Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Výměna horního uložení tlumičů e39
Právě proto mě ta hláška za hodku máš venku přišla úsměvná.Jen ten kulák než člověk sundá nemluvě o brzdiči a čepu řízení.Dělal jsem to taky asi půl dne pak ještě stáhnout pružiny.Taky nic moc zábavaElektro píše:Nevím jestli jsi někdy měnil tlumiče na BMW,ale vyndat je a rozebrat za hodinu? Zejména u předních na E39 to jsi vážně dobrej.Kantry píše:Přesně, vyndej tlumiče a budeš mít jasno hned, rozebrat to zabere max hodinu...

-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1860
- Kontaktovat uživatele:
asi takElektro píše:Nevím jestli jsi někdy měnil tlumiče na BMW,ale vyndat je a rozebrat za hodinu? Zejména u předních na E39 to jsi vážně dobrej.Kantry píše:Přesně, vyndej tlumiče a budeš mít jasno hned, rozebrat to zabere max hodinu...

Bez alespoň standartního vybavení gola,stranové klíče,sada imbusů,stahováky na pružiny nemá cenu vůbec zkoušet.K tvému dotazu jak poznat vadný tlumič:
- vizuální prohlídkou zda třeba neteče.Já jsem je měl vyteklé netěsnost ve vrchní části u pístnice uvidíš že by bylo oblito.
- lze nechat otestovat ve větších servisech,nebo na STK
- vyzkoušet pohoupat zda nevydává divné zvuky jako vrzání mlácení atd.
- chování auta za jízdy zda plave ,nebo ustřeluje
Určitě těch možností bude víc,ale já se vždy spoléhal na houpání,nebo vizuální problém
Zmíněné rady považuj pouze za můj osobní názor. 
- vizuální prohlídkou zda třeba neteče.Já jsem je měl vyteklé netěsnost ve vrchní části u pístnice uvidíš že by bylo oblito.
- lze nechat otestovat ve větších servisech,nebo na STK
- vyzkoušet pohoupat zda nevydává divné zvuky jako vrzání mlácení atd.
- chování auta za jízdy zda plave ,nebo ustřeluje
Určitě těch možností bude víc,ale já se vždy spoléhal na houpání,nebo vizuální problém


Hodinu demontaz je maximum... poprvy jsem to samozrejme taky delal dyl.. cep je venku za minutu (bez stahovaku za minutu a pul, dobre)..Elektro píše:Právě proto mě ta hláška za hodku máš venku přišla úsměvná.Jen ten kulák než člověk sundá nemluvě o brzdiči a čepu řízení.Dělal jsem to taky asi půl dne pak ještě stáhnout pružiny.Taky nic moc zábavaElektro píše:Nevím jestli jsi někdy měnil tlumiče na BMW,ale vyndat je a rozebrat za hodinu? Zejména u předních na E39 to jsi vážně dobrej.Kantry píše:Přesně, vyndej tlumiče a budeš mít jasno hned, rozebrat to zabere max hodinu...
Spatnej tlumic poznas jednoduse, zhoupni vepredu auto a uvidis jestli se bude jeste pohupovat, nebo se hned uklidni..
A jaké tam máš ? jsou tam 3 velikosti 22,5 mm, 23 mm , 24 mm podle typu stabilizátoru jaký byl pro dané auto osazen.Když jsem je do BMW šel koupit tak mi řekl ať si ho změřím šuplerou a já koupil 23mm a mam tam 22,5.Ten průměr je snad i vyražený na té gumě,ale jistý si nejsem.Tak tam budu muset nacpat nějakou smršťovačku nebo něco.Takže si to raději změř dopředu než je půjdeš objednávat. 

Nevim jak vy, ale vyndat tlumic je tak na pul hodky az hodku. Zadny kulovy cepy a nic podobneho nemusite pri tom oddelavat. Staci zvednout auto, sundat kolo, sundat brzdic, podlozit kotouc a trochu spustit auto, odsroubovat tycku stabilizatoru, povolit dva srouby, ktere sviraji tlumic a pak horni ulozeni a tlumic jde v pohode ven. Pak musite najit nekoho kdo ma pripravek na stazeni pruziny. Delat na aute vymenu pruziny nebo tlumice je pekna drbarna i kdyz to taky jde.Kantry píše:Hodinu demontaz je maximum... poprvy jsem to samozrejme taky delal dyl.. cep je venku za minutu (bez stahovaku za minutu a pul, dobre)..Elektro píše:Právě proto mě ta hláška za hodku máš venku přišla úsměvná.Jen ten kulák než člověk sundá nemluvě o brzdiči a čepu řízení.Dělal jsem to taky asi půl dne pak ještě stáhnout pružiny.Taky nic moc zábavaElektro píše: Nevím jestli jsi někdy měnil tlumiče na BMW,ale vyndat je a rozebrat za hodinu? Zejména u předních na E39 to jsi vážně dobrej.
Spatnej tlumic poznas jednoduse, zhoupni vepredu auto a uvidis jestli se bude jeste pohupovat, nebo se hned uklidni..