběh a dotankovat.

Co sa tyka spotreby, 525i M50 zere na volnobeh cca 1,2 az 1,5l odsledovane na velkom BC v tajnom menu, 2.0 mozno zobere v priemere o 0,1l menej max 0,2l.
Co sa tyka ekonomeru, ten ostava na 0 vo vsetkych novsich od e39, e46 a e38, cize aj pri ekonomeroch so stupnicou do 30l/100km, nie len do 20 ako tu bolo spomenute. A samozrejme oba ekonomery ukazuju spravne, teda mali by, az od cca 30km/h.
Co sa tyka ekonomeru, ten ostava na 0 vo vsetkych novsich od e39, e46 a e38, cize aj pri ekonomeroch so stupnicou do 30l/100km, nie len do 20 ako tu bolo spomenute. A samozrejme oba ekonomery ukazuju spravne, teda mali by, az od cca 30km/h.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 655
- Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Tak to je jasný, že když jedeš z kopce, tak ručička bude ukazovat 0, protože auto tlačí setrvačná síla a tudiž nepotřebuje žádné palivo(nebo uplné minimum) ale když vyřadíš, tak ti to bude ukazovat nějakou spotřebu, která je nutná pro běh motoru.caknakis píše:Podle toho ekonoměru je to blbost, tedy alespoň u mě. Když jedu z kopce a tohle udělám, tak ukazuje 0 a když vynuluju BC, tak mi píše spotřebu 0.2L .... Při jakékoliv rychlosti, když pustím plyn a vyřadím.
