Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 - termostat, provozní teplota, přehřívání

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
renton
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: stř 13.08.2008 00:00

#1 Příspěvek od renton »

když v této zimě vyjedu s úplně studeným motorem, tak se mi motor ohřeje na provozní teplotu až po cca 10 kilometrech, je to ok?
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#2 Příspěvek od JaneCk »

Já myslím, že je. :wink:
renton
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: stř 13.08.2008 00:00

#3 Příspěvek od renton »

já nevím no, s tímhle autem jsem zimu ještě nezažil, ale s jinýmy auty obdobných motorizací jsem měl ohřáto do 3-4km
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#4 Příspěvek od JaneCk »

Nepíšeš nikde, co máš za motor. Nicméně, kdybys měl neustále otevřený termostat, tak to v tomhle počasí snad ani nezahřeješ.
Lucas87
Registrovaný
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Lucas87 »

já myslím že je to zcela vpořádku... :-) mám 2x E39tku a teď 5tou zimu na krku a pravidelně mívám motor na provozní teplotě VODY (ručička na půlce :D) nekde kolem 8-10km podle mínusových teplot...takže můžeš být úplně vklidu... :)
Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
renton
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: stř 13.08.2008 00:00

#6 Příspěvek od renton »

dík, už jsem klidnější, no abych pravdu řek ani jsem z toho nebyl neklidný, ale přišlo mi to divný. Jinak mám 523i, měl jsem 328i a 728i a vždy to bylo o dost rychlejší.
belch
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: sob 07.10.2006 00:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od belch »

Mně se M52 (v 528i) zahřívá i kolem nuly během 5km - možná je to specifikum toho motoru. Popravdě mě to zpočátku trošku vyděsilo, ale asi je to OK.
Eks
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 04.12.2007 01:00

#8 Příspěvek od Eks »

Jednoduché, natoč to a nech to chvíli vrtět, aby se ti to lehce ohřálo. Pak sáhni rukou na hadice č.4 ta je od termostatu do chladiče, tam to bývá jen zřídka, ale hadička č.10 od termostatu pro EGR ventil (můj tip) to je bolavá pata. Pokud jsou hadice studené máš to v pořádku, pokud vlažné tak je termostat ten nebo ten v háji. A co Webasto (bufik) je funkční? Moje 530dA touring 03 je na provozní teplotě, ručička kryje symbol teploměru, za 4-5km. 10km není normální.
Písni, jak to dopadlo. Zdeněk

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... r_hoses-2/
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#9 Příspěvek od Zdenal »

Tak já mám 530d a v mrazech se mi to ohřeje o dost rychleji než při 8´C. Důvod je jednoduchý a jmenuje se "bufík" !
Při mrazu 4 až 5 km, při teplotě vyšší než 7´C tak 7 km. (jízda po městě) Při jízdě po okreskách při 90km/h snad 3 km a je to ohřátý.
No musim říct, že mám oba termostaty nový (minulej rok).
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#10 Příspěvek od Zdenal »

Jo a před tim jsem měl e38 740i a než jsem objel barák (cca 500 metrů) tak to topilo a dalších 500 metrů to bylo ohřátý. To bylo neskutečný...
Lucas87
Registrovaný
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Lucas87 »

Zdenal píše:Jo a před tim jsem měl e38 740i a než jsem objel barák (cca 500 metrů) tak to topilo a dalších 500 metrů to bylo ohřátý. To bylo neskutečný...


Sorry ale po 1km plynulé jízdy mít ohřátý V8 na provozní teplotu v zimě asi težko, teda pokud se nekodrcáš po městě rychlosti 1km/10 :-D ..... nebo tady každej máme jinou definici provozní teplota.
za 2. ručička teploměru na půlce neznamená že olej je ohřatej na provozku ale jen voda....
Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#12 Příspěvek od Zdenal »

Nenapsal jsem ani čárku o oleji...

Nemám důvod si vymejšlet a nemám důvod si tady dopisovat o blbostech... 740i byla ohřátá okamžitě !!!
Lucas87
Registrovaný
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Lucas87 »

Zdenal píše:Nenapsal jsem ani čárku o oleji...

Nemám důvod si vymejšlet a nemám důvod si tady dopisovat o blbostech... 740i byla ohřátá okamžitě !!!


já vím...proto sem psal to za DRUHÉ...tudíž to nemáš po 1km ohřáté.... jen to topí což je normální... nebo tvá 740i v zimě dokáže co žádne jine auto :-)
A myslim ze by jsi mohl vedet ze ohrata voda neznamena ohratej motor se vším všudy.. :-)
... jeste tako mala otazka... v zime po noci -10 si sednul do 740i a po 1km byla plne ohrata a pripravena dostat kotel??
čus :-)
Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#14 Příspěvek od Zdenal »

Pánové já to vzdávám...až se budu příště pouštět do podobné diskuze, tak mi nafackujte !!!
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#15 Příspěvek od JaneCk »

Kluci peace 8O .
Dyť tam je tolik ifů, co to ovlivní, kromě venkovní teploty. Já jsem si pro zajímavost zapnul ve skrytém menu zobrazování teploty vody a byl jsem celkem překvapen, že v podstatě, když ručička teploměru stála svisle a zobrazovala jakoby zahřátou vodu, tak voda měla teprve 70° a auto se velice klidnou jízdou 50 km/h hřálo cca 8 km aby se teplota vyšplhala na cca 93°. To vše při venkovní teplotě -1°, na M52 523i. Tím chci říct, pokud jsem teda neobjevil ameriku, že pokud jsem si myslel, že mám ohřátou vodu za 4 km, tak teda ohřáto nemám a jak je vidět, potvrzuje se to, že ukazatel teploty je dost orientační asi.
_______________________
BMW 523iA Touring E39 1998
Lucas87
Registrovaný
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Lucas87 »

Janeck: jj teploměr je +- orientační, má celkem velkej "prokec" taky sem to řešil jako ty a bylo mi rečeno tohle.

Zdenal: hele nic co sem napsal nebylo v zlým... jen nedokážu ani technologicky pochopit jak by V8 mohla bejt zahřátá v zimě po 1km.... chtělo by to asi video nebo mě V8čkáři ukamenujte, že sem blbej a je to normální.
:D
Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#17 Příspěvek od Zdenal »

Psal jsem, že mám 530d a minulé vozítko bylo 740i, tak si to pročti. Každej ti odsouhlasí, že tyhle motory jsou ohřátý strašně rychle. Jak jsem napsal cca po 1km byla ručička teploty vody přesně v polovině....nic s tim neuděláš. 530d se ohřívá při mrazu o dost rychleji než při 8´C, protože jede příhřev, tzn. cca 4km a je v půlce.

Všimni si, že vůbec nemluvim o oleji, mluvím pouze o ukazateli teploty vody.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Snejk »

je to tak jak pise zdenal... muzu potvrdit ze tyhle motory se zahrivaj strasne rychle. ale problem je ze jen jizdou.. ne volnobehem ( ve kterym skoro porad pracujou :lol: )
takze ja kdyz vyjedu a je vsude ideal ttak za 1km uz topi a rucicka atakuje pulku (overeno na vsech 7er a nesnaz se mi rict ze jich mam malo :lol: )
ale jak vyjedu tech 300m od domu a zaradim se do kolony tak voe tam 15 minut mrznu jak hovno a sem akorat nasrany....
Lucas87
Registrovaný
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Lucas87 »

.... už mlčim :D :D
Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
Uživatelský avatar
cmelak
Registrovaný
Příspěvky: 1539
Registrován: úte 29.07.2008 00:00
Bydliště: Praha - Čeština do BMW

#20 Příspěvek od cmelak »

Tak to mám asi něco v prd... protože každej den jezdim ráno 10 km do práce, a to jedu většinou po dálnici max 100km/h, sotva se mi to dostane do čtvrtky, na půlku ani náhodou.

Možná to bude taky tim, že jsem nedávno čistil chladič a vodu jsem vypustil, nalil jsem tam "sirup" čili neředěnej fridex (castrol antifreeze nitritfrei) snad do -80, asi tak 3-4 litry, tak jestli bych to neměl ještě naředit, nebo taky možnost že nevim jak se 530D odvzdušňuje...?
Mám teda 530D sedan manual.
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
Odpovědět