Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

tds těsnění pod hlavou

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
odlish
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 16.12.2010 01:00

#1 Příspěvek od odlish »

Zdravím,

koupil jsem tds s tím, že je špatně nastavené čerpadlo a proto špatně táhne a za tepla nechytá.. Bohužel jsem zjistil, že mi pod hlavou teče olej a že mizí voda, voda se ale nedostává do oleje.. je možné, že se voda dostává do spalovacího prostoru a tam se spaluje s naftou a proto to hůř táhne a za tepla z důvodu vody ve válci nestartuje? Je to moje vize a potřeboval bych ji potvrdit či vyvrátit..
myslíte, že když měl táta asi 4x rozdělanej komplet motor 2,5D z transita, že by zvládl vyměnit těsnění pod hlavou? bojí se toho sesazování a 6válců.. díky moc.. a když by byl nějaky popis opravy, ideálně z obrázky byl bych nesmírně vděčnej..jinak motor má normální zvuk, tak snad nebude KO hlava ne? a ještě, jakým způsobem se nastavují ventily? kámoš řikal, že hlavně aby tam nebyli nějaký podložky na nastavení nebo co.. dík za odpověď
odlish
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 16.12.2010 01:00

#2 Příspěvek od odlish »

nikdo neví, poraďte někdo pls, jsem z toho už dost zoufalej
RSak
Registrovaný
Příspěvky: 298
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od RSak »

s pomocí a zkušenostma Tvého otce bych se do toho pustil

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
odlish
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 16.12.2010 01:00

#4 Příspěvek od odlish »

no snad ho ukecám abychom to zkusili.. zjistili jsme, že nejjednodušší by bylo vyměnit celý motor.. jenže oni i za jeté chtějí pořád hodně a hlavně nechci koupit a vyměnit motor kterej bude nakonec ještě víc na p..u než tehle.. a z E39 by tam šlo tds bez problému? vím že má nějaké inovace..
RSak
Registrovaný
Příspěvky: 298
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od RSak »

Reagoval jsem na to jestli jestli se pustit nebo nepustit do svépomocné opravy, myslel jsem to tak, že to není nějaká kosmická věc z jiné planety a jen trochu zdatný mechanik se zkušenostmi z GO jiných motorů, to musí bez problémů opravit.

Rozdíly motorů E39 a E34 neznám.
Frosty
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: úte 16.12.2008 01:00

#6 Příspěvek od Frosty »

Kdybys měl prasklou hlavu, nebo těsnění pod hlavou, tak se Ti v první řadě budou tlakovat vodní hadice, jako když jsou z kamene. Jestli to nechytá teplé a celkově to špatně táhne,tak bych to v tomhle nehledal. Buď to má motor za sebou, nebo je blbě nastavené čerpadlo. :P
odlish
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 16.12.2010 01:00

#7 Příspěvek od odlish »

ok kouknu na ty trubky..dik. A nebyl by nějakej návod jak nastavit to čerpadlo?
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#8 Příspěvek od Tompo »

voda se může ztrácet všude možně a "jednodušeji", tak proč hned tak složitě, v první řadě zajeď k někomu, kdo má diag a tyhle motory zná, to, že to netáhne, může být i ucpaná, či děravá gumová hadička od ovládání turba :idea:
odlish
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 16.12.2010 01:00

#9 Příspěvek od odlish »

no doufám, že to snad hlavou nebude, ale už to, že pod ní trošku povytéká olej mi vadí..chystám se s tim po novém roce zajet někam k odborníkovi. Ono to za tepla točí, ale nechytí, za studena to také nechytne okamžitě, musím chvíli točit..tak mě napadlo zkusit otočit tím čerpadlem, ale na jakou stranu a o kolik? potřeboval bych právě nějakej návod..
Uživatelský avatar
cmelak
Registrovaný
Příspěvky: 1539
Registrován: úte 29.07.2008 00:00
Bydliště: Praha - Čeština do BMW

#10 Příspěvek od cmelak »

A to máš E34? Nevěděl jsem, že by se dalo nějakým způsobem nastavovat čerpadlo (paliva) :lol:
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
odlish
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 16.12.2010 01:00

#11 Příspěvek od odlish »

mám e34, no vstřikovací čerpadlo, ne podávací, to se nějak nastavuje určitě ne?
Frosty
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: úte 16.12.2008 01:00

#12 Příspěvek od Frosty »

Čerpadlem otočit můžeš, směrem k bloku přidáváš předvstřik a směrem od ubíráš. Nicméně se předvstřik nastavuje na hodinky a u Tds je to 0,95 mm, u Td 1,05 mm při postavení motoru na OT. Jestli ale nemáš zkušenosti s nastavením, tak se v tom nevrtej a radši si to nech udělat. Ono tam může být více závad. Jak to tak z Tebe leze, tak to vůbec blbě startuje, tak bych asi v první řadě změřil tlaky a zkusil to načíst diagnostikou. :P
Uživatelský avatar
cmelak
Registrovaný
Příspěvky: 1539
Registrován: úte 29.07.2008 00:00
Bydliště: Praha - Čeština do BMW

#13 Příspěvek od cmelak »

odlish píše:mám e34, no vstřikovací čerpadlo, ne podávací, to se nějak nastavuje určitě ne?


Jo tak vstřikovací se možná u těchto starších aut nastavovat dá, s tím ale bohužel nemám zkušenosti.
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
odlish
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 16.12.2010 01:00

#14 Příspěvek od odlish »

dík, no známej, co opravuje náklaďáky mi u nich v servisu změří tlaky a uvidíme,
každopádně ten od koho jsem to kupoval měl prý čerpadlo venku a když ho dal zpátky tak to blbě startuje hlavně za tepla, to nechytne vůbec a celkově auto hůř táhne.. jinak motor poslechem běží pěkně..no jsem zvědavej do jakýho vraku jsem zas investoval a hlavně kolik budu muset investovat..
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#15 Příspěvek od Tompo »

Kdybys sháněl čerpadlo, dej vědět...(nové) jo, co to je za rok? Má to už váhu vzduchu?
odlish
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 16.12.2010 01:00

#16 Příspěvek od odlish »

čerpadlo mám ještě jedno navíc.. ale dík.
je to 94 bez váhy
a chci se zeptat ještě, čelní sklo z E34 asi nepasuje na E39 že?
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#17 Příspěvek od Tompo »

Okna se neshodují :idea:
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#18 Příspěvek od beny-maser »

být na tvém místě tak poslechnu ostatní a nejdřív bych hledal závadu někde jinde,to že to netáhne bude nejspíš čerpadlem hlavně jestli ho někdo rozebral doma na koleně tak to nedáš doma sám pořádně dohromady,jestli měl venku jen celé čerpadlo a nikdo se v něm nešťoural, tak se to dá ještě nastavit podle ucha,když máš trochu zkušenosti. Ale nejlepší je zajet do Bosch diesel servisu nebo k někomu kdo to dělá a má na to vybavení.
Jinak těsnění pod hlavou není zas tak složité vyměnit,důležité je potom správně nastavit rozvody,na vačce totiž není žádný klínek,ale když si koupíš knížku Jak na to, tak zrovna výměna těsnění je tam celkem dobře popsaná,jinak tam už není asi nic. Mimochodem mě to táhlo normálně i s prasklou halvou,jen se ti tlakujou hadice a chladič.
Zadalší TDS má hydfroštely pod ventily takže podložky tam nehledej.
A nejlevnější oprava jak už tu někdo psal, když to netáhne je výměna hadičky ze spodu ze sání do čidla tlaku.
Jestli to nestartuje teplé je to, ale na 90% čerpadlo.
matej525
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Bydliště: Praha

#19 Příspěvek od matej525 »

Ano, to že TDS táhne i s prasklou hlavou OK můžu potvrdit, akorát se přehřejvá.

Posunutí hlavz na čerpadle mi taky tehdy pomohlo poměrně dost výrazně, stačí sundat sání a pak se to dá povolit a vždycky trochu pohnout, dotáhnou, nastartovat a zaverglovat s plynem jak se to bude chovat. Měnilo to myslim i to jak rychle auto nastartovalo.

Kdyžtak čerpadlo mi ještě zbylo, z '92 automatu, pokud ti to startuje špatně za tepla kvuli čerpadlu. Za studena to může bejt klidně i žhavičkama, u mě tehdy bylo.
Odpovědět