Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E34-hrozna spotreba a jine

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
dj_pospa
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: pon 06.12.2010 01:00
Bydliště: Přerov

#1 Příspěvek od dj_pospa »

Zdravim,mel bych par otazek.Mam E34 520i r.v. 1991. Tak,napr. pri dojizdeni na krizovatku,kdyz hodim neutral,tak mi tak 2x az 3x skocej otacky na 500,na 1000,na 500,na 1000,pak uz to drzi.Nedela to porad,ale vetsinou ano.Cim by to mohlo byt? Dale mam ukrutnou spotrebu,zhruba 20l/100 km. Z vyfuku jde citit,ze to ma moc bohatou smes.Nevite cim zacit? Co prvni vymenit nebo zpravit?Mel sem odpojenou lambu a bylo to to same(kdyz sem menil pred 14 dny svicky,byly cele cerne).Dale se chci zeptat na kolik litru je rezerva.kdyz se rozsviti.Mel sem treba rucicku mirne pod 20 litrama a naraz mi to skocilo na rezervu.Je to normalni? No,to je tak asi vse zatim.Dekuju za pomoc.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Snejk »

cece vcera sem ti takhle objevil podobnou zavadu... sice an escortu ale prakticky stejnej scenar.... volnobeh total v prdeli, spotreba 40/100, cernej kour a smrad benzninu z vejfuku....
vyreseno..
regulator tlaku paliva, jebla ta membrana a do sani sal benzin z listy jak protrzenej... zabavna porucha.... u bmw sem to jeste za celou dobu co je delam nevidel az asi na dva ale tam to jen tak ukapavalo... ale zkus to no...
s tim ukazatelem si hlavu nelam ten je v pici porad...
jinak jeste urcite diagnostika poradi... takova vaha v prdeli umi to same... pridrenej volnobeznak... nepalici jenda civka/svicka .. je toho vic... ale ten regulator mi prijde docela vtipnej a jako umi dost realne takhle zaskodit...
dj_pospa
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: pon 06.12.2010 01:00
Bydliště: Přerov

#3 Příspěvek od dj_pospa »

tak sem s tim dneska byl na diagnostice,no a zjistili ze je spatna lambda sonda a teplotni cidlo.Chci se zeptat,je tam jen jedno?nebo 2.Jako,jedno do kabiny na ukazatel a druhej do ŘJ nebo jak?diky
ZaK
Registrovaný
Příspěvky: 262
Registrován: pon 11.02.2008 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od ZaK »

A typ motoru? Na m20 nevim, ale u m50 jsou dvě.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... d_parts-2/ Díl 8 a 6
dj_pospa
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: pon 06.12.2010 01:00
Bydliště: Přerov

#5 Příspěvek od dj_pospa »

dikes,ale uz sem na to prisel,jedno je do kabiny a druhy do řj. 8 je do řj.dneska sem to byl objednat.tak snad ta spotreba klesne.lambdu zatim resit nebudu,penize nejsou muj kamarad :)
dj_pospa
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: pon 06.12.2010 01:00
Bydliště: Přerov

#6 Příspěvek od dj_pospa »

no,tak spotreba o moc neklesla. Nevite,co s tim dal?Myslite ze ta lambda na to bude mit taky hodne velkej vliv?Kamos ji ma odpojenou na tom samem aute,skoro (525i) a nic moc mu to se spotrebou neudelalo.A taky otacky porad skacou,kdyz hodim neutral.viz 1. prispevek.
alpineman
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: ned 20.03.2005 01:00
Bydliště: Mar. Lázně
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od alpineman »

Na mé ex 520i (M50) mi kolísání otáček na "N" dělal špatný poťák na škrtící klapce (č.2)
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/520i-M50/LHD/M/1991/browse/fuel_preparation_system/throttle_housing_assembly/
Než jsem jej sehnal (koupil), jezdil jsem s odpojenou klapkou. Cena asi 1200,-CZK
Petinek
Registrovaný
Příspěvky: 309
Registrován: pát 23.10.2009 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Petinek »

Mě třeba nová lambda na starý 318is udělala hodně. První věc byla kolísání otáček, přesně při vyřazení jak popisuješ a snovou lambdou drží přesně otáčky a spotřebu mi taky snížila i když já teda neměl 20 litrů na sto... ale o ten litřík až dva mi spadla dolů...
dj_pospa
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: pon 06.12.2010 01:00
Bydliště: Přerov

#9 Příspěvek od dj_pospa »

alpineman: tak sem to zkousel odpojit,otazky uz nekolisaly,ale kdyz sem pak nastartoval s odpojenym potakem,drzelo mi to 1500 otacek,takze sem to zase musel napojit.
dj_pospa
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: pon 06.12.2010 01:00
Bydliště: Přerov

#10 Příspěvek od dj_pospa »

:idea:
Polymorph
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: úte 17.05.2011 00:00
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

#11 Příspěvek od Polymorph »

Vyřeš Lambdu, 20l/100km je blbost.
Mám E34 520 M50 rok výroby 1991 a spotřeba je cca 10l/100km
A to si myslím že ta moje lambda taky už nebude nic moc...
fred279
Registrovaný
Příspěvky: 33
Registrován: stř 09.03.2011 01:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od fred279 »

skoušel jsi to na diagnostiku hadate se tady o prřičinach a kupješ veci nejednoduši ale je to nechat zdiagnostikovat
Tendr520i
Registrovaný
Příspěvky: 86
Registrován: ned 08.08.2010 00:00

#13 Příspěvek od Tendr520i »

Fred: Mohl by ses naučit aspoň číst, když už neumíš psát. Tazatel psal, že na diag. byl... :roll:
Osobně bych to viděl spíš na ten snímač polohy škrtící klapky než na lambda sondu, nikdy jsem neslyšel, že by lambda zvýšila spotřebu o deset litrů, vždycky tak litřík nebo dva max. Nebo zkusit checknout ten regulátor tlaku, jak tu někdo psal výš.
Co vím, tak tu nedávno kámoš řešil něco podobnýho na 525i, spotřeba jak prase, vyměnil skoro všechno a nic nepomohlo. Můžu mu zkusit napsat jak dopadl.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Zkus se podívat na odsávání benzinových par z nádrže a okolo té nádobky s aktivním uhlím. Případně napiš uživateli Bratn, už si přesně nepamatuji, měl tam nedocvaklý jeden konektor a furt to přisávalo ty benzínové páry místo toho, aby si to řídila ŘJ motoru. Zatím zkus zaslepit to odsávání, mezi ventilem Pos. 1 a sáním motoru, podle toho, jaké tam máš provedení viz odkazy níže :

Buď http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15 hadičku č. 4 nebo

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15 hadičku č. 5 a potom uvidíš. Je to práce na 5 minut, bez diagnostiky, zadarmo a uděláš to na ulici.
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#15 Příspěvek od Perunwit »

nevíte někdo, kde tu nádobku s aktivním uhlím najdu u E34 2,5i M50 sedanu? Díky... Nejlepší by byl obrázek...
Uživatelský avatar
Vrablik Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 294
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Kousek od Brna - BK

#16 Příspěvek od Vrablik Člen Klubu »

Perunwit píše:nevíte někdo, kde tu nádobku s aktivním uhlím najdu u E34 2,5i M50 sedanu? Díky... Nejlepší by byl obrázek...



Je ve předu u řidiče za předním světlem.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Ta nádobka s aktivním uhlím (pos. 1) vypadá takto - http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/y/2.png . Ale důležitý je ten elektroventil (pos. 1) - http://www.realoem.com/bmw/diagrams/g/o/4.png . Když bude pořád otevřený, bude to přisávat benzínové páry, i když právě nemá a směs bude bohatá. Ten elektroventil ovládá ŘJ motoru. To je ten konektor (2) na obrázku http://tis.spaghetticoder.org/images/1/00/05/59.jpg
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#18 Příspěvek od Perunwit »

Aha... díky. No já mám prům. spotřebu na BC těch 11-12/100km u 2,5i bez Vanosu, tak si říkám, jestli mám něco řešit nebo ne - jestli by neměla být někde spíš kolem 10l. Ale je to rok 1990, tak si nejsem jistej, jestli to spíš neodpovídá realitě, omega 2,5 benzín se moc pod 10 taky nedostala. Mam tam hodně zpraseno od předchozích majitelů výfukové potrubí, kat úplně chybí, lambda by měla být měněná předchozím majitelem. Chci teď ten výfuk komplet vyměnit, sice za Polsko ale od prvního dílu po konec... pak by to mohlo trochu spadnout.
Takže u toho ventilu zkontrolovat konektor a kdyžtak zaslepovat hadičku, jo?
Odpovědět